Jag har upprättat en polisanmälan nu. Skulle få reda på senast nästa vecka om de går vidare med det eller om de lägger ner förundersökningen... Man får väl hoppas annars känns ju allt ganska bull. Ska kontakta kronofodgen imorgon också.
Kanske har ett eget rum som väntar, med säkerhetsdörr.
(OT, Vaärdetföravatarduhar?)
Jag lider med dig, bara skönt att kunna hjälpa till
Tycker hela grejen är skum som fan, han är inte anonym nånstans och borde vara mer rädd om sin lägenhet, huset såg jättefint ut och läget är super. Kanske redan vräkt som sagt.
Eller så skulle han bli sambo med flickvännen, men så gjorde hon slut istället och han är helt sabbad och bryr sig inte om ifall han blir polisanmäld... man vet aldrig
Värden kan inte hjälpa dig att få pengarna tillbaka men det kan vara skäl för uppsägning om det nu är hans lya. Och har han kronofogden efter sig så lär han få svårt att få ett nytt kontrakt. Det kan du ju hälsa honom. Även om jag antar att han inte bryr sig.
Håller tummarna för dig.
När du hyr i andra hand är innehavaren av förstahandskontraktet din hyresvärd, och därmed den du ska betala till. Två månaders förskott är nog inget konstigt, det hade jag också kunnat kräva. Både för att veta att hyresgästen menar allvar, och för att ha en buffert om de skulle trasha lägenheten.
Han har bara haft en jävla otur
Tråkigt med sådana människor! Jag är en sådan människa som ger chans till andra även om dom har bagage, ibland funkar det och ibland inte!
Polisen kommer att lägga ner det, nästan säkert! Kronofogden kan inte hjälpa dig eftersom han kan bara neka att han känner dig, det är upp till dig att bevisa att det är som du säger och det gör man i tingsrätten! Endast då med tingsrättens beslut kan du gå vidare med fogden!
Det enda som fogden gör innan rättegång är skickar brev att du vill ha pengar och frågar om han erkänner skulden till dig eller ej! Med tanke på den halvmille skuld han redan har så struntar han i att svara! Detta nöjet kostar ca 500kr!
Du har två val, strunt i det och hoppas på att karma kommer att he honom en känga eller leta up killen och driv in själv!
Lider med dig!
Folk som fått pengar för något som de ska ge/leverera och blir otrevliga/ilskna/struntar i att svara när det börjar närma sig brukar ofta ha något fuffens för sig. Svårt att veta innan, men det är bättre att hålla kontakt via telefon, blir "svårare" för bedragaren att hålla masken då vare sig de vill eller inte så skapas det en personlig relation, via E-post/SMS är man mer "skyddad" och där blir allt mycket enklare (att luras och hålla masken bland annat).
Nu är det så att jag har ringt runt lite...
Kronofogden hade tydligen sett att han ytterligare 60,000 kronor på väg in i skulder och han verkar vara en bedragare av stor grad. De flesta skulder han har är privatpersoner som gett honom pengar av olika diverse anledningar.
Försöker ringa hans hyresvärd, får tag i fastighetsägaren till slut en 90 årig gubbe som man inte kan förstå vad han säger och är knappt döv. Men när jag berättar om Jesper Karlsson så säger han "var det du som ringde förra veckan?" haha..
Tydligen har han inte betalat sin hyra heller.
Jävligt sjukt att sådant avskum i samhället (blivit dömd för bl.a. misshandel) ska få ha lägenhet utan att betala hyra och livnära sig på att bedra folk. Medans en annan hederlig student bara råkar illa ut och måste kämpa sig fram i livet
Om jag ska driva in min "skuld" så måste jag betala 300 kronor om året för att låta honom ha kronofodgen på sig...
Nu är det så att jag har ringt runt lite...
Kronofogden hade tydligen sett att han ytterligare 60,000 kronor på väg in i skulder och han verkar vara en bedragare av stor grad. De flesta skulder han har är privatpersoner som gett honom pengar av olika diverse anledningar.
Försöker ringa hans hyresvärd, får tag i fastighetsägaren till slut en 90 årig gubbe som man inte kan förstå vad han säger och är knappt döv. Men när jag berättar om Jesper Karlsson så säger han "var det du som ringde förra veckan?" haha..
Tydligen har han inte betalat sin hyra heller.
Jävligt sjukt att sådant avskum i samhället (blivit dömd för bl.a. misshandel) ska få ha lägenhet utan att betala hyra och livnära sig på att bedra folk. Medans en annan hederlig student bara råkar illa ut och måste kämpa sig fram i livet
Om jag ska driva in min "skuld" så måste jag betala 300 kronor om året för att låta honom ha kronofodgen på sig...
Har man redan äntrat brottets bana och har fogden efter sig så minskar nog viljan att skaffa ett vanligt jobb radikalt, eftersom fogden kommer att norpa varenda slant över extistensminimum. Arbetsläger där dom jobbar på ackord tills skulderna är avbetalda vore inte så dumt Troligen mycket effektivare än dagens system iaf.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |