Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kör ordentligt då!....Hur är det med bensinstationer där uppe? Mellan Alta och Honningsvåg är det 209km. Min tank är på 15,5 liter och när jag kör hårt drar trippelnian en knapp liter milen.....?
Skulle aldrig få för mig att köra norrut med risk för regn, kyla, renjävlar och mygg.. Vänd på steken så hamnar du i södra Europa/Alperna med götteväder och fantastiska vägar.. Dessutom gott käk och mumsigt vin..
Tycker jag..
Tänkte mest på att om du har ett underställ behöver du inte fem kalsonger...och får plats med ett regnställ...hehe.. Verkar bli en kul resa! är nog tvungen att åka upp igen eftersom jag inte KÖRDE ända fram och inte såg nått från utsikten p.g.a. dimma...Och då får det nog bli lite "ironbutt resa"
Du måste ha ett regnställ! Du kommer att frysa ihjäl i skinnstället när
det blir blött![]()
Köp ett Arleen Ness tvådelat, dåhar du också något att ta till
om det blir kallt väder.
Kör ordentligt då!![]()
Mitt tips är tankväska (spar 0.5l/milen på en XX) samt att du lägger ev bag längs med hojen, inte tvärs. Den packningen ger dig stöd för bröstet och![]()
Den packningen håller för 200+![]()
"Norgepackning"![]()
Det går inte att köra "ordentligt" på en trippelnia! Försök själv, den vägrar. Den enda väska jag tänkte ha med mig är midjeväskan Boblbee MT Cargo. Se nedan:
Jag kommer inte ihåg pris men upplevde det dyrt.Underställ har jag redan. Det är det svettransporterande Alpinestars Summer Tech i två delar. Men det hjälper snarare mot svett än regn. Vad gäller väska tror jag det får bli Boblbee MT Cargo hip bag (rätt stor) för €99. Samtidigt har du en poäng med regnställ. Skall köpa det tunna regnöverdragsstället Revit GTO för €99. Jag borde få plats även med detta i MT Cargo. Kanske skulle jag också satsa på lite mera touringinspirerade (och vattentäta) handskar än mina Alpinestars GP Tech som egentligen är racinghandskar?
Är det någon som har en MT Cargo från Boblbee som kan berätta hur stor den är?
Vad kostar det att besöka utkiksstället? Är det någon som sett filmen de visar och som besökt utställningscentret?
Vart i Honningsvåg skall jag gå för att dricka öl och träffa folk? Hur mycket folk är det däruppe i juli? Hoppas träffa många trevliga människor däruppe.
Jag hoppas verkligen att jag får lika lite regn som du fick!
Tack alla snälla människor för att ni delar med er av era värdefulla erfarenheter och kunskaper.
Du skulle ju inte dricka bäss din spjuver, ba köra snabbtVart i Honningsvåg skall jag gå för att dricka öl och träffa folk? Hur mycket folk är det däruppe i juli? Hoppas träffa många trevliga människor däruppe.
.
Vart i Honningsvåg skall jag gå för att dricka öl och träffa folk? Hur mycket folk är det däruppe i juli? Hoppas träffa många trevliga människor däruppe.
Utan att ha läst hela tråden så slänger jag in min spontana synpunkt.
Har själv gjort två längre resor i Norge och jag kan säga att det tar längre tid än man tror! Räknade själv som du nu gör med "super etapper" första gången...![]()
Färjor, mindre slingriga vägar, bergs getter(ja faktiskt) och framför allt naturen käkar tid!
Vi hade ändå tur med vädret, inte en droppe på nån utav resorna.
Oavsett om du så "stöllkör" lr inte så kommer du få minnen för livet, Norge bjuder på en makalös natur och underbar körning![]()
Lycka till!
Om man tänkte sova i "hytter".... Måste man boka eller kan man bara köra på "drop in"?
Tänkte ju att Nordkap va en lagom tripp för att lära rumpan hur livet är på hoj![]()
Drop in! Det finns gott om dom.
bra det... Räknar med 10-14 resdagar på vår resa. (tur&retur) Vad kostar en stuga per natt?
![]()
Vi tänkte ta Uppsala-Åre som etapp 1. Sen får det ta den tid det tar genom Norge, man får ta sig tid att njuta, istället för fortkörningsböter.
Vad är realistiskt sett restiden? 3 dagar ifrån Åre? Eller är det lite för optimistiskt?
bra det... Räknar med 10-14 resdagar på vår resa. (tur&retur) Vad kostar en stuga per natt?
![]()
![]()
Vi tänkte ta Uppsala-Åre som etapp 1. Sen får det ta den tid det tar genom Norge, man får ta sig tid att njuta, istället för fortkörningsböter.
Vad är realistiskt sett restiden? 3 dagar ifrån Åre? Eller är det lite för optimistiskt?
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning