Norra Roadracing Sällskapet

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Annelie75 skrev:
2421265 Tjena och tack för en kanonkväll på Midlanda igår. Jag är nöjd med gårdagen och fick många värdefulla tips att ta med mig hem och att tänka på när jag kör! Tusen tack, det uppskattas mycket! :tummenupp Sandra som var med trivdes så bra där uppe att hon till och med tänker åka de 6 timmar det tar fram och tillbaka från Gävle med mig igen nästa tisdag för att titta på oss dårar som åker runt, runt i några timmar, hahaha... Om bara toaletterna är öppna nästa gång så kanske vi kan stanna lite längre, men eftersom Sandra drack en del kaffe och sen inte hade nånstans att göra av det så att säga, så blev vi helt enkelt TVUNGEN att åka hem så fort det bara gick när jag kört klart, hehe.. Det är ju inte lika lätt för oss tjejer att sätta sig skyddad bakom de få grässtrån som finns på området. Men vi kommer nästa vecka och chansar att toan är upplåst då...Tack alla ni som tog bilder, skitkul att se lite actionbilder! :D
Du får väl se till att fixa ett skinnställ åt henne så hon får köra lite, dröjer nog inte länge innan hon också är fast i roadracingträsket! :tummenupp

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
Abloy skrev:
Och du körde så sakta att jag han fånga dig på bild:tungan

Hygglo o reta en handikappad. Skönt med powerwheelie:D

RJ skrev:
2422048 Du får väl se till att fixa ett skinnställ åt henne så hon får köra lite, dröjer nog inte länge innan hon också är fast i roadracingträsket! :tummenupp

Hon är redan fast (jag bara ser sånt):tummenupp

Last edited:

Annelie75

Need for speed
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
YZF-R1 -01
RJ skrev:
2422048 Du får väl se till att fixa ett skinnställ åt henne så hon får köra lite, dröjer nog inte länge innan hon också är fast i roadracingträsket! :tummenupp
Hon är en gammal crossåkare så köra kan hon nog och hoj- och motorbiten är hon sen länge :) Det fattas bara en hoj och ett A-kort så kör hon nog så det ryker sen. Hon äääääääääälskar att sitta bak och köra bakhjul så om nån vill skjutsa henne så säger hon nog inte nej ;)
Hör med henne på tisdag då vi kommer igen, vettja.

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Annelie75 skrev:
2422309 Hon är en gammal crossåkare så köra kan hon nog och hoj- och motorbiten är hon sen länge :) Det fattas bara en hoj och ett A-kort så kör hon nog så det ryker sen. Hon äääääääääälskar att sitta bak och köra bakhjul så om nån vill skjutsa henne så säger hon nog inte nej ;)
Hör med henne på tisdag då vi kommer igen, vettja.
Kul! Fast något A-kort behöver hon inte för att köra bana så nu saknas bara en hoj och dessa säljs ju i parti och minut. :tummenupp

Bakhjulsåkningen överlåter jag åt någon annan, talanglös som man är så har jag fullt upp med att hålla mig på två hjul dessutom blir det nog inte så många powerwheelies med min damcykel. Men Abloy är ju en riktig outlaw, hans våldsamma burnis igår gav ju prov på detta, han ställer nog upp. :tungan

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Abloy skrev:
2421747 MAcGyver:tummenupp

Ljuddämparfäste tillverkat av en stållinjal
Tåskrapskydd tillverkat av tians blocknyckel från biltema och lite superlim

Och Johan är min mentor och förebild, se bara hur världsvant han tillverkar sina egna kraschpuckar hemma på köksbordet:tummenupp

Bifogat

• borra.JPG
    borra.JPG
    11.5 KB · Visningar: 132

Lars_Jo

Medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
GSX-R 1000 Racehoj och en Honda CR250 crosshoj
Abloy skrev:
2421747 MAcGyver:tummenupp

Ljuddämparfäste tillverkat av en stållinjal
Tåskrapskydd tillverkat av tians blocknyckel från biltema och lite superlim

Kan ju fylla på med ett par Thomas-bilder... Från SO-tävlingen i Våler, vem lyckades inte ta den "bästa" depåplatsen med nära till avloppet för depåområdet! Rätt mycket vatten blev det på söndagen när vattnet stod som spö i backen.

På den ena bilden har det inte blivit så mycket vatten än men lite kul med texten på bilen i bakgrunden, syns inte riktigt men det står "Dräneringsexperten -när fukten trängts sig på" :tummenupp

Bifogat

• DSC00016.jpg
    DSC00016.jpg
    134.8 KB · Visningar: 157
  • DSC00015_1.jpg
    DSC00015_1.jpg
    130.4 KB · Visningar: 144

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Lars_Jo skrev:
2424427 Kan ju fylla på med ett par Thomas-bilder... Från SO-tävlingen i Våler, vem lyckades inte ta den "bästa" depåplatsen med nära till avloppet för depåområdet! Rätt mycket vatten blev det på söndagen när vattnet stod som spö i backen.
Vridermigiskrattsmiley
:tummenupp

ThomasS skrev:
2423802 Och Johan är min mentor och förebild, se bara hur världsvant han tillverkar sina egna kraschpuckar hemma på köksbordet:tummenupp
Värlsklass!
:D

Last edited:

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Annelie75 skrev:
Jag ska byta däck ikväll - igen! Får se på prognosen ikväll om jag slänger på regndäck eller om jag chansar och tar ett vanligt... Vi ses väl på sista träningen i morrn!!!?? Jag och Sandra kommer!

JAg skulle satsa på torrdäck och ta med regndäcken lösa, finns med all säkerhet utrustning på banan så att du kan byta däck om vädret jävlas.

Mackägarn

Levande Livsnjutare
Gick med
29 Dec 2004
Hoj
Kawa zx10RR, kinapuff, Apollo -57 med zündapp org.motor
Däckomläggning

Annelie75 skrev:
2432169 Prognosen ser väl inte allt för tokigt ut va? Det finns hopp! http://www.smhi.se/weather/natvader/ntv_landvader.html?placeId=10010422080

Jag ska byta däck ikväll - igen! Får se på prognosen ikväll om jag slänger på regndäck eller om jag chansar och tar ett vanligt... Vi ses väl på sista träningen i morrn!!!?? Jag och Sandra kommer!

JockeF och jag packar med kompressor & däcksjärnen, har ändå plats över i vita "faran"!!:tummenupp

Ses imorron/Jeppe

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Enl. SMHI skall det regna hela dagen i Härnösand. :(

Hur ser det ut just nu?

Visst borde alla som håller på med RR få adrenalin receptbelagt. Tänk så praktiskt om det av en eller annan anledning inte blir någon körning inom en 7 dagars period, själv börjar jag nästan klättra på väggarna när gashanden fått vila lite för länge. Hade man haft en spruta adrenalin liggandes hemma skulle man kunna trycka in den och dagen vore räddad, perfekt! :tummenupp

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
RJ skrev:
2434865 Enl. SMHI skall det regna hela dagen i Härnösand. :(

Hur ser det ut just nu?

Visst borde alla som håller på med RR få adrenalin receptbelagt. Tänk så praktiskt om det av en eller annan anledning inte blir någon körning inom en 7 dagars period, själv börjar jag nästan klättra på väggarna när gashanden fått vila lite för länge. Hade man haft en spruta adrenalin liggandes hemma skulle man kunna trycka in den och dagen vore räddad, perfekt! :tummenupp

Upptorkande i Sundsvall och solen håller på att bryta igenom:tummenupp

El Maco

Ny medlem
Gick med
3 May 2006
Hoj
Söker något annorlunda, gärna ett lämpligt cafe racer objekt - med karaktär...
RJ skrev:
2435064 Ser bättre ut på SMHI sidan också! :tummenupp

Vet att det för ca 20 minuter sedan regnade på Midlanda, så med lite tur kan regnet ha passerat och banan börjat torka upp till kl 17.00.

Med ännu mer tur kommer inte ens regnvädret dit. :tummenupp

GasLars

www.hmck.se
Gick med
17 Dec 2005
Hoj
R1 -13. wr250f -15
ÅRSMÖTE NRS 16-17 Sep

Vilka Kommer ?
Hur är upplägget för dagarna?

Från Hudik kommer Jag ,Jeppe,Stress Jocke

//Lars

El Maco

Ny medlem
Gick med
3 May 2006
Hoj
Söker något annorlunda, gärna ett lämpligt cafe racer objekt - med karaktär...
GasLars skrev:
2443654 Vilka Kommer ?
Hur är upplägget för dagarna?

Från Hudik kommer Jag ,Jeppe,Stress Jocke

//Lars

Jag kommer, Marcus alltså.

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Kovland ställer upp med 2 kandidater i år kanske flera, har haft stora kampanjen i år för NRS och banåkning här på byn. Vi åker förmodligen bägge dagarna, om det löser sig med b-vakt å allt annat. Å bra väder blir det, för nu är det färdigregnat.:hojcbr

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning