Norra Roadracing Sällskapet

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Nu är det torrt på backen och ljusare på himlen, solen skymtar fram ibland men att redan ropa hej är att ta i, vädret känns inte stabilt.

Mackägarn

Levande Livsnjutare
Gick med
29 Dec 2004
Hoj
Kawa zx10RR, kinapuff, Apollo -57 med zündapp org.motor
RJ skrev:
2377886 Jag chansar och kommer!
JockeF & jag har lastat och kommer:yoparty , förra gången när jag jobbade, Jocke åkte själv var det regn hela vägen upp till Midlanda men var kalasväder på banan.
Vi tar även med oss en kille med licens från Gotland som inte kört Midlanda-banan förr:confused: , så visa gärna honom skapliga spår. Han & jag delar hoj ikväll eftersom hans RaceBlade står på Gotland.
Ses ikväll Jeppe, JockeF & David:Rockbanan :2cool :confused:

Annelie75

Need for speed
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
YZF-R1 -01
Fasen, nu ångar jag att jag inte också chansade och åkte upp idag när jag läser att så många kommer åka dit. Det såg inte så lovande ut vid ett, halvtvå tiden så jag struntade i att åka, men nu börjar det spricka upp även här i Gävle. Jag åkte ju sist när det regnade till och från Sundsvall, men var kalasväder hela tiden när vi körde så jag får väl hoppas för er skull som åkte att det blir lika idag. Själv får jag sitta här vid datorn och bara läsa om hojar på forum och längta tills nästa tisdag igen! Vilken klant man är!!!
:argpådato

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Halvtaskigt väder blev det, blött på banan men inte regn

Jocke roade sig med att riva cykeln i småbitar

Bifogat

• DSC00210.JPG
    DSC00210.JPG
    135.2 KB · Visningar: 155

Mackägarn

Levande Livsnjutare
Gick med
29 Dec 2004
Hoj
Abloy skrev:
2379176 Halvtaskigt väder blev det, blött på banan men inte regn

Jocke roade sig med att riva cykeln i småbitar
Jag säger bara BANANs KUNG:bow ABLOY :bow Ingen kan utnyttja träningstiden så imponerande... Vi hade knappt packat ur hojarna, så drar han igång, klockan är nu 17.44, tokblött på banan, vi övriga väntar på solen som försöker ta sig igenom de regntunga molnen. väntar, väntar, klockan går. Abloy nöter vidare, nu har alla vi övriga konstaterat att klockan är 18.44, några har åkt ut & testat lite. Abloy nöter vidare. Nu börjar det torka ett spår. Okej vi övrig börjar klä på oss, klockan är nu 19.00. Abloy har inte gjort ett enda depå-stopp... Klockan 19.05, alltså 1h21min med oavbruten bantid kommer han äntligen in i depå. Nu står vi övriga redo med "vågen". Jag säger det igen, denna tisdagsträning med halvblött underlag har en självskriven Kung: :rock ABLOY:klappar

Jocke fick ihop hojen med org.systemet igen, men fick tugga:gnissla grus i vänstern igen :va (2:a gången denna sommar)

Last edited:

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Viadreutvecklade mitt recyklingracing koncept igår och la till en ny grej som är på tapeten, ecodriving. :tummenupp

Var inte helt lätt att köra slut på en tank under gårdagens förhållanden, var lite stel när jag klev av cykeln.

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Jag har sagt det förut och säger det gärna igen, Sveriges 1:a och enda enmans endurance team:

ABLOY
Motorsport

Annelie75

Need for speed
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
YZF-R1 -01
I morrn

Kollade vädret för Härnösand i morrn på SMHI nyss och det ser rätt så lovande ut nu iaf. Jag ringer och kollar med nån av er som bor i närheten i morrn, men till 99% kommer jag upp i morrn.:) Jippie!!!

Mackägarn

Levande Livsnjutare
Gick med
29 Dec 2004
Hoj
Annelie75 skrev:
2394917 Kollade vädret för Härnösand i morrn på SMHI nyss och det ser rätt så lovande ut nu iaf. Jag ringer och kollar med nån av er som bor i närheten i morrn, men till 99% kommer jag upp i morrn.:) Jippie!!!
Kul om du kommer :tummenupp så det blir nån mer nytagen licensare än mig på banan. JockeF & jag lastade igår, skickade iväg honom på macken där man löser ut paket, för att hämta ut däck. Tips till er alla::hördu Grevens Mc har Metzeler mönstrade Racedäck 180/17 för 1295:- + frakt(blev 330:- för 2 st till Hudik).
Nå´n som hört av TomasS & ElMaco efter Norge-trippen till Våler, blev de kvar, eller...?
Vilka funderar liksom mig på 16-17/9 banåkning+årsmöte med NRS.(grillning & bira på lördagkväll???):fyllisar

El Maco

Ny medlem
Gick med
3 May 2006
Hoj
Söker något annorlunda, gärna ett lämpligt cafe racer objekt - med karaktär...
Mackägarn skrev:
2396767 Kul om du kommer :tummenupp så det blir nån mer nytagen licensare än mig på banan. JockeF & jag lastade igår, skickade iväg honom på macken där man löser ut paket, för att hämta ut däck. Tips till er alla::hördu Grevens Mc har Metzeler mönstrade Racedäck 180/17 för 1295:- + frakt(blev 330:- för 2 st till Hudik).
Nå´n som hört av TomasS & ElMaco efter Norge-trippen till Våler, blev de kvar, eller...?
Vilka funderar liksom mig på 16-17/9 banåkning+årsmöte med NRS.(grillning & bira på lördagkväll???):fyllisar

Efter att Thomas buss gett upp totalt i en uppförsbacke då vi försökt gena över Sälenfjällen är vi, tro det eller ej, fortfarande kvar i Norge, dock ej i Våler. Vi väntar prylar till bussen i eftermiddag om allt går bra, men troligtvis kommer prylarna imorgon. Semesterdagarna bara tickar iväg…

Nåja, vi tror, och hoppas, båda två att vi kan närvara under N-R-S 2 dagar i september, inklusive grillning (åtminstone jag). Vi borde ju vara tillbaks då...

Nu får prylarna till kopplingen komma, så att vi kan komma hem snart. Kanske kanske hinner vi komma upp till träningen ikväll. Jag hoppas verkligen det. Håll tummarna för oss. :tummenupp

Last edited:

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
El Maco skrev:
2398118 Efter att Thomas buss gett upp totalt i en uppförsbacke då vi försökt gena över Sälenfjällen är vi, tro det eller ej, fortfarande kvar i Norge, dock ej i Våler. Vi väntar prylar till bussen i eftermiddag om allt går bra, men troligtvis kommer prylarna imorgon. Semesterdagarna bara tickar iväg…

Nåja, vi tror, och hoppas, båda två att vi kan närvara under N-R-S 2 dagar i september, inklusive grillning (åtminstone jag). Vi borde ju vara tillbaks då...

Nu får prylarna till kopplingen komma, så att vi kan komma hem snart. Kanske kanske hinner vi komma upp till träningen ikväll. Jag hoppas verkligen det. Håll tummarna för oss. :tummenupp

Hoppas att ni skojar med oss men med den racebussen håller jag det inte för otroligt att det du skriver är sant. Kommer kopplingen idag så kör raka vägen till banan när ni ändå har allt lastat.:yoparty

El Maco

Ny medlem
Gick med
3 May 2006
Hoj
Abloy skrev:
2398198 Hoppas att ni skojar med oss men med den racebussen håller jag det inte för otroligt att det du skriver är sant. Kommer kopplingen idag så kör raka vägen till banan när ni ändå har allt lastat.:yoparty

Peppar, peppar... Bussen höll ihop. Den hade det dock lite kämpigt över bergen, men det gick...

Det gick grymt bra för Södermark, en 9:e plats och 7 poäng.

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
El Maco skrev:
2398312 Peppar, peppar... Bussen höll ihop. Den hade det dock lite kämpigt över bergen, men det gick...

Det gick grymt bra för Södermark, en 9:e plats och 7 poäng.

Låter fint, blev lite osäker ett tag, trots att jag pratade med er efter sälenfjällen, skrattade gott åt ditt inlägg.

Hoppas att vädret tar sig samman nu och grattis till Tomas för en bra körning:tummenupp

El Maco

Ny medlem
Gick med
3 May 2006
Hoj
Abloy skrev:
2398360 Låter fint, blev lite osäker ett tag, trots att jag pratade med er efter sälenfjällen, skrattade gott åt ditt inlägg.

Hoppas att vädret tar sig samman nu och grattis till Tomas för en bra körning:tummenupp

Enligt SMHI ska det inte regna förrän imorgon i Härna, men tittar man ut så undrar man ju om det verkligen kan stämma. Vi får hoppas att de har rätt denna gång.

#47 ss600

Marcus Lindström
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar..
midlanda..

Hej alla racing åkare.
Sitter vid datorn och kollar på lite racing sidor. Nu börjar åk lusten att närma sig med stormsteg.
Har inte åkt på tre veckor nu. Först så hörde jag ett konstigt ljud ifrån motorn, så jag lämnade hojen på alviks för att dom skullje lyssna och känna,men dom kan inte hitta något fel.
Så man får väl gasa vidare och hoppas att dom har rätt.
Sen så har vi en Bulle i ungnen som kommer ut vilken dag som helst,så man vill ju inte stå uppe på banan i skinnställ när det är dags !
Men det ska väl bli lite åkning innan vinter kommer i varge fall.
Efter sju säsonger på tävlings banorna och uppe på mittsverige banan så vill jag passa på att tacka NRS för allt arbeta ni lägger ner för att vi ska kunna få köra på banan.
Och alla som är uppe och kör på licens träningarna,det är verkligen ett trevligt gäng som brukar vara där och kul att annelie som ensam tjej tampas med oss grabbar.

vi syns snart på banan.
mvh Marcus Lindström #47

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj