Harmon Rabb
Gudomlig sporthojare
Jag vet inte riktigt hur gammal du är men...
Men jag tror rätt hårt på den här snubben.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=2b3ttqYDwF0
Det är inte drömmar eller teknologi utan ekonomi.
Då kan det gå fort.
Killen säger i videon att räknar han fel är din utopi här senast 2027...
Väck det här inlägget till liv 2027 så får vi se. Jag kommer att vara vid liv då om inget förutsätt inträffat. Så gammal är jag inte. Jag orkar inte se videon ikväll. Han är en av de där entusiasterna som förutspår framtiden och har något som gör att han har koll på läget via intellekt och utbildning? Det finns många före honom som har misslyckats kapitalt. Historien är full med dem.
Givetvis spelar ekonomi roll, men det gör också realiteter. Sanningen är att ingen av oss vet hur det kommer att se ut om 10 år. Någon som kommer ihåg Al Gore och hur han höll på att predika om miljön. Det kom en finanskris och sedan dess har man inte hört mycket om miljö mer än att man avbryter det ena efter den andra internationella överenskommelsen vad gäller miljö, kärnvapen och mycket annat. Politisk instabilitet där gamla allianser sätts på prov och börjar spricka. Gamla konflikter blossar upp till ytan som legat dold och pyrt under ytan. Jag tror inte att sista ordet är sagt om hur världen ser ut om 10, 20 eller 30 år för den delen. Inte för att jag är någon bakåtsträvare på något sätt.