Noas ark hittad på över 5000 meters höjd.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
gladh skrev:
Fanken oxå chrille, ska du avslöja att jag inte har några egna åsikter. Jag trodde att vi kommit överens om att min roll bara var att få folk att tvivla på sig själva. :tungan

gladh

Det är DU som är Ormen i para....forumet alltså.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
John skrev:
Valmers? Är du deprimerad? Inte ens en smiley?
Vad har hänt? Tappat stinget? :rolleyes:

Äsch då. Det här är valmers när han är på topp. Då nedlåter han sig inte till smileys.
 

da-geez

Medlem
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Malmoe
Hoj
2004 GSXR 1000
John skrev:
Ja, det kommer han nog tycka.
Vad är det för oseriöst med det?

Både företag och privatpersoner gör så tusentals gånger varje dag. Hävdar att deras avtal eller deras idé är den ursprungliga.
Betyder det då att all företagsamhet är oseriös?

iofs sant.. Men att leva stenhårt efter något som andra hittat på för att tjäna pengar på folks godtrohet tycker jag är fel. Spelar ingen roll om det är ett eller vad som. Bibeln måste ju iaf va vara den mest spridda av såna "läror".

Tror man inte på eller gör som det står i bibeln så blir det ju helvetet..

Att det gick hem på medeltiden är ju en sak, när folk inte hade nån aning om varför det regnade är ju en sak. Och alla otäcka överpräster levde gott på fokls rädsla.. Men att det går fortfarande kan jag inte begripa..
 

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
FZR 1000T -91
da-geez skrev:
iofs sant.. Men att leva stenhårt efter något som andra hittat på för att tjäna pengar på folks godtrohet tycker jag är fel. Spelar ingen roll om det är ett eller vad som. Bibeln måste ju iaf va vara den mest spridda av såna "läror".

Tror man inte på eller gör som det står i bibeln så blir det ju helvetet..

Att det gick hem på medeltiden är ju en sak, när folk inte hade nån aning om varför det regnade är ju en sak. Och alla otäcka överpräster levde gott på fokls rädsla.. Men att det går fortfarande kan jag inte begripa..

Att det går nu kan bero på att det bygger på frivillighet. De flesta otäcka överprästerna har dött ut... :hihi
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Disciple skrev:
Ja, man måste pröva för att se om något håller och är sant. Sök och du skall finna står det i Matt7:7
Det är ett löfte från Gud till dig i dag. Det är upp till dig att ta emot gåvan. Gud kommer aldrig att tvinga dig.
Allt för fullbordat men Gud har givit dig din fria vilja. Svårare än så är det inte.


Ohhh, nya förmågor. Bekänn färg!

Är du

1. Fundamentalist
2. Agnostiker
3. Ateist.

Har du vidare

1. Förmåga att handskas med ironi.
2. En diskussionsförmåga som sträcker sig längre än till att hänvisa till bibelcitat?
3. None of the above?
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
John skrev:
t-rex.

Jag måste beundra ditt sätt att såga inlägg. Häpnadsväckande. :va

Jag gör mitt bästa. Grejen är den att en del är kul att diskutera med. Du kan vara rolig och nyanserad. Andra är det inte. Jag tänkte bara spara tid...
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
t-rex skrev:
Ohhh, nya förmågor. Bekänn färg!

Är du

1. Fundamentalist
2. Agnostiker
3. Ateist.

Har du vidare

1. Förmåga att handskas med ironi.
2. En diskussionsförmåga som sträcker sig längre än till att hänvisa till bibelcitat?
3. None of the above?

fan också.. jag får inte va med å leka.. sweeedie! :hihi
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Lite bakgrundsinfo som sträcker sig längre än vad aftonbladet klarar av.
Hela denhär CIA konspirerar kring noasarkbilder är ingen nyhet till att börja med. Ararat anomalin (som man benämner den) fotograferades redan 1949 från ett flygplan. Expeditioner har varit där men inte hittat något. IKONOSAT tog ett fotografi från samma plats 2000 där man tror sig eventuellt kanske se vagt något som har en avlägsen likhet med en farkost. Så nyhet, tror inte det.
Över 100 expeditioner har redan finkammat Ararats topp. Men ingenstans finns tillstymmelse till båt att finna.

Detta är ingen nyhet. Detta är ett fåfängt försök att verifiera en folklore angående en översvämning av området (svarta havet).

gladh
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
John skrev:
t-rex.

Jag måste beundra ditt sätt att såga inlägg. Häpnadsväckande. :va
Han har ju helt rätt. Helt meningslöst att diskutera med någon som rapar ur sig bibelcitat. Då kan man lika gärna citera "En ding ding värld" och hävda att det är med sanningen överensstämmande.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Disciple skrev:
Ja, man måste pröva för att se om något håller och är sant. Sök och du skall finna står det i Matt7:7
Det är ett löfte från Gud till dig i dag. Det är upp till dig att ta emot gåvan. Gud kommer aldrig att tvinga dig.
Allt för fullbordat men Gud har givit dig din fria vilja. Svårare än så är det inte.


Enligt Bike.se är det Rossi som är gud... :va
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
valmers skrev:
Han har ju helt rätt. Helt meningslöst att diskutera med någon som rapar ur sig bibelcitat. Då kan man lika gärna citera "En ding ding värld" och hävda att det är med sanningen överensstämmande.

Vaddå Finns det inga pyramider på havsbotten? Skulle ding ding värld vara bluff? Hela min världsbild har vänds upp och ner.
 

Disciple

www.heavenisopen.com
Gick med
28 Apr 2004
Ort
.
Hoj
Fireblade
t-rex skrev:
Ohhh, nya förmågor. Bekänn färg!

Är du

1. Fundamentalist
2. Agnostiker
3. Ateist.

Har du vidare

1. Förmåga att handskas med ironi.
2. En diskussionsförmåga som sträcker sig längre än till att hänvisa till bibelcitat?
3. None of the above?

Hej,
Jag tror att Jesus är Guds son. Som allting blev till genom och att han är allt vi behöver och för att ha gemenskap med Gud som det beskrivs i bibeln (som jag tolkar att du inte tycker om att det citeras något ifrån)
Jag tror att bibeln är Guds Ord till oss. Gud talar till mig genom sitt Ord men även under bön och genom andra. Både ofrälsa och vanliga människor(ironi, kul va) Jag har fått uppleva under och tecken som bibeln beskriver och har även fått uppleva frälsningen som bibeln beskiver det. För mig är Gud levande och veklig. Han är min källa, förebild och inspiratör. Då Han lever i mig och jag har gemenskap med Gud genom den helige Ande som är Guds Ande. Vaför tycker du inte om Guds Ord?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Teo skrev:
Enligt Bike.se är det Rossi som är gud... :va
nja, även "GhostRider"... de som nämner denna person i sin profil blir bannade. Iaf om han nämns som idol och förebild. Hände som senast igår...

I övrigt... Om vatten ska nå upp till toppen av ett 5000 meters berg... vet ni hur mycket vatten det krävs? :rofl

eller iofs handlade väl det här med noas ark mer om att det var en "syndavåg" som svepte över ett område och förflyttade båten.
 

Disciple

www.heavenisopen.com
Gick med
28 Apr 2004
Ort
.
Hoj
Fireblade
Swedie skrev:
nja, även "GhostRider"... de som nämner denna person i sin profil blir bannade. Iaf om han nämns som idol och förebild. Hände som senast igår...

I övrigt... Om vatten ska nå upp till toppen av ett 5000 meters berg... vet ni hur mycket vatten det krävs? :rofl

eller iofs handlade väl det här med noas ark mer om att det var en "syndavåg" som svepte över ett område och förflyttade båten.

I 1 Mos 7:23 står det att alla levande varelser på jordens yta utplånades, både människor och fyrfotadjur, kräldjur och himlens fåglar. De utplånades från jorden. Bara Noa och de som var med honom i arken räddades.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top