Nisse Hult vill se 500 Hojar vid Donken på onsdagar!!

Morello

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Täby
Hoj
Aprilia RSV Mille
För andra onsdagen i rad blev det lite dåligt med bensin för min del, så ag var tvungen att vika av och tanka.
 

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Vi var ett stort gäng som tappade bort oss vid Slussen... Blev förvirrat o i förvirringen så ramlade en kille... Hoppas att det gick bra för den killen o hojen.... Efter det tror jag många stack hem.... Vänta gärna in lite här o var.... Svårt me röljus i stan.... O när de blir grönt måste man blå köra för o komma i kapp...annars supertrevligt me Nisse Hult körningar...Ses nästa körning

Rödljus i stan är extra jobbiga. Gäller de efter 22? Du hade ju memorerat kartan! Men slussen är lurig. Man blir lätt snurrig o hamnar fel.
 

Darklighter

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki z750 -08
Sådär var man hemma med nöd och näppe efter att nyckeln blev stulen av ett fyllo i en taxi bil vid rödljuset på västerbroplan nyss...

STORT tack till Olof och tjejen bakpå som sällskapade från klubbhuset som stanna och hjälpte till!!!!!! :Bugar

Vilken jävla chock när man sitter och drömmer vid rödljuset!

STORT TACK IGEN!

&

Tack för en trevlig kväll trots att alla tappa bort alla!


/Oscar
 

PiaB

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Tyresö
Hoj
Honda VTR 1000 2006, Såld Yamaha YZF 1000R ThunderAce,
Rödljus i stan är extra jobbiga. Gäller de efter 22? Du hade ju memorerat kartan! Men slussen är lurig. Man blir lätt snurrig o hamnar fel.

Jajamen... Ja hade memorerat starten o målet. Sveavägen-Järfälla men resten glömdes bort.... Nä jag tror att rödljusen inte gäller efter 22... Då är allt grönt även om de ser rött ut....
 

SportBiker

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2009
Ort
Stockholm (+ Vingåker)
Hoj
2001 Yamaha R1
Det finns vissa fördelar med att få kartan i förväg, även om "överraskningsmomentet" går förlorat. Sedan kan det va idé att undvika de mest trafikerade och tillkrånglade gatorna i city som Strandvägen och Hamngatan, både omfattande trafik och trafikljus gör att gruppen splittras och det blir stressigt och förvirrat och kanske även onödig olycksrisk... Men ett väldigt trevligt initiativ är det dessa körningar, riktigt bra!!!
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
För andra onsdagen i rad blev det lite dåligt med bensin för min del, så ag var tvungen att vika av och tanka.

Meeen, du skulle ju ha tankat på vägen dit :rolleyes:
Nice meeting you again iallafall

Med min brist på reservläge på kranen så fyller jag alltid tanken innan en längre åktur (allt över 2 mil räknas som touring).

En lugn och städad körning sakta genom stan och sen ut till MCE's schyssta plejs mitt ute i storskogen :tummenupp
Hornsgatan istf S Mälarstrand, en kvinna på cykel med en konkenrygga såg måttligt road ut när hon hamnade med näsan i ett par uppåtpekande pipor vid gamla Tre Tunnor krogen :yoparty

Så jag säger som Hasse Alfredsson, Tack för kaffet, MCE
gonatt
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Vi var ett stort gäng som tappade bort oss vid Slussen... Blev förvirrat o i förvirringen så ramlade en kille... Hoppas att det gick bra för den killen o hojen.... Efter det tror jag många stack hem.... Vänta gärna in lite här o var.... Svårt me röljus i stan.... O när de blir grönt måste man blå köra för o komma i kapp...annars supertrevligt me Nisse Hult körningar...Ses nästa körning

Jag håller med dig om rödljusstrulet. Vi var några som talade om detta över fikan hos MCE.
Om det ska bli längre sträckor inne i stan i framtiden så ska det vara uppsamlingsstopp med jämna mellanrum. Det bästa är dock att ta sig ur stan snabbt och därmed undvika problemet helt.
Han som gick omkull vid Slussen klarade sig bra. Tändningskåpan och det innanför på motorn klarade sig dock mindre bra, men är lätt fixat.
 

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Ja det blev snabbt förvirring och borttappning. Själv lyckades jag haka på en som visste vägen till MCE och det var trevligt att se var de huserar. Trots förvirringen så är det kul att köra sent på kvällen i stan.
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Kul att se så många på Donken trots semestertider! Hälften av dom jag känner sitter å pimplar bärs i solen om dagarna ute på öar eller i skogen...

Det är väl dax att busa till dom här kvällarna rejält nu i god 80 tals anda ;)
Så vi dammar väl av stegen å kör stans snabbaste hoj, det är bara att sätta igång å öva starter!:yoparty
Mao DRAGRACING i augusti när alla är tillbaka!
platser meddelas självklart endast på donken.

:hojbusa:hojbusa
 

Klabbharpan

Skitsnack MC
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha R1
Ja man får tacka för kaffet hos MCE :tummenupp

Det blev lite förvirrat vid hamngatan efter alla rödljus och bilar på strandvägen och man inte hade full koll på färdvägen :va,
men mindes att slutmålet var MCEs klubbstuga
 

Hejan

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2009
Ort
Nacka
Hoj
91 kawazaki ZZR 1100
En underbar kväll. Mycket kul folk på svea donken. Många lyfta ögonbryn när klungan drog igenom stan. Väl organiserat med Kaffe, korv, hamburgaren ute hos MCE bra gjort. Underbart ställe. :yoparty :tummenupp
Tusen tack till dig som lotsade mig tillbaks till mer civiliserade trakter.:D

Ha det bra kör inte långsammare än nödvändigt så syns vi säkert vid donken en annan gång.:squid
 

Morello

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Täby
Hoj
Aprilia RSV Mille
Håller med om vad som sagts ang rödljusen. Vid strandvägen stod jag (gul Mille) och väntade på grönt och blev omkörd av minst 25 cyklar som körde mot rött! Det är ju helt omöjligt att veta om det står en bäng runt hörnet och lurar och vips är körkortet återkallat över hela sommaren.

En kompis fick sitt körkort återkallat i våras vid en liten rödljuskörning på valhallavägen.

Hur tänkte ni som körde mot rött lite här och där?
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
En underbar kväll. Mycket kul folk på svea donken. Många lyfta ögonbryn när klungan drog igenom stan. Väl organiserat med Kaffe, korv, hamburgaren ute hos MCE bra gjort. Underbart ställe. :yoparty :tummenupp
Tusen tack till dig som lotsade mig tillbaks till mer civiliserade trakter.:D

Ha det bra kör inte långsammare än nödvändigt så syns vi säkert vid donken en annan gång.:squid

Håller med ovanstående talare. Kul med kaffe, korv och burgare hos MCE mitt i natten.

Skitbra med karta:tummenupp Det vore dock bra att publicera den i förväg. Fördelarna uppväger nackdelarna.

Rödljusproblematiken bör man dock försöka hitta en lösning på. Att dra ut ur stan är kanske en bättre idé. 500 bikers gör en 'Reclaim the Bogan' t.ex. kunde vara kul. Då kanske vi kan få bort de sista boende utefter vägen också. :D
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top