Norge-trip ! ..i Juli

Boodh

The Duke
Gick med
19 Feb 2006
Ort
LKPG
Hoj
Superduke -06
rBy skrev:
2274505 13e tillomed 16e, torsdag morgon tillomed söndagkväll/natt.
Är nog rädd att man ligger i Loftahammar o svettar bort på en kobbe med en låda öl... Usch o fy :D
Nån mer tripp blir det nog. Antagligen söderut mot Tyskland/Nübergring (eller hur det kan stavas)
Får se... Rehab ett par veckor först! :4skrika
 

IronMike

Guest
Tudor_66 skrev:
2274908 Hej, norrbagge här....

Om ni ändå är såpass långt uppe som trollstigen, stick en bit till norrut och åk Atlanterhavsvägen!!!!!! Det är en relativt ny väg byggt iform av broar mellan öar helt ute på kusten, är det fint väder finns inte finare och roligae väg, är det däremot skitväder finns inte värre bit väg........

Kolla om ni kan får med den, ni kommer inte ångra er...
Cool! tack för tipset.. ungefär hur mkt längre norrut är den ?

Boodh skrev:
2274372 Tja.

Jag o Mencken har precis kommit hem från vår lilla Norgetripp...
Blev visst inte lika lång som er planerade som gick över Bergen om jag inte fattade fel på kartan.
Vi brännde raka E6:an upp till Gjövik (förbi Oslo). Svängde av påå väg 250, och sedan småvägar upp till Geiranger - Trollstigen o sedan hem...
Tycke nästan att vägarna innan Trollstigen var roligare än själva Trollstigen i sig, men det är väl smaksak.
Nåt som var helt gudomligt var ju att ALL ASFALT var slät som en barnstjärt, inte EN enda poliskontroll, och det fanns en väldig massa fartkamerorsom fick bilarna att åka så fint i 80, och blev lätta omkörningsoffer...

Innan vi åkte var det nån på denna tråden som varnade för bergsgetter! Troddde ju att det var ett skämt, men det var det nog inte... Det fullkommligt kryllade ju av de fyrbenta ullbollarna. Körde ju aldrig på nå´n, men det var ju inte många decimeter ifrån...

Hur som helst, hoppas att er resa blir lika rolig som vår :yoparty

Inga fler natur/vägbilder ? nice posörbilder though ;)
 

Davidk

Guest
Edit vi gör en sån här?:
1. IronMike
2. rBy
3.Davidk(om inget oförväntat händer så e jag på)
4.
5.[/QUOTE]
 

IronMike

Guest
Davidk skrev:
2275109 Edit vi gör en sån här?:
1. IronMike
2. rBy
3.Davidk(om inget oförväntat händer så e jag på)
4.
5.
[/QUOTE]
1. IronMike
2. rBy
3. Davidk(om inget oförväntat händer så e jag på)
4. "Rask"
5. vbg_snake ansluter i norge ?
6. Niklas

rBy råkade ut för en olycka på bogesund idag.. men jag prata med han nyss, borde inte påverka resan
 
Last edited:

Boodh

The Duke
Gick med
19 Feb 2006
Ort
LKPG
Hoj
Superduke -06
IronMike skrev:
Inga fler natur/vägbilder ? nice posörbilder though ;)

Jorå...

Bild 1: Långt till allt.... var vid/i nån jävla nationalpark! Berg snö o Getter var det enda att hålla till godo, o så fina vägar! :)

Bild 2: Bergsvägarna 10 mil innan Geiranger... Såg ut så så gott som överallt. Släta o fina...

Bild 3: Färjan över från Geiranger till Trollstigens början...:näsblod
 

Bifogat

  • Norgemini4.JPG
    Norgemini4.JPG
    67.4 KB · Visningar: 88
  • Norgemini5.JPG
    Norgemini5.JPG
    93.8 KB · Visningar: 108
  • Norgemini6.JPG
    Norgemini6.JPG
    37.7 KB · Visningar: 84

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Boodh skrev:
2275961 Jorå...

Bild 1: Långt till allt.... var vid/i nån jävla nationalpark! Berg snö o Getter var det enda att hålla till godo, o så fina vägar! :)

Bild 2: Bergsvägarna 10 mil innan Geiranger... Såg ut så så gott som överallt. Släta o fina...

Bild 3: Färjan över från Geiranger till Trollstigens början...:näsblod
GRRRYIMT! :yoparty :yoparty :yoparty
 

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Brok Prestorp
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Får väl bidra med nån bild jag med då!
Bild 1: Utsikt över Geiranger
Bild 2: Liten bild på hur landskapet kan se ut
Bild 3: I Karlstad på hemvägen! Rettan med lysande oljelampa, gixxern med tejpad bakkuts och löst sittande avgas pga tappade skruvar ( fusk vid montering )

En helt underbar tripp om man bortser från regn första dagen! Ett par tips inför eran resa är att ta med kedjespray för det är svårt att få tag på i bergen + att ha med cash! Mastercard funkar ingenstans i stort sett!
 

Bifogat

  • sporthoj.JPG
    sporthoj.JPG
    96.4 KB · Visningar: 88
  • sporthoj2.JPG
    sporthoj2.JPG
    136.3 KB · Visningar: 71
  • sporthoj3.JPG
    sporthoj3.JPG
    62.1 KB · Visningar: 92

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Är bra jävla sugen, ska se över ekonomin får se om man inte hakar på kanske.

230mil då får man nästan ta hem ett touringdäck :3freak
 

IronMike

Guest
Boodh skrev:
2275961 Jorå...

Bild 1: Långt till allt.... var vid/i nån jävla nationalpark! Berg snö o Getter var det enda att hålla till godo, o så fina vägar! :)

Bild 2: Bergsvägarna 10 mil innan Geiranger... Såg ut så så gott som överallt. Släta o fina...

Bild 3: Färjan över från Geiranger till Trollstigens början...:näsblod

:yoparty klockrent.. ni såg ut att ha haft tur med vädret? kollade ni några norska väderlekssidor innan ni åkte, eller chansa ni?

jag kunde ett par norska väderlekssidor förr.. men tappat bort dom bokmärkena, någon som kan ngn?
 

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Brok Prestorp
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
IronMike skrev:
2276273 :yoparty klockrent.. ni såg ut att ha haft tur med vädret? kollade ni några norska väderlekssidor innan ni åkte, eller chansa ni?

jag kunde ett par norska väderlekssidor förr.. men tappat bort dom bokmärkena, någon som kan ngn?
Vi chansade/kollade på SMHI! Det spöregnade i Lkpg när vi gav oss av och det fortsatte hela vägen till Oslo. Resten av resan var det hur bra som helst, 20 grader och sol!
 

Boodh

The Duke
Gick med
19 Feb 2006
Ort
LKPG
Hoj
Superduke -06
IronMike skrev:
2276273 :yoparty klockrent.. ni såg ut att ha haft tur med vädret? kollade ni några norska väderlekssidor innan ni åkte, eller chansa ni?

jag kunde ett par norska väderlekssidor förr.. men tappat bort dom bokmärkena, någon som kan ngn?

Som sagt, vi tokboka o drog... Men vill man få en hint om hur det kan se ut så har du ju alltid www.smhi.se!
Där har du ju hela världen o glana på så kan man ju bilda sig en egen uppfattning om hur det kan bli! :tummenupp
 

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Falun
Hoj
CBR600RR -05, Gixxer 7/11 and a Husa 650 i små små bitar
Tjabba!
Har vid lite olika tillfällen läst igenom den här tråden och blivit mer och mer sugen att vara med.
Jag jobbar dock v. 28 (ledig 29), men kanske skulle kunna ta ledigt på fredagen.
När beräknas ni komma till Oslo samt hur åker ni efter oslo om man kanske skulle kunna möta upp nånstans?
 
Last edited:

IronMike

Guest
Lucius skrev:
2276705 Jag börjar bli sugen jag med.... :banana


Skall man haka på?? :va
Ja förfan, det är bara att haka.. Det blir årets höjdpunkt.

I dagsläget är vi 4 pers, ev 5.

3plE skrev:
2276765 Tjabba!
Har vid lite olika tillfällen läst igenom den här tråden och blivit mer och mer sugen att vara med.
Jag jobbar dock v. 28 (ledig 29), men kanske skulle kunna ta ledigt på fredagen.
När beräknas ni komma till Oslo samt hur åker ni efter oslo om man kanske skulle kunna möta upp nånstans?
Vi åker inte hela vägen till Oslo, utan åker under Oslofjorden, så vi kommer direkt till Drammen....så sparar man massor tid. Vi skulle kunna mötas i halden, eller t ex Åmål på fredag morgon, så åker vi mot Halden å vidare....
 

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Falun
Hoj
CBR600RR -05, Gixxer 7/11 and a Husa 650 i små små bitar
IronMike skrev:
2279122
Vi åker inte hela vägen till Oslo, utan åker under Oslofjorden, så vi kommer direkt till Drammen....så sparar man massor tid. Vi skulle kunna mötas i halden, eller t ex Åmål på fredag morgon, så åker vi mot Halden å vidare....

Falun - Åmål = 31mil! Vi snackar inte übertidigt nu väl? Skulle nog kunna vara i metropolen åmål runt 9 kanske (om jag nu får ledigt).
 

IronMike

Guest
3plE skrev:
2279225 Falun - Åmål = 31mil! Vi snackar inte übertidigt nu väl? Skulle nog kunna vara i metropolen åmål runt 9 kanske (om jag nu får ledigt).
Det blir alldeles lagom... Från Åmål så åker vi mot bengtsfors och vidare mot norska gränsen, kanske 4 mil. I norge kommer vi lägga ca 40-45 mil till Odda om jag inte minns fel, knixiga vägar, och med lite stop, så blir det en heldag, så lagom tid att starta från Åmål är ca 09.00 :)
 

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
IronMike skrev:
2279122 Ja förfan, det är bara att haka.. Det blir årets höjdpunkt.

I dagsläget är vi 4 pers, ev 5.


Vi åker inte hela vägen till Oslo, utan åker under Oslofjorden, så vi kommer direkt till Drammen....så sparar man massor tid. Vi skulle kunna mötas i halden, eller t ex Åmål på fredag morgon, så åker vi mot Halden å vidare....

Kolla upp nu, blir det inte dyrare?? Och, vill ni åka sju kilomete tunnel,, mycket avgaser där är det....
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
vad ni är gör så sväng av från E6 i Lillehammer till väg 4 på vägen mot Oslo, tråkigare väg än E6 får man leta efter :3freak ifall man inte kör Hayabusa turbo....
 

IronMike

Guest
KGK skrev:
2279932 vad ni är gör så sväng av från E6 i Lillehammer till väg 4 på vägen mot Oslo, tråkigare väg än E6 får man leta efter :3freak ifall man inte kör Hayabusa turbo....
Efter Lillehammer är det snabbaste vägen hem som gäller :)

Geiranger-Trollstigen-Lillehammer-Oslo-Stockholm på en dag är en bit...

:rolleyes:

abbanovitch skrev:
great! thanks :)
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top