NMCK-tråden

RobRas

Guest
Ja, såna provdockor är ju helsköna! Har letat länge efter begagnade för nya är de ganska dyra, typ 2000 spänn/st om man bara köper någon enstaka. Kolla om fler är intresserade så kan vi dela på frakten.:D

Dockbilderna missade jag innan men så kikade jag på den nu. Visst fan ser det ut som en lättklädd flicka till höger?! En sånn som lever och så... En docka kostar femhundra riksdaler...

Last edited:

Pirzig

5-4-4-6
Gick med
11 Feb 2008
Hoj
Yamaha Aerox 100
Mc razzia

Kollade just på smålandsnytt, där sa de att polisen ikväll hade gjort ett kraftigt ingripande mot en eller flera kriminella motorcyklister som hade färdats på sina motorcyklar utan reglementsenlig montering av registreringsskyltarna. I ett av fallen saknades till och med skylten helt och hållet. De som klagar på att polisen bara jagar fortkörare istället för att fånga riktiga kriminella blev väl nöjda nu!:fakta

RobRas

Guest
Kollade just på smålandsnytt, där sa de att polisen ikväll hade gjort ett kraftigt ingripande mot en eller flera kriminella motorcyklister som hade färdats på sina motorcyklar utan reglementsenlig montering av registreringsskyltarna. I ett av fallen saknades till och med skylten helt och hållet. De som klagar på att polisen bara jagar fortkörare istället för att fånga riktiga kriminella blev väl nöjda nu!:fakta

Haha gissa vilka det handlade om? Jag, linus och joniz åkte dit när vi TANKADE.

Last edited:

Pirzig

5-4-4-6
Gick med
11 Feb 2008
Hoj
Yamaha Aerox 100
Haha gissa vilka det handlade om? Jag, linus och joniz åkte dit när vi TANKADE.

Allvarligt talat, stod ni och tankade? Vad jag vet behöver man inte ha riktiga skyltar när man står parkerad, för ni stod väl parkerade? Det är bara att hävda att man står och väntar på släpet som ska ta hem hojen tills man får en ny skylt istället för den man just tappat!

FinaFisken

They made me do it!
Gick med
12 Jan 2008
Hoj
KTM 690 SuperMoto Prestige
Allvarligt talat, stod ni och tankade? Vad jag vet behöver man inte ha riktiga skyltar när man står parkerad, för ni stod väl parkerade? Det är bara att hävda att man står och väntar på släpet som ska ta hem hojen tills man får en ny skylt istället för den man just tappat!

jo vi sa de me men de är lite svårt o tänka när man står me blåbären vid sin sida.. nåväl dom tyckte hojarna var häftiga iaf:D befälsbilen med två äldre herrar kom o tittade på motocycklarna med o dom var lite småimpade med..
"har ni råd med dom här hojarna så är nog inte böterna några problem heller":) :tungan

RobRas

Guest

Det kan man tycka. Jag erkände aldrig på plats så jag ska ta upp detta när brevet kommer hem! Kom på det du sa när polisen hade gett sig iväg.. Lätt att vara efterklok. Nu kanske FinaFisken och Joniz förstår varför man aldrig ska erkänna på plats? Orka kallprata med en snut som gör en 1500 fattigare, nej tack du.

EDIT: Drog iväg ett mail till polisen och frågade om ett fordon var tvunget att vara godkänt om det står parkerat.. Svaret torde ju bli ett nej. Om så är fallet så ska inte jag ha några böter

Last edited:

Pirzig

5-4-4-6
Gick med
11 Feb 2008
Hoj
Yamaha Aerox 100
Jo, det är alltid lättare att i efterhand komma på vad man ska säga. En sak till, det var nog inte på smålandsnytt jag hörde det, när jag tänker efter så träffade jag visst Glenn i Braås....

FinaFisken

They made me do it!
Gick med
12 Jan 2008
Hoj
Jo, det är alltid lättare att i efterhand komma på vad man ska säga. En sak till, det var nog inte på smålandsnytt jag hörde det, när jag tänker efter så träffade jag visst Glenn i Braås....

hahahahha, vilken lirare du är..
nu måste juh jag ändra hela mitt fina inlägg... åhh

Lakebeach

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2008
Hoj
Hornet 600 -07
Fan va synd att jag inte va me, då hade jag ju för en gångs skull haft nytta av min helt enligt reglementet monterade orginal skylt (stor som ett vedbotak). Föresten dom hade inget annat att anmärka på?, backspeglar, blinkers, ljudämpare?

FinaFisken

They made me do it!
Gick med
12 Jan 2008
Hoj
Fan va synd att jag inte va me, då hade jag ju för en gångs skull haft nytta av min helt enligt reglementet monterade orginal skylt (stor som ett vedbotak). Föresten dom hade inget annat att anmärka på?, backspeglar, blinkers, ljudämpare?

nopp.. ta du bort dom dära fula bakspeglarna och ha bara en liten rör bit ut från cylindrarna och blinkers är överskattat räck ut näven istället som en gammal käring på cyckel..!:näsblod :D

Lakebeach

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2008
Hoj
Hornet 600 -07
Kommer det några å fikar ikväll lr? KL 18?

Ja, jag kommer iaf. Och det är kl 18-21 som gäller. Hoppas det kommer minst lika många som förra torsdagen. Är det nån som skulle villja komma lite tidigare så skulle denna någon hemskt gärna få hjälpa mej att plocka iordning utemöblerna, de e ju facktist synd å sitta inne om vädret håller i sej.

Pirzig

5-4-4-6
Gick med
11 Feb 2008
Hoj
Yamaha Aerox 100
Ja, jag kommer iaf. Och det är kl 18-21 som gäller. Hoppas det kommer minst lika många som förra torsdagen. Är det nån som skulle villja komma lite tidigare så skulle denna någon hemskt gärna få hjälpa mej att plocka iordning utemöblerna, de e ju facktist synd å sitta inne om vädret håller i sej.

Jag uteblir tyvärr då jag sitter på ett mindre roligt (antar jag) möte från kl. 18.00.

FinaFisken

They made me do it!
Gick med
12 Jan 2008
Hoj
jag är nog säkert hungrig så jag trillar nog in..
På tal om fika, repet dom hade inne på harald n tror vi det räcker lr är det för smalt? kanske skulle ta o mäta runt lite där uppe ikväll!?
O sen veden, om mr lakean jobbar eftermiddag någon dag nästa vecka så skulle väl vi kunna ta o klyva upp den??

//FISHI

zponxy

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Suzuki SV650s -06
Jag vill passa på att gratulera Zponxy som från och med idag får köra tung mc:cpparty

Ta och byt avatar.

Tackar tackar, nu får man va med å leka med de stora grabbarna :squid

Men jag har inga fräsiga bilder på sv:n än + att jag måste göra sv:n fräsig innan oxå:fatta!

RobRas

Guest
Tackar tackar, nu får man va med å leka med de stora grabbarna :squid

Men jag har inga fräsiga bilder på sv:n än + att jag måste göra sv:n fräsig innan oxå:fatta!

Det är inte så fräsigt med nummerskylt... Skylthållaren ligger i din brevlåda nu

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln