Norge-trip ! ..i Juli

Boodh

The Duke
Gick med
19 Feb 2006
Ort
LKPG
Hoj
Superduke -06
Tudor_66 skrev:
2279848 Kolla upp nu, blir det inte dyrare?? Och, vill ni åka sju kilomete tunnel,, mycket avgaser där är det....

Det finns faan inget läckrare än o dra i tunnlarna... När polarn drog om mig på sin gixxer med Yoshimura helsystem var det ju så det ryckte i panrishen... :D
 

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Brok Prestorp
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Boodh skrev:
2280174 Det finns faan inget läckrare än o dra i tunnlarna... När polarn drog om mig på sin gixxer med Yoshimura helsystem var det ju så det ryckte i panrishen... :D
Det var nästan så det ryckte i min med när jag drog på där inne!!! :tungan
 

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
En grej till jag kom att tänka på.

PASSA ER FÖR TYSKA BILAR!!!!!!!

Dom är sjukt duktiga på att tvärninta mitt på vägen om dom får se någotbredvid vägen, en sjö med någon jävla fågel på t.ex. Vet inte hur många gånger jag har varit på väg in i tyska rövar... Och det vill ni inte. Sen det här vanliga, norska polisen har svindyra böteslappar i bakfickan. Skicka någon före er med en kvarts försprång, då hinner han ringa er andra innan ni fastnar i kontrollen. Det kan snabbt bli lönsamt.
 

"Rask"

Guest
Fan va nice! Snart intar vi norge! Blir nog den fetaste roadtrippen i år :banana
Nån som vet vad norska polisen transporterar sig i?
Efter alla varningar om deras pms beteende så blir de kul o se va de går för :)
 

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Falun
Hoj
CBR600RR -05, Gixxer 7/11 and a Husa 650 i små små bitar
Uppdatering!

1. IronMike
2. rBy
3. Davidk(om inget oförväntat händer så e jag på)
4. "Rask"
5. vbg_snake ansluter i norge ?
6. Niklas
7. 3plE (Ansluter (jävligt tidigt) i Åmål) :Rockbanan
8. Lucius?

Korrekt?

Dags å starta en "Styra upp vem som packar vad och och varför" -tråd
 

IronMike

Guest
Rask skrev:
2284118 Fan va nice! Snart intar vi norge! Blir nog den fetaste roadtrippen i år :banana
Nån som vet vad norska polisen transporterar sig i?
Efter alla varningar om deras pms beteende så blir de kul o se va de går för :)
Hehe.. jag kommer inte riktigt ihåg vad dom åker, kanske för att jag typ aldrig sett några, en enstaka som gjort tummen upp. Förstår inte varför alla tjatar om höga böter å jakt på fortkörare :) det blir grym repa!!
 

IronMike

Guest
3plE skrev:
2284610 1. IronMike
2. rBy
3. Davidk(om inget oförväntat händer så e jag på)
4. "Rask"
5. vbg_snake ansluter i norge ?
6. Niklas
7. 3plE (Ansluter (jävligt tidigt) i Åmål) :Rockbanan
8. Lucius?

Korrekt?

Dags å starta en "Styra upp vem som packar vad och och varför" -tråd
Ser korrekt ut! Sen brukar alltid en å annan droppa av dagen innan... Men repan ÄR spikad, och kommer till 100% bli av :tummenupp

Angående vem som packar vad eller vad man ska ha med sig, så är några tips/kom ihåglista:

-minst en burk kedjespray i sällskapet
-minst en burk punkaspray
-inte bara ha med sig kort, utan även lite norska pengar
-vattenflaska
-kläder: jag kör, 4 t-shirts, 2 kallingar, 1 par strumpor, en överdragströjja. thats it, det kommer inte finnas tid för att supa/gå ut. Möjligtvis sitta i kallingarna på ett motell ett gäng grabbar, titta karta å dricka en öl eller två.
-lite verktyg..
-silvertejp
-några slangklämmor av olika storlek, samt lite slangar (små kylslangar, större kylslangar)
-våtservetter av tyg-material för att torka visir, då man rastar... (kan va bra)
-IMODIUM (ett par tabletter om någon i sällskapet blir magsjuk..)

etc, fyll gärna på med några nödvändiga saker... såna prylar som hela gänget delar på "utifall att", imodium-tabletter, kylslangar, slangklämmor etc, kan vi ju fördela till allihop.

det räcker med att en person har med sig verktyg, inte alla t ex. så kan alla utom en lämna sitt verktygskit, som jag antar att de flesta har under passagerarsadeln - så kan man få med andra nödvändiga saker.

föreslagsvis, så kan vi även ta med en liten brandsläckare, mini-modell. Utifall att... Även en liter glykol om någon får kylsystem-paj.

Nu kanske man överdriver, men man vet aldrig..... Det är inte "tot vildmark" men ibland kan man ändå vara en bit från närmsta mack eller civilisation.

Jag har med mig "läkarväska" kommer innehålla imodium, adrenalinspruta, ipren, tavegyl, beta pred, näsdroppar, morfin (om ngn slår sig), effedrin, ögondroppar etc.

rBy skrev:
2285074
Jepp, jag kan dra med shampo eller raklödder :tummenupp :rolleyes:
Inge sånt.. ;) byt ut raklöddret mot en liten brandsläckare. Å rakhyveln mot en kniv
:7peta :4skrika :hihi
 

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Falun
Hoj
CBR600RR -05, Gixxer 7/11 and a Husa 650 i små små bitar
Jäkla tjat om rakning och lödder! 3 dgr, om jag rakar mej typ en gång i veckan normalt (inte för att jag har speciellt tunn skäggväxt utan av slöhet) så kan jag nog klara mej över helgen också!
Är det ok för er att jag kanske klämmer en bira eller två med er orakad? :)

Jag kan ta med lite olika PU-nycklar och en liten bur kedjespray.
 

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
IronMike skrev:
2285343
Inge sånt.. ;) byt ut raklöddret mot en liten brandsläckare. Å rakhyveln mot en kniv
:7peta :4skrika :hihi
Äh, vi måste ju se bra ut :va men aja skit i raklöddret då, tar ialf med mig dubbeldush(tvål o shampo i samma flarra!!!! smart va!? :tummenupp :D )
4 t-shirts, 3-4 par kallisipper, 4-5 par tubsockor, badbrallor, deostick, handduk, sängkläder(om vi bor på vandrarhem?)
Kan även stå för att ta med kedjespej, har en liten men dryg flarra som går ner under kutsen. Jag vinner ingen plats på att ta bort min verktygslåda, så den får vara kvar :tummenupp

3plE skrev:
2285594 Jäkla tjat om rakning och lödder! 3 dgr, om jag rakar mej typ en gång i veckan normalt (inte för att jag har speciellt tunn skäggväxt utan av slöhet) så kan jag nog klara mej över helgen också!
Är det ok för er att jag kanske klämmer en bira eller två med er orakad? :)
QUOTE]
Hoppas inte skägget ditt växer så snabbt på en helg som du har på avatorn bara :lol :lol
I så fall är kanske inte lödder en så dum ide'?
 

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Falun
Hoj
CBR600RR -05, Gixxer 7/11 and a Husa 650 i små små bitar
Hade ni tänkt fega med regnställ? Jag kommer nog nöja mej med en infettning, samt ett par extra handskar.
Fötterna kommer iaf förbli torra mha GoreTex :2cool
Nån som testat å köra med Camelback (fast kanske i en eventuell tankväska eller dyligt)?

övrigt

2 underställströjor
1 par långkallingar (det snackades väl om låg temp på sina ställen?)
2-3 par strumpor (kungens stålgrå :yoparty)
1 t-shirt
1 långärmad
1 st Kamera
Disclås
kabellås (till hjälm och annat annars löst)
Kedjespray
Lite nycklar
Disktrasa (till mygg- och småkrypstorkning samt handduk :) )
Nån som har nått emot om man kör Freeballs? :D
 
Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
IronMike skrev:
2285343 Ser korrekt ut! Sen brukar alltid en å annan droppa av dagen innan... Men repan ÄR spikad, och kommer till 100% bli av :tummenupp

Angående vem som packar vad eller vad man ska ha med sig, så är några tips/kom ihåglista:

-minst en burk kedjespray i sällskapet
-minst en burk punkaspray
-inte bara ha med sig kort, utan även lite norska pengar
-vattenflaska
-kläder: jag kör, 4 t-shirts, 2 kallingar, 1 par strumpor, en överdragströjja. thats it, det kommer inte finnas tid för att supa/gå ut. Möjligtvis sitta i kallingarna på ett motell ett gäng grabbar, titta karta å dricka en öl eller två.
-lite verktyg..
-silvertejp
-några slangklämmor av olika storlek, samt lite slangar (små kylslangar, större kylslangar)
-våtservetter av tyg-material för att torka visir, då man rastar... (kan va bra)
-IMODIUM (ett par tabletter om någon i sällskapet blir magsjuk..)

etc, fyll gärna på med några nödvändiga saker... såna prylar som hela gänget delar på "utifall att", imodium-tabletter, kylslangar, slangklämmor etc, kan vi ju fördela till allihop.

det räcker med att en person har med sig verktyg, inte alla t ex. så kan alla utom en lämna sitt verktygskit, som jag antar att de flesta har under passagerarsadeln - så kan man få med andra nödvändiga saker.

föreslagsvis, så kan vi även ta med en liten brandsläckare, mini-modell. Utifall att... Även en liter glykol om någon får kylsystem-paj.

Nu kanske man överdriver, men man vet aldrig..... Det är inte "tot vildmark" men ibland kan man ändå vara en bit från närmsta mack eller civilisation.

Jag har med mig "läkarväska" kommer innehålla imodium, adrenalinspruta, ipren, tavegyl, beta pred, näsdroppar, morfin (om ngn slår sig), effedrin, ögondroppar etc.


Inge sånt.. ;) byt ut raklöddret mot en liten brandsläckare. Å rakhyveln mot en kniv
:7peta :4skrika :hihi


Schysst tripp, vad ska du ha Effedrinet till om ni inte ska gå ut :hihi
 

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
3plE skrev:
2285838 Hade ni tänkt fega med regnställ? Jag kommer nog nöja mej med en infettning, samt ett par extra handskar.
Fötterna kommer iaf förbli torra mha GoreTex :2cool
Nån som testat å köra med Camelback (fast kanske i en eventuell tankväska eller dyligt)?

övrigt

2 underställströjor
1 par långkallingar (det snackades väl om låg temp på sina ställen?)
2-3 par strumpor (kungens stålgrå :yoparty)
1 t-shirt
1 långärmad
1 st Kamera
Disclås
kabellås (till hjälm och annat annars löst)
Kedjespray
Lite nycklar
Disktrasa (till mygg- och småkrypstorkning samt handduk :) )
Nån som har nått emot om man kör Freeballs? :D
Inga jäkla regnställ här inte! :tummenner kör på jätteinfettad sinnpaj med fransar istället :hihi
Tur att du skrev cam, det är ju ett måste :tummenupp snor med mig mors min :hihi
Man kanske får tjyva lite på din fina myggtrasa där 3plE? så får du tjyva på mitt RAKLÖDDER!!! :7peta
 

IronMike

Guest
Chronic skrev:
2285869 Schysst tripp, vad ska du ha Effedrinet till om ni inte ska gå ut :hihi
de e sant, fan där avslöja jag mig :rofl :tungan

3plE skrev:
2285838 Hade ni tänkt fega med regnställ? Jag kommer nog nöja mej med en infettning, samt ett par extra handskar.
Fötterna kommer iaf förbli torra mha GoreTex :2cool
Nån som testat å köra med Camelback (fast kanske i en eventuell tankväska eller dyligt)?

övrigt
Ett starkt tips är sulor i stövlarna med aktivt kol... Chaka såna sulor för ett tag sen, fotsvett hejdå hejdå, blir inte ens fuktigt.

:banana
 

Boodh

The Duke
Gick med
19 Feb 2006
Ort
LKPG
Hoj
Superduke -06
IronMike skrev:
2286592 de e sant, fan där avslöja jag mig :rofl :tungan


Ett starkt tips är sulor i stövlarna med aktivt kol... Chaka såna sulor för ett tag sen, fotsvett hejdå hejdå, blir inte ens fuktigt.

:banana

Vart hittar man sådana sulor??? Vanligt eller?
 

V-Moto

Kul på hjul...
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Luleå
Hoj
FZS 600
Glöm inte silvertejpen! Ta gärna med några resorb åxå. Vätskersättning som finns på apoteket. Kan vara bra om man glömt o dricka tillräckligt med vätska. Som sagt, drick vatten/mineralvatten ofta! Det är ansträngande att köra "kurvigvägar" dagarna i ända. :tummenupp Som någon skrev tidigare, cash e bra att ha, minimum 500:- nok.
Sign: / "Erf. Norgeresenär" Ha en skön hojresa pojkar! :yoparty
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top