Nisse Hult vill se 500 Hojar vid Donken på onsdagar!!

jonassheiakh

Våga vägra bulten MC
Gick med
24 May 2009
Ort
Årsta
Hoj
Buell XB12SS ,Honda CBR 929RR Streetfighter -00, Ducati 749 Dark -04, Hornet -08 SÅLD
Kan man få ngn slags ruttplanering såhär i förhand :)?
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Äh, han var juste. Det var många som ville att han skulle kolla deras hojar:D. Dom hade fått lite klagomål från folk som bodde längs med Sveavägen och han tyckte att om man bara ger f-n i att varva satan där så behöver inte dom sätta upp bullerkoll. Men han sa också att om folk kör som satan inne i stan så kommer det naturligtvis bli en massa spärrar och skit
Då sveavägen är en vanlig mötesplats gör man klokt i att undvika rusa motorn och griseköra just där - för att slippa framtida problem med snuten.
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Va kul!
Då skall vi se om det känns som det gjorde i slutet på 80-talet när jag stod där med min GPZ900R, med V&H pipa andra förknasare och suddgummi-bakdäck:tummenupp
 

Jocke R

aka RUSSELL ATHLETIC på qruiser.se
Gick med
12 Apr 2006
Ort
Norrmalm
Hoj
Yamaha YZF R1-01, Kawasaki KLR 650-96 och Can-Am Outlander 800 XT-08
Hej vart tog alla vägen?
 

Tpn

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2 stycken ;-)
Tror aldrig att man få tag i samma känsla som fann på svea / donken som på tidigt 80-tal.. Då fanns det varken IT eller mobiler, utan man tog hojen in till stan för att kolla om det var någon där... Å de gjorde det oftast, ibland bara några ( ca 20st) och ibland fullt från Odengatan å ända bort till T-banan Rådmansgatan.
Idag så kollar alla på nätet eller ringer varandra för att höra om det är någon som ska åka...
 

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Tror aldrig att man få tag i samma känsla som fann på svea / donken som på tidigt 80-tal.. Då fanns det varken IT eller mobiler, utan man tog hojen in till stan för att kolla om det var någon där... Å de gjorde det oftast, ibland bara några ( ca 20st) och ibland fullt från Odengatan å ända bort till T-banan Rådmansgatan.
Idag så kollar alla på nätet eller ringer varandra för att höra om det är någon som ska åka...

Men mobiler och datorer hindrar inte lite härligt SH-kaos! Kul kväll med en massa förvirring, på ett bra sätt. Hur många kom fram?
 

Smurf Rider

Noll till himlen på bara några sekunder
Gick med
4 Oct 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Cbr600 -92 Honda cbr 600 RR 05
En gång är ingen gång.... :confused:
Härligt vore om traditionen att samlas och ses alla samtidigt har återuppstått.. :yoparty

Detta blir nog den sista riktigt stora onsdags meetingen. Alla semestrar gör att det tunnar ur...

I kväll (onsdag) tänkte vi ta en diskussion och dra upp lite riktlinjer inför augusti då alla är tillbaka från semestern.
Det passar bra att ta den diskussionen över en fika vid målet efter kvällens repa! :)

//NH

men det är läskigt att visa sig eftersom att man inte känner någon och bara är 18, den lilla grabben lixom :tummenupp
 

PiaB

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Tyresö
Hoj
Honda VTR 1000 2006, Såld Yamaha YZF 1000R ThunderAce,
Jasså var det en tjejkörning egentligen?
Well, då passade ju jag bra in iofs!

Men först i vattnet var jag iaf :yoparty

Absolut Peter.... Du passade in o gillade väl tjejsnacket.... Du får följa me när du vill....kul kväll
 

PiaB

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Tyresö
Hoj
Honda VTR 1000 2006, Såld Yamaha YZF 1000R ThunderAce,
Men mobiler och datorer hindrar inte lite härligt SH-kaos! Kul kväll med en massa förvirring, på ett bra sätt. Hur många kom fram?

Vi var ett stort gäng som tappade bort oss vid Slussen... Blev förvirrat o i förvirringen så ramlade en kille... Hoppas att det gick bra för den killen o hojen.... Efter det tror jag många stack hem.... Vänta gärna in lite här o var.... Svårt me röljus i stan.... O när de blir grönt måste man blå köra för o komma i kapp...annars supertrevligt me Nisse Hult körningar...Ses nästa körning
 

Jocke R

aka RUSSELL ATHLETIC på qruiser.se
Gick med
12 Apr 2006
Ort
Norrmalm
Hoj
Yamaha YZF R1-01, Kawasaki KLR 650-96 och Can-Am Outlander 800 XT-08
Jag ser framför mig att Jocke R går in på toan på McD och när han kommer ut en kvart senare är det helt tomt utanför och alla hojar är borta...

:D

Nejdå, jag å polarn tappade bort alla redan i rondellen vid Roslagstull, vi körde ut på Norrtäljevägen men det var tydligen fel... Tappade sedan bort polarn i Lill-Jansskogen och körde då mot Stäket via E4 men hittade inte klubbhuset, vet inte ens om det var dit vi skulle... ;) Jaja nu e jag på McD Stäket... ;) Bästa vore ju om man visste vilket målet var i förväg ;)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top