Nordkorea

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Chris Ash skrev:
Fast jag undrar om jag är rätt ute, både du och ah17 verkar hålla med......

Även blinda hönor hittar korn ibland! :hihi Därmot är det ovanligt att två gör det samtidigt! :tungan

...Fast för att späda på Twillight Zone-kännslan ytterligare så kan jag säga att t.o.m jag håller med om väldigt mycket och då är något galet..

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Chris Ash skrev:
Fast dig har jag inte hunnit få upp taggarna mot, fast det kanske kommer :D

Vi får fixa något att bråka om senare, måste vara dramatik för att trådarna skall vara roliga. :crash

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Äh, jag tycker Sverige kan gripa in, försvaret är ju till för "Internationella insatser" numera, ge oss 40 ställen att mellanlanda på så kan JAS39 flygbomba Pyongjang nästa vecka.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Coola Ola skrev:
Varför svarar du inte på mitt inlägg i denna tråd som är on-topic istället för att flambeta?

Jag förstod inte att frågan var till mig, ursäkta. :)
USA skulle nog göra det bättre än vad någon annan nation klarar av. Dessutom skulle de tas emot med öppna armar av de stackars gräsätande koreanerna, gissar jag.
Eller menar du att man inte ska göra något allls eftersom det finns risk att en del koreaner blir sura för att USA kommer?

Coola Ola

Guest
Markus skrev:
Jag förstod inte att frågan var till mig, ursäkta. :)
USA skulle nog göra det bättre än vad någon annan nation klarar av. Dessutom skulle de tas emot med öppna armar av de stackars gräsätande koreanerna, gissar jag.
Eller menar du att man inte ska göra något allls eftersom det finns risk att en del koreaner blir sura för att USA kommer?

Nej, jag menar att det är en svår fråga bara. Men för att göra dig glad så ska jag erkänna att jag inte tänkt så mycket på vad som kan göras för att få bort den nordkoreanska dikaturen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Coola Ola skrev:
Men för att göra dig glad så ska jag erkänna att jag inte tänkt så mycket på vad som kan göras för att få bort den nordkoreanska dikaturen.

Det gör mig snarare ledsen, men det gör mig å andra sidan glad att du är konseskvent. :)

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Coola Ola skrev:
Nej, jag menar att det är en svår fråga bara. Men för att göra dig glad så ska jag erkänna att jag inte tänkt så mycket på vad som kan göras för att få bort den nordkoreanska dikaturen.

Om man vill "få bort" den så finns nog inte mycket annat att göra än att ta till våld tyvärr. Kim Jong och hans kumpaner är inga man pratar till rätta över en kopp kaffe, lika lite som man kunde prata Adolf Hitler eller Saddam Hussein tillrätta.

Däremot kan ju hela skiten kollapsa av sig själv och då har vi nog ett krig,eller åtminstone stor katastrof på halsen, vare sig vi vill eller ej. Om vi inte har tur och det blir någon sorts fredlig upplösning av kommunistväldet ala Sovjetunionen vilket jag har svårt att tro då förutsättningarna inte ens liknar varandra.

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En fuling
Chris Ash skrev:
Äh, jag tycker Sverige kan gripa in, försvaret är ju till för "Internationella insatser" numera, ge oss 40 ställen att mellanlanda på så kan JAS39 flygbomba Pyongjang nästa vecka.
Skitsmart. :hihi Ring Göran! När det går dåligt på hemmaplan är det ju en klassiker att finta publiken med ett hot utifrån.

Markus skrev:
Dessutom skulle de tas emot med öppna armar av de stackars gräsätande koreanerna, gissar jag.
Undrar vad som händer om man målar fan på väggen i 50 år och sedan så kommer han. Alla blir nog jätteglada över å se honom. :gnissla Men 1 år med kabel TV, McDonalds och CocaCola så är det motståndet fixat.

Förövrigt tror jag nog Kina skulle moppsa sig rätt mycket ändå. Det är ju liksom deras bakgård. Även om hemmaopinionen hänger i marionett trådar så lär ju folk börja skruva på sig om de tycker USA kommer för nära?

Att ett sådant där system som de har fungerar är ändå jädra konstigt. Folk borde liksom slåss om att få ha makten i toppen. De har nog tillräckligt med bandat material för att uppräthålla personkulten även om Kim Jong plockas bort.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Spinky Spendrup skrev:
Att ett sådant där system som de har fungerar är ändå jädra konstigt. Folk borde liksom slåss om att få ha makten i toppen. De har nog tillräckligt med bandat material för att uppräthålla personkulten även om Kim Jong plockas bort.

Det är väl samma mekanismer som gjorde att Hitlers, Husseins och Stalins diktaturer höll så länge som de gjorde. Folk var rent ut sagt skiträdda för dem, det var den rena skräcken som avhöll folk från att i många fall ens opponera sig i småfrågor. En massa ögonvittnen från dessa tre herrars närhet säger ungefär samma sak, vad gäller Stalin så var det knappt någon som vågade andas i samma rum även när han låg för döden 1953.

Mickez77

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2005
Hoj
R eller Motard ?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nu händer det grejer.

"Nordkorea avfyrade på onsdagen sex robotar, av vilka en var en långdistansrobot. .....ytterligare en sjunde robot avfyrades sedan på morgonen"

http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_13113936.asp

Som vanligt är de nyanserade de där i axelmakterna:

"...vi fortsätter vår revolution på vårt eget vis, enligt vår övertygelse i den här komplicerade och konfliktfyllda situationen, och vi har sådan oövervinnerlig och revolutionerande militär makt, till och med för det imperialistiska USA

:rofl

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Ojoj, de tar verkligen i från tårna den här gången. Man undrar ju om de tror på det där själva.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Halogen skrev:
2283382 Man undrar ju om de tror på det där själva.

Så klart de inte gör, de har väl bara kvar någon gammal dammig folder från CCCP, "Steg för steg guide - så skrämmer man fienden på flykt"

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy