Noas ark hittad på över 5000 meters höjd.

da-geez

Medlem
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Malmoe
Hoj
2004 GSXR 1000
Kände en kille från skolan som va Jehovas Vittne. Han sa att dinousarierna
aldrig hade funnits och att hela evolutionen var en myt.

Han trodde på bibeln..

Hur kan man lita så blindt på en skrift som har diktats
ihop genom tusentals år. Som dessutom tydligen kan tolkas på lika många sätt som det finns läsare..

Oj oj oj... säger jag bara...
 

tpe-swe

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Ort
-gbg-
Hoj
CBR 929
Chrille skrev:
Tjaba Krullo :)

Ska försöka behärska mig, men en intressant fråga väcks av Disciples länk - Ska man tro på Gud för säkerhets skull? :va

helt sant tror väll inte sådär på gud men vågar inte ricktigt säga att jag inte gör det för då åker man kanske ner en våning när man :död
 

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
FZR 1000T -91
da-geez skrev:
Kände en kille från skolan som va Jehovas Vittne. Han sa att dinousarierna
aldrig hade funnits och att hela evolutionen var en myt.

Han trodde på bibeln..

Nejdu. :fatta!

Det han trodde på var inte Bibeln. Jehovas vittnen "generellt sett" tror inte på Bibeln, de har en egen variant av den. Special Edition, typ.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Disciple skrev:
Ja, man måste pröva ...Svårare än så är det inte.

Inget ont om dig på något sätt, men din länk var riktig skit. Orkade inte klicka mej igenom hela testet men att säga att man ska tro på Bibeln för att det kan vara sant? Av rädsla för evig fördömelse??

Ska man inte tro på Gud för att han är en barmhärtig och kärleksfull Gud? För att få evigt liv och frälsning ifrån ondo?
 

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
FZR 1000T -91
Chrille skrev:
Inget ont om dig på något sätt, men din länk var riktig skit. Orkade inte klicka mej igenom hela testet men att säga att man ska tro på Bibeln för att det kan vara sant? Av rädsla för evig fördömelse??

Om man är rädd för evig fördömmelse är det definitivt dags att ta ett snack med Gud. Eller skicka pm till mig. :rolleyes: :tummenupp


Chrille skrev:
Ska man inte tro på Gud för att han är en barmhärtig och kärleksfull Gud? För att få evigt liv och frälsning ifrån ondo?

Jo. :mattias


Chrille skrev:
Ooooh, directors cut. Extended version??

Eeh.. det var väl inte riktigt det som var min poäng där. :näsblod
 

da-geez

Medlem
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Malmoe
Hoj
2004 GSXR 1000
John skrev:
Nejdu. :fatta!

Det han trodde på var inte Bibeln. Jehovas vittnen "generellt sett" tror inte på Bibeln, de har en egen variant av den. Special Edition, typ.

åkej... där ser man! ett bra exempel på hur oseriöst det är med religon!

om du frågar han från jehova så kommer han bergis att tycka att sin version bibeln är det rätta och alla andras bara är feltolkningar..
 

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
FZR 1000T -91
da-geez skrev:
åkej... där ser man! ett bra exempel på hur oseriöst det är med religon!

om du frågar han från jehova så kommer han bergis att tycka att sin version bibeln är det rätta och alla andras bara är feltolkningar..
Ja, det kommer han nog tycka.
Vad är det för oseriöst med det?

Både företag och privatpersoner gör så tusentals gånger varje dag. Hävdar att deras avtal eller deras idé är den ursprungliga.
Betyder det då att all företagsamhet är oseriös?
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nu är det 2004, nu vet vi att dessa böcker som olika religionsföreträdare tror på är vanliga folksagor. Lägg ned. Se på Vetenskapens Värld.
 

Disciple

www.heavenisopen.com
Gick med
28 Apr 2004
Ort
.
Hoj
Fireblade
Chrille skrev:
Inget ont om dig på något sätt, men din länk var riktig skit. Orkade inte klicka mej igenom hela testet men att säga att man ska tro på Bibeln för att det kan vara sant? Av rädsla för evig fördömelse??

Ska man inte tro på Gud för att han är en barmhärtig och kärleksfull Gud? För att få evigt liv och frälsning ifrån ondo?

Oberonde av vilka anledningar man söker Gud kommer man att finna och uppleva att det är sant och se saker med nya ögon. Precis som du skriver, Gud är barmhärtig och kärleksfull och längtar efter gemenskap med oss i dag och för alltid.
När jag fick möta Gud så blev jag förvånad. Jag prövade och fann att det är sant och att det håller.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Disciple skrev:
Oberonde av vilka anledningar man söker Gud kommer man att finna och uppleva att det är sant och se saker med nya ögon. Precis som du skriver, Gud är barmhärtig och kärleksfull och längtar efter gemenskap med oss i dag och för alltid.
När jag fick möta Gud så blev jag förvånad. Jag prövade och fann att det är sant och att det håller.
Och när vi röker hasch ser vi jättekuliga saker.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
valmers skrev:
Och när vi röker hasch ser vi jättekuliga saker.

Det finns nog risk för att vissa killar som skrev boken ifråga kanske nyttjade rusmedel ja, men det innebär ju inte att läsarna går samma väg.
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Chrille skrev:
VA? Ska du komma här o komma här utan att tycka något nu igen?

Fanken oxå chrille, ska du avslöja att jag inte har några egna åsikter. Jag trodde att vi kommit överens om att min roll bara var att få folk att tvivla på sig själva. :tungan

gladh
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top