JockeF & jag har lastat och kommer , förra gången när jag jobbade, Jocke åkte själv var det regn hela vägen upp till Midlanda men var kalasväder på banan.RJ skrev:2377886Jag chansar och kommer!
Jag säger bara BANANs KUNG ABLOY Ingen kan utnyttja träningstiden så imponerande... Vi hade knappt packat ur hojarna, så drar han igång, klockan är nu 17.44, tokblött på banan, vi övriga väntar på solen som försöker ta sig igenom de regntunga molnen. väntar, väntar, klockan går. Abloy nöter vidare, nu har alla vi övriga konstaterat att klockan är 18.44, några har åkt ut & testat lite. Abloy nöter vidare. Nu börjar det torka ett spår. Okej vi övrig börjar klä på oss, klockan är nu 19.00. Abloy har inte gjort ett enda depå-stopp... Klockan 19.05, alltså 1h21min med oavbruten bantid kommer han äntligen in i depå. Nu står vi övriga redo med "vågen". Jag säger det igen, denna tisdagsträning med halvblött underlag har en självskriven Kung: ABLOYAbloy skrev:2379176Halvtaskigt väder blev det, blött på banan men inte regn
Jocke roade sig med att riva cykeln i småbitar
Kul om du kommer så det blir nån mer nytagen licensare än mig på banan. JockeF & jag lastade igår, skickade iväg honom på macken där man löser ut paket, för att hämta ut däck. Tips till er alla: Grevens Mc har Metzeler mönstrade Racedäck 180/17 för 1295:- + frakt(blev 330:- för 2 st till Hudik).Annelie75 skrev:2394917Kollade vädret för Härnösand i morrn på SMHI nyss och det ser rätt så lovande ut nu iaf. Jag ringer och kollar med nån av er som bor i närheten i morrn, men till 99% kommer jag upp i morrn. Jippie!!!
Mackägarn skrev:2396767Kul om du kommer så det blir nån mer nytagen licensare än mig på banan. JockeF & jag lastade igår, skickade iväg honom på macken där man löser ut paket, för att hämta ut däck. Tips till er alla: Grevens Mc har Metzeler mönstrade Racedäck 180/17 för 1295:- + frakt(blev 330:- för 2 st till Hudik).
Nå´n som hört av TomasS & ElMaco efter Norge-trippen till Våler, blev de kvar, eller...?
Vilka funderar liksom mig på 16-17/9 banåkning+årsmöte med NRS.(grillning & bira på lördagkväll???)
El Maco skrev:2398118Efter att Thomas buss gett upp totalt i en uppförsbacke då vi försökt gena över Sälenfjällen är vi, tro det eller ej, fortfarande kvar i Norge, dock ej i Våler. Vi väntar prylar till bussen i eftermiddag om allt går bra, men troligtvis kommer prylarna imorgon. Semesterdagarna bara tickar iväg…
Nåja, vi tror, och hoppas, båda två att vi kan närvara under N-R-S 2 dagar i september, inklusive grillning (åtminstone jag). Vi borde ju vara tillbaks då...
Nu får prylarna till kopplingen komma, så att vi kan komma hem snart. Kanske kanske hinner vi komma upp till träningen ikväll. Jag hoppas verkligen det. Håll tummarna för oss.
Abloy skrev:2398198Hoppas att ni skojar med oss men med den racebussen håller jag det inte för otroligt att det du skriver är sant. Kommer kopplingen idag så kör raka vägen till banan när ni ändå har allt lastat.
El Maco skrev:2398312Peppar, peppar... Bussen höll ihop. Den hade det dock lite kämpigt över bergen, men det gick...
Det gick grymt bra för Södermark, en 9:e plats och 7 poäng.
Abloy skrev:2398360Låter fint, blev lite osäker ett tag, trots att jag pratade med er efter sälenfjällen, skrattade gott åt ditt inlägg.
Hoppas att vädret tar sig samman nu och grattis till Tomas för en bra körning
Bra kört Tomas!El Maco skrev:2398312
Det gick grymt bra för Södermark, en 9:e plats och 7 poäng.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|