Norra Roadracing Sällskapet

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Kan vara klokt att hålla sig hemma när "bullen" skall komma ut, min "bulle" var en snabb rackare som från att jag blev väckt tills det var klart tog sisådär 50 min, vi hann inte ens in till BB... Hon är snabb min lilla tjej och jag är en jäkel till barnmorska! :) :rullandeu
Hoppas vi ses på fler träningar den här säsongen Marcus du har mycket att lära en nybörjare som jag. :tummenupp
Sedan hoppas jag att alla vi raceputtar kan "hålla ut" säsongen så länge som möjligt genom att hyra banan tillsammans fina höstdagar som förhoppningsvis kommer framöver.

Mackägarn

Levande Livsnjutare
Gick med
29 Dec 2004
Hoj
Kawa zx10RR, kinapuff, Apollo -57 med zündapp org.motor
G R A T T I S

RJ skrev:
2400535 Kan vara klokt att hålla sig hemma när "bullen" skall komma ut, min "bulle" var en snabb rackare som från att jag blev väckt tills det var klart tog sisådär 50 min, vi hann inte ens in till BB... Hon är snabb min lilla tjej och jag är en jäkel till barnmorska! :) :rullandeu
Hoppas vi ses på fler träningar den här säsongen Marcus du har mycket att lära en nybörjare som jag. :tummenupp
Sedan hoppas jag att alla vi raceputtar kan "hålla ut" säsongen så länge som möjligt genom att hyra banan tillsammans fina höstdagar som förhoppningsvis kommer framöver.
:tummenupp Grattis till En av livets kryddor!!!! Hoppas allt gick bra. Tänkte bara meddela att dagens träning blev om möjligt sämre än förra veckans = blött på banan hela kvällen samt samma diskussioner:fatta! denna kväll oxå med samma banägare om ljudnivån på våra störande, bullrande & mycket otrevliga hojjar.
Testade R6:an med dB-killer monterad, fick då naturligtvis sämre effekt :tummenner men bara 87 dB vid fullgas/passering(mindre än orginal?!?)
Tack iaf till alla som var där för en i övrigt trevlig kväll.

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Efter mycket vånda och velande hoppade jag över gårdagens körning. Efter två raka körningar på blött var suget efter att halka runt på banan ganska svalt.

Hoppas att ni hade trevligt kväll trots vädret:tummenupp , nästa Tisdag skiner solen igen :yoparty

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
#47 ss600 skrev:
2400358 Hej alla racing åkare.
Sitter vid datorn och kollar på lite racing sidor. Nu börjar åk lusten att närma sig med stormsteg.
Har inte åkt på tre veckor nu. Först så hörde jag ett konstigt ljud ifrån motorn, så jag lämnade hojen på alviks för att dom skullje lyssna och känna,men dom kan inte hitta något fel.
Så man får väl gasa vidare och hoppas att dom har rätt.
Sen så har vi en Bulle i ungnen som kommer ut vilken dag som helst,så man vill ju inte stå uppe på banan i skinnställ när det är dags !
Men det ska väl bli lite åkning innan vinter kommer i varge fall.
Efter sju säsonger på tävlings banorna och uppe på mittsverige banan så vill jag passa på att tacka NRS för allt arbeta ni lägger ner för att vi ska kunna få köra på banan.
Och alla som är uppe och kör på licens träningarna,det är verkligen ett trevligt gäng som brukar vara där och kul att annelie som ensam tjej tampas med oss grabbar.

vi syns snart på banan.
mvh Marcus Lindström #47

Tjena Marcus. Roligt att du är med oss här på forumet. Be gumman sluta knipa så att bullen kommer ut nån gång och vi får se dig på banan igen och så att jag får börja köra. Jag kör ju inte om inte du också är där och kör :)
Å andra sidan har det ju varit blött de senaste gångerna så vi har ju inte direkt missat nåt. Jag har varit nöjd att jag stått över. Jag passar också på att tacka NRS. Särskilt Pelle Berglund som gör ett mastodontjobb för klubben. Roligt också att Anneli står ut med oss :)

RJ skrev:
2400535
Jag kommer nog att ordna bandagar med N-TRADE RACING under finvädersdagarna i September och Oktober precis som tidigare år :tummenupp :yoparty

Last edited:

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KennethN skrev:
2403228
Jag kommer nog att ordna bandagar med N-TRADE RACING under finvädersdagarna i September och Oktober precis som tidigare år :tummenupp :yoparty
Låter som musik i mina öron! :tummenupp

El Maco

Ny medlem
Gick med
3 May 2006
Hoj
Söker något annorlunda, gärna ett lämpligt cafe racer objekt - med karaktär...
RJ skrev:
2400535 Kan vara klokt att hålla sig hemma när "bullen" skall komma ut, min "bulle" var en snabb rackare som från att jag blev väckt tills det var klart tog sisådär 50 min, vi hann inte ens in till BB... Hon är snabb min lilla tjej och jag är en jäkel till barnmorska! :) :rullandeu

Grattis till Lillen Roger!

Annelie75

Need for speed
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
YZF-R1 -01
#47 ss600 skrev:
2400358 Hej alla racing åkare.
...Och alla som är uppe och kör på licens träningarna,det är verkligen ett trevligt gäng som brukar vara där och kul att annelie som ensam tjej tampas med oss grabbar...

Hehe, ja så mycket tampas jag ju inte med er, men det är så jäkla kul att köra och jag längtar redan till nästa gång. Håller med om att det är ett kanongäng som brukar vara där och det känns sorgligt att säsongen närmar sig sitt slut. Men ett par tisdagar till kommer jag upp och "tampas" med er! Ses då! ;)

KennethN skrev:
2403228 ... Roligt också att Anneli står ut med oss :)...

Som sagt, det är mig ett rent nöje! :)

Och Marcus: Lycka till med bäbisen så klart :tummenupp

Last edited:

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
Tja alla RR-åkare

Kommer och stirrar när ni kör nästa Tisdag, hoppas ni får fint väder. Kommer att köra hoj från Piteå till Härnösand på Måndag (träna handleden 90 mil). Vi ses:)

Last edited:

SirHenk

Ge mig nåt kurvigt! ;)
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
Suzuki 1000R K5
gurkis skrev:
2404897 Tja alla RR-åkare

Kommer och stirrar när ni kör nästa Tisdag, hoppas ni får fint väder. Kommer att köra hoj från Piteå till Härnösand på Måndag (träna handleden 90 mil). Vi ses:)

Du är varmt välkommen!! :)

Du har inte licens så du kan snurra lite runt på banan då? :)
Om du har det så tänk på att det är max 100dB som gäller!!

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
Henke_P98 skrev:
2414182 Du är varmt välkommen!! :)

Du har inte licens så du kan snurra lite runt på banan då? :)
Om du har det så tänk på att det är max 100dB som gäller!!

Har licens, men har haft handledsbrott E4:a böjen för 6 veckor sedan. Därav ingen körning:mad:

Hade tänkt springa runt o fota lite.

Hörs i morrn.

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Enl. SMHI verkar vädret imorgon bli bra!
Börjar vi kl. 17 imorgon? Skulle någon var intresserad av att hyra banan från säg kl. 14? Blir ju några extra timmars njutning då! :D

Annelie75

Need for speed
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
YZF-R1 -01
RJ skrev:
2416534 Enl. SMHI verkar vädret imorgon bli bra!
Börjar vi kl. 17 imorgon? Skulle någon var intresserad av att hyra banan från säg kl. 14? Blir ju några extra timmars njutning då! :D
Jag kommer i morrn, är där strax före fem. Ses då gott folk! Och nu SKA det bli fint väder!!!:tummenupp

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
RJ skrev:
2416534 Enl. SMHI verkar vädret imorgon bli bra!

Jag har svårt att komma iväg från jobbet så tidigt, fast blir ni några som kör från kl 14:00 är det ju inget problem för någon från sundsvall att komma förbi och hämta nyckeln till banan (jag jobbar i birsta).

Annars kan jag komma i väg lite tidigare från jobbet så att jag är där i god tid så att vi hinner wooka däcken till 17:00.

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
ThomasS skrev:
2417819
Annars kan jag komma i väg lite tidigare från jobbet så att jag är där i god tid så att vi hinner wooka däcken till 17:00.
Wooka däcken! :hihi
Stick från jobbet tidigare du, dina banåkningskamrater väntar på dig! :tummenupp

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Pratade med Ander Smedsaas nyss, och han berättade att det runnit ut en heldel smuts på banan i natt efter skyfallet som varit och att dom inte har någon möjlighet att hinna sopa banan innan våran träning då det körs med bilar under dagen.

Vi får hoppas att bilarna gnuggar bort den värsta smusen åt oss.

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Jag börjar bli lite orolig över vädret, sitter och tittar på SMHI:s radarbilder. Ni håller väl oss underrättade om föret.

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
RJ skrev:
2418045 Jag börjar bli lite orolig över vädret, sitter och tittar på SMHI:s radarbilder. Ni håller väl oss underrättade om föret.

Vilken tid åker du hemifrån?
Kan kolla hur det ser ut här innan du åker om du vill?

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
ThomasS skrev:
2418053 Vilken tid åker du hemifrån?
Kan kolla hur det ser ut här innan du åker om du vill?
Åker nog redan 13:15 måste hinna mellanlanda i Umeå och köpa något ätbart.
En väderprognos är aldrig fel! :tummenupp

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping