Norgeturer 2012 the only one

Braggerman

Medlem
Gick med
12 Sep 2008
Hoj
BMW K1300R BelgianBlack
Tänkte att vi kunde använda denna tråd för de som vill ha åksällskap under sommaren kan vara kul att hitta likasinnade (konstigt) som vill ut köra hoj. Lägg ut var du vill åka, antal dagar, period osv så får man se vem som nappar.

Finns många där ute som åker själva dessutom.

Väl mött...........................................

Niclas Winberg

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2012
Hoj
Yamaha XJR 1300
ÖÖ jag räcker upp handen, jag tänkte mig en tur till trollstigen (ca 3dagar) i sommar. Datum är ej spikat.
Men jag är ju inte lika snabb som du med dina Atack-Touring:(:hihi men det kan bero på mig.
Man har nog åldern emot sig.

Nicke.

Braggerman

Medlem
Gick med
12 Sep 2008
Hoj
BMW K1300R BelgianBlack
Hahahahaha

Attack touring ja de va nå nytt, nu e du väl faen ute med villfarelser, tänk att alla tror att jag kör jättelånga sträckor varje gång jag är ut, helt fel åker faktiskt kortare turer vart 10:e år som understiger 50 mil på dagsetappen.:tummenupp

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Tänkte också försöka göra verklighet av en norgetur i sommar. Över till Trondheim och ta mig söderut till Geiranger/Trollstigen och tillbaka in i svedala via charlottenberg. Som det ser ut idag åker jag själv och tänkte ta ungefär tre-fyra dagar på mig(på semestern, Juli.) Exakt färdplan finns inte just nu och vet inte om jag vill spika en heller.

Apropå det, jag tänkte tälta men hur funkar det utan allemansrätt?
Är det stenhårt campingar som gäller för att inte riskera ett kok stryk av markägare eller en mindre trevlig batong-relaterad upplevelse av "purken"?

Braggerman

Medlem
Gick med
12 Sep 2008
Hoj
BMW K1300R BelgianBlack
Går bra att campa bara å checka läget med ev nån i närheten så är det inte något problem.

dexxent

R.I.P #58 1987-2011
Gick med
2 Dec 2006
Hoj
Yamaha FJR1300-06
Tänkte också försöka göra verklighet av en norgetur i sommar. Över till Trondheim och ta mig söderut till Geiranger/Trollstigen och tillbaka in i svedala via charlottenberg. Som det ser ut idag åker jag själv och tänkte ta ungefär tre-fyra dagar på mig(på semestern, Juli.) Exakt färdplan finns inte just nu och vet inte om jag vill spika en heller.

Apropå det, jag tänkte tälta men hur funkar det utan allemansrätt?
Är det stenhårt campingar som gäller för att inte riskera ett kok stryk av markägare eller en mindre trevlig batong-relaterad upplevelse av "purken"?

FEL, FEL, Norge har visst Allemansrätt! :)
På en skylt som jag läste var det t o m 2 dagars övernattning utan tillstånd=Bättre än i Sverige
Dom borde ju ha något liknande "Naturvårdsverk" som här i Sverige, läs detaljer där!
Jag har naturcampat friskt i Norge.

BTW, vi åker till Bergen med omnejd i Kristi Flygar Helgen :)

Last edited:

JoeMax

Guest
jag har tänkt dra en sväng upp någon gång i juni-juli, puffar runt på min xt660r kan även tänkta mig dra några lätta grus vägar. tält&sprit kök gäller för mig :) om någon vill haka på så är ni välkomna :banana

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Jag, min tjej och en vän kommer resa norrifrån och neråt i Norge ca v. 28-29, exakt vart vi ska är inte spikat än men det lär väl vara en del uppenbara ställen samt Lofoten m.m. De två veckorna innan detta kommer vi spendera i Norrland (inlandet), Lappland samt eventuellt norra Finland.

Braggerman

Medlem
Gick med
12 Sep 2008
Hoj
BMW K1300R BelgianBlack
Fredag 1/6 till Galdhöpiggen eller Stryn skidåkning Lördag, hemfärd söndag valfri väg nån som e sugen.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Attack touring ja de va nå nytt, nu e du väl faen ute med villfarelser, tänk att alla tror att jag kör jättelånga sträckor varje gång jag är ut, helt fel åker faktiskt kortare turer vart 10:e år som understiger 50 mil på dagsetappen.:tummenupp

Du gafflar ju om hur långt du kör i varetenda inlägg du gör. Precis som i detta.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Du gafflar ju om hur långt du kör i varetenda inlägg du gör. Precis som i detta.

Vissa på Sporthoj kör på tok för fort och andra kör på tok för lång och vissa gör både och samtidigt. "Lagom" verkar inte vara direkt macho....... :rofl :lol

//J ;)

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.

Den är också bra om det skrävlas..... :lol

oloand

Ny medlem
Gick med
29 May 2011
Hoj
Triumph S3 -02 (krash). Nu Tiger XC -13
On topic

För att växla tillbaka till ämnet så är jag gärna resesällskap om någon/några har en plats över. Efter midsommar är jag sugen på en längre tur t.ex. till Norge, innan dess passar enstaka dagar bäst. Är det t.ex. någon från GBG eller närheten som tänkt sig till Nordkap/kolahalvön?
Jag kör Tiger XC om hojtyp spelar någon roll.

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Det finns "hytter" överallt, dvs stugor. kostade 900 norska per natt o vi var 3st, inte så farligt, då hade man egen dusch o sånt. Låna en gräsplätt på en camping gick på 100 dineros.

Sen ni som har planer på att köra för fort, se till att ha pengar på kontot, HÖGA böter betalas direkt på plats om man vill åka vidare :)

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
För att växla tillbaka till ämnet så är jag gärna resesällskap om någon/några har en plats över. Efter midsommar är jag sugen på en längre tur t.ex. till Norge, innan dess passar enstaka dagar bäst. Är det t.ex. någon från GBG eller närheten som tänkt sig till Nordkap/kolahalvön?
Jag kör Tiger XC om hojtyp spelar någon roll.

Vi är några som kommer köra Sthlm-Norge och köra runt där lite. 1 juli bär det av och sen måste iaf jag vara hemma till 5:e juli. Möjligt att de andra hänger kvar i Norge några dagar till. Vi kör BMW 1200GS och 800GS

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA