Nooooo... Har jag blivit blåst och varit naiv? :(

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
300 kr per år är ju inte så mycket att orda om. Betala in pengarna för indrivning. Om han plötsligt skulle få ett arv finns det ju kanske en chans att han kan betala tillbaka sina skulder. Man vet aldrig.

Jo, jag ska nog göra det. Men jag tänkte avvakta tills jag hör vad polisen har att säga.
Det verkar som om det kanske löser sig ändå med bostaden för mig.
Har varit på visning för ett rum på en 4:a vid folketspark.

Kommer bli ganska billigt med ca 3500/mån ink allt el/internet.

Det är fortfarande sura pengar dock.
Kommer behöva göra mig av med alla möbler jag har, men där får jag också lite hjälp av SH.
Fick ett PM från en som vill komma och hämta allt så det verkar som om det löser sig :)

//Stecktech

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Jo, jag ska nog göra det. Men jag tänkte avvakta tills jag hör vad polisen har att säga.
Det verkar som om det kanske löser sig ändå med bostaden för mig.
Har varit på visning för ett rum på en 4:a vid folketspark.

Kommer bli ganska billigt med ca 3500/mån ink allt el/internet.

Det är fortfarande sura pengar dock.
Kommer behöva göra mig av med alla möbler jag har, men där får jag också lite hjälp av SH.
Fick ett PM från en som vill komma och hämta allt så det verkar som om det löser sig :)

//Stecktech

Skönt att allt verkar ordna sig givet omständigheterna. Om det varit värdefulla saker hade du alltid kunnat magasinera grejerna tills du hittat ett lämpligt boende där allt får plats.

Se händelsen som att du just blivit en erfarenhet rikare. Det kan i ett större perspektiv varit en billig blåsning. Förr eller senare åker alla på sina nitar och har man gått på några stycken kan man lättare undvika framtida nitar. Se av principskäl till att driva in pengarna hos kronofogden även om utsikterna att få igen dom är liten. Det är lika bra att sätta igång och driva in pengarna så fort du bara kan så att inte fler hinner ställa sig på kö före dig hos kronofogden. Jag kan inte se att det finns så mycket polisen kan säga i det här läget. De verkar ju ha varit passiva tidigare mot personen i fråga.

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Hoj
KTM 250 & 660
Om du har ett riktigt bindande kontrakt kan du stämma honom om du orkar. Med all säkerhet kommer han inte att dyka upp i rätten och då kommer det att bli en tredskodom och han blir ålagd att betala ränta, advokatkostnader och rättegångskostnader. Det låter som ett stort projekt, men det är inte så struligt. Helt plötsligt blir hans lilla skuld ganska stor. Kan vara kul :). Jag talar från egen erfarenhet.

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
Om du har ett riktigt bindande kontrakt kan du stämma honom om du orkar. Med all säkerhet kommer han inte att dyka upp i rätten och då kommer det att bli en tredskodom och han blir ålagd att betala ränta, advokatkostnader och rättegångskostnader. Det låter som ett stort projekt, men det är inte så struligt. Helt plötsligt blir hans lilla skuld ganska stor. Kan vara kul :). Jag talar från egen erfarenhet.

När idioten redan har över 500 000kr i skuld hos "kronis" så skiter han nog i det... men visst vill man slänga bort några timmar av sitt liv och statens pengar i form av rättegångskostnader så visst.... :huvet

pitbull

chefs president i hillbilly racing
Gick med
7 Apr 2005
Hoj
R6-09 race R6-06 race R1-05 race
Vad e problemet du vet var han bor åk o hämta dina pengar eller slå på han :mad:

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Det jobbiga är att om du går till kronofogden så kan det ta årtionden(igen överdrift) innan du får pengarna tillbaks; även om han har en inkomst.

Det är en riktigt lirare som är skyldig mig 6000 kr för glasögon och kläder han förstörde när han anföll mig under power meet(surprise :rofl) i västerås. Han sparkade mig i ryggen utan anledning och rykte sedan tag i t-shirten så den gick sönder och sedan tapade jag glasögonen. Jag vänder mig om och får in ett slag på snubben, sen dyker 10 poliser upp från ingenstans, plockar snubben och han åker dit. :rofl

Hur som helst; han vart dömd 2006 och har haft en inkomst sedan dess. Jag får ett brev från fogden var tredje månad som säger hur mycket han är skyldig mig och vad hans inkomst är. Men jag har fortfarande inte fått pengarna! Så det verkar kunna ta en evighet att få pengar som någon är skyldig dig.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Sälj skulden till några fiffiga snubbar :hihi

Va de 8500 , säg dunkar ni på han ordentligt,sätter på han i röva och slänger upp på nätet så behåll cashen:hej

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
Sätt upp lappar runt hela Malmö med hans telefonnummer. På lapparna kan du skriva allt från "ring för exotisk dans" till att han säljer saker. Bara du kan sedan få slut på telefon terrorn.

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Som ett ex till mig som slantade upp 400 papp under bordet, desperat för en lägenhet.. Men det blev ingen lägenhet.. :näsblod

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Som ett ex till mig som slantade upp 400 papp under bordet, desperat för en lägenhet.. Men det blev ingen lägenhet.. :näsblod

Är det vad ett förstahandskontrakt går på i Stockholm numera? Pratar vi om en etta eller större? Blåser vederbörande fel person när det handlar om sådana summor lär det inte dröja länge förrän han ligger i rännstenen. Gissar att ditt ex aldrig såg pengarna igen?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Tyckte bara den var priceless :D Jag hade vikt mig själv dubbel av skratt om jag såg denna herren komma glidandes så här :p

Jag citerade och svarade BusAnna. Det var henne jag frågade om avataren.

Apropå din avatar så är sjuklig fetma inget jag tycker är kul, ärligt talat tycker jag det säger en del om personer som gör det. Försöker komma ihåg storyn om den där snubben och om det var hans bror? Någon? Den har varit uppe här på SH, tror jag.

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
stecktech, har du fått svar från ISS än? alltså jag kan bli helt besatt av sånt här, jag kör förbi deras kontor varje dag på väg till jobbet och är jävligt sugen på att gå in och bara få bekräftat att han är vräkt... :gnissla

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
stecktech, har du fått svar från ISS än? alltså jag kan bli helt besatt av sånt här, jag kör förbi deras kontor varje dag på väg till jobbet och är jävligt sugen på att gå in och bara få bekräftat att han är vräkt... :gnissla

Dom ringde idag. Beklagade att de inte kunde hjälpa mig och så där och sa att de skulle kolla upp honom :)

Bor 40 meter från folketspark nu i en 4:a på 120 kvm med 2 andra =) stortrivs :D

Last edited:

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Jag citerade och svarade BusAnna. Det var henne jag frågade om avataren.

Apropå din avatar så är sjuklig fetma inget jag tycker är kul, ärligt talat tycker jag det säger en del om personer som gör det. Försöker komma ihåg storyn om den där snubben och om det var hans bror? Någon? Den har varit uppe här på SH, tror jag.

Du är så tråkig. Jag har inget emot feta människor, men det är så att 99% av alla överviktiga har sig själv att skylla och inte "någon ärftlig sjukdom".

Sen om man är rund som en jävla boll ska man inte sätta sig på en motorcykel heller för den delen. Så helt klart att jag hade skrattat.

Feta människor är roliga, det är däremot inte handikappande etc för de kan inte rå för det =)

Men det är mina åsikter och de kommer du ändå inte kunna ändra :yoparty :7peta

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Du är så tråkig. Jag har inget emot feta människor, men det är så att 99% av alla överviktiga har sig själv att skylla och inte "någon ärftlig sjukdom".

Sen om man är rund som en jävla boll ska man inte sätta sig på en motorcykel heller för den delen. Så helt klart att jag hade skrattat.

Feta människor är roliga, det är däremot inte handikappande etc för de kan inte rå för det =)

Men det är mina åsikter och de kommer du ändå inte kunna ändra :yoparty :7peta

Garvar du åt fulla uteliggare som blöder efter hundrade vurpan och amfetaminskadade luder utan tänder oxå?

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Garvar du åt fulla uteliggare som blöder efter hundrade vurpan och amfetaminskadade luder utan tänder oxå?

Nej, inte generellt. Jag vet inte vad de människorna har råkat ut för som kan ha gjort att de hamnat i den situationen. Utan den kunskapen kan jag varken känna empati eller tycka det är roligt.

Jag kan så klart inte dömma alla feta människor, men det är så jävla sorligt med tjocka människor som springer runt med sin marabo 200 grams choklad i bakfickan och en fet en liters jordgubbsmilkshake från donken i handen.

Ännu värre är det när feta, lata föräldrar får sina 5 åriga barn feta för att de låter dem sitta inne och spela tv-spel hela dagarna och leva på pizza istället för nyttig mat.

Men nu blev det hela lite OT.

Jag tycker sånt här är lite roligt :rodnar

http://www.youtube.com/watch?v=x5S-p1_Sc0Q

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Dom ringde idag. Beklagade att de inte kunde hjälpa mig och så där och sa att de skulle kolla upp honom :)

Bor 40 meter från folketspark nu i en 4:a på 120 kvm med 2 andra =) stortrivs :D

Ok, ja kollar dom verkligen upp honom lär dom ju hitta ett och annat :D

Härligt med lägenheten! Bästa området :tummenupp

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Nej, inte generellt. Jag vet inte vad de människorna har råkat ut för som kan ha gjort att de hamnat i den situationen. Utan den kunskapen kan jag varken känna empati eller tycka det är roligt.

Jag kan så klart inte dömma alla feta människor, men det är så jävla sorligt med tjocka människor som springer runt med sin marabo 200 grams choklad i bakfickan och en fet en liters jordgubbsmilkshake från donken i handen.

Ännu värre är det när feta, lata föräldrar får sina 5 åriga barn feta för att de låter dem sitta inne och spela tv-spel hela dagarna och leva på pizza istället för nyttig mat.

Men nu blev det hela lite OT.

Jag tycker sånt här är lite roligt :rodnar

http://www.youtube.com/watch?v=x5S-p1_Sc0Q

Sorgligt? Garvade du inte åt dom nyss?

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari