Nooooo... Har jag blivit blåst och varit naiv? :(

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Ringde och pratade med någon som bor på samma adresss. ISS Ecuro hette det som sagt, men google visar att det ingår i ISS koncernen på ett eller annat slag. Hittar ingen hemsida till ISS Ecuro eller någon kontaktperson. I växeln svarar ingen heller. Men det kan ju bero på att det är röd dag.

Jag ska ta kontakt med honom nu igen.

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Om du vill kan jag sticka förbi och kolla om det står nåt vid porten, jag bor nära (det var södervärn väl?)

Har jag tur kan någon släppa in mig i porten, brukar väl finnas kontaktinformation där...

Det vore jävligt schysst!

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Du har alltså betalat till en okänd som säger sig ha rätten till lägenheten utan att kolla att det faktiskt är så?

Hoppas det går bra men det är mer än lovligt naivt, så naivt att jag kommer ha svårt att tycka synd om dig om det inte går bra.

Bli inte helt förvånad om killen redan är avhyst från juli eller liknande och alltså inte har någon lägenhet att hyra ut längre.

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
PM'a adressen bara så sticker jag direkt :tummenupp

Du har fått PM.

Du har alltså betalat till en okänd som säger sig ha rätten till lägenheten utan att kolla att det faktiskt är så?

Hoppas det går bra men det är mer än lovligt naivt, så naivt att jag kommer ha svårt att tycka synd om dig om det inte går bra.

Bli inte helt förvånad om killen redan är avhyst från juli eller liknande och alltså inte har någon lägenhet att hyra ut längre.

Man lär sig. Det är dumt att lita på folk kanske jag vet inte :mad:
Men jag vill tro det bästa om folk och inte att alla är rövhål som inte går att lita på.

Allting kändes seriöst och så. Klart jag fick en del oseriösa erbjudanden via blocket och mycket forslade jag bort.

Men han gav mig ju personnummer, jag fick se lägenheten etc. Det enda jag ångrar var att jag betalade i förskott...

Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Du har fått PM.

Man lär sig. Det är dumt att lita på folk kanske jag vet inte :mad:
Men jag vill tro det bästa om folk och inte att alla är rövhål som inte går att lita på.

Visst är det så och faktiskt är det så för mig att de läxor som kostar mest är de som tenderar sitta kvar längst och inte bli omgjorda, hoppas du har tur.

Jobbigast måste väl vara att inte ha någonstans att ta vägen va?
Surt med pengarna, visst, men inget boende skulle jag tycka var värre....

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Håller med dig Henrik.
Tack som fan Pixie.

Önskar att folket på sporthoj sysslade med fastighetsförmedling, då hade det inte varit några problem.

Hur ska jag gå tillväga med allt? :)

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Visst är det så och faktiskt är det så för mig att de läxor som kostar mest är de som tenderar sitta kvar längst och inte bli omgjorda, hoppas du har tur.

Jobbigast måste väl vara att inte ha någonstans att ta vägen va?
Surt med pengarna, visst, men inget boende skulle jag tycka var värre....

Backup plan blir att göra mig av med möblerna, hyra ett förråd och stuva prylar och sova hos någon polare på soffan tillsvidare.

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Nu har det hänt grejer.
Skrivit mail till hyresvärden och fått svar från honom.

Första smset:
Lägg en anmälan om du vill du har mitt namn och personnummer. Just nu är allt struligt kring det.

Jag svarar då:
Som sagt, din personliga ekonomi bryr jag mig inte om. Men vi har skrivit kontrakt för lägenheten och jag har betalat förskottshyra på två månader till dig. Planerar du att hyra ut lägenheten? Eller har du bara blåst mig för att få in pengar? Jag kommer kontakta hyresvärden imorgon om du faktiskt har varit ärlig och hederlig ser jag ingen anledning att inte hyra av dig tillsvidare men om du blåst mig kommer jag gå till polisen/kronofogden då jag antar att du inte kommer betala tillbaka pengarna.

Han svarar
Gå till polisen.

:va:mad:

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Eftersom du inte får några klara svar på VAD som strular eller VARFÖR saker inte händer luktar det hundar i mossen.

Har du någon dokumentation på affären så samla ihop den och polisanmäl.

Spara alla SMS!

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Damn, shit vilken galning! Försök skapa en bra relation med hyresvärden, har du tur så blir han vräkt (om han som sagt inte redan är det), och så får du hyra i första hand :tummenupp

Man kan alltid drömma :tungan

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Hur orkar folk hålla på att jävlas? :mad:

Hur orkar folk vara så dumma att de betalar 2 månadshyror till en privatperson när det är ett helt annat företag som äger huset?

Jag kan skriva hur många kontrakt som helst på min lägenhet men det är ägaren till huset som beslutar om uthyrning.

Skulle aldrig betala några pengar till någon annan än den som ska ha dom dvs hyresvärden i detta fallet.

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Hur orkar folk vara så dumma att de betalar 2 månadshyror till en privatperson när det är ett helt annat företag som äger huset?

Jag kan skriva hur många kontrakt som helst på min lägenhet men det är ägaren till huset som beslutar om uthyrning.

Skulle aldrig betala några pengar till någon annan än den som ska ha dom dvs hyresvärden i detta fallet.

När du hyr i andra hand är innehavaren av förstahandskontraktet din hyresvärd, och därmed den du ska betala till. Två månaders förskott är nog inget konstigt, det hade jag också kunnat kräva. Både för att veta att hyresgästen menar allvar, och för att ha en buffert om de skulle trasha lägenheten.

Han har bara haft en jävla otur

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Damn, shit vilken galning! Försök skapa en bra relation med hyresvärden, har du tur så blir han vräkt (om han som sagt inte redan är det), och så får du hyra i första hand :tummenupp

Man kan alltid drömma :tungan

Jag ska göra det. Har definitivt lärt mig en läxa.
Kommer försöka ta kontakt med hyresvärden imorgon och sen springa till polisen.

Tack som fan för hjälpen =) blir glad av att det finns så hjälpsamma människor och inte alla är rövhål ;)

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Men kan du inte upprätta en polisanmälan idag? En anmälan kan du alltid ta tillbaka och jag har (kanske felaktigt) fått för mig att om du skall ha en möjlighet att få någon nytta av polisen bör du vara tydlig, snabb och korrekt. (Givetvis utan att förvänta dig detsamma.)

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Värden kan inte hjälpa dig att få pengarna tillbaka men det kan vara skäl för uppsägning om det nu är hans lya. Och har han kronofogden efter sig så lär han få svårt att få ett nytt kontrakt. Det kan du ju hälsa honom. Även om jag antar att han inte bryr sig. :(
Håller tummarna för dig.

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Jag ska göra det. Har definitivt lärt mig en läxa.

Tack som fan för hjälpen =) blir glad av att det finns så hjälpsamma människor och inte alla är rövhål ;)

Jag lider med dig, bara skönt att kunna hjälpa till :tummenupp

Tycker hela grejen är skum som fan, han är inte anonym nånstans och borde vara mer rädd om sin lägenhet, huset såg jättefint ut och läget är super. Kanske redan vräkt som sagt.

Eller så skulle han bli sambo med flickvännen, men så gjorde hon slut istället och han är helt sabbad och bryr sig inte om ifall han blir polisanmäld... man vet aldrig :rolleyes:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Värden kan inte hjälpa dig att få pengarna tillbaka men det kan vara skäl för uppsägning om det nu är hans lya. Och har han kronofogden efter sig så lär han få svårt att få ett nytt kontrakt. Det kan du ju hälsa honom. Även om jag antar att han inte bryr sig. :(
Håller tummarna för dig.

Kanske har ett eget rum som väntar, med säkerhetsdörr.

(OT, Vaärdetföravatarduhar?)

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...