Norra Roadracing Sällskapet

El Maco

Ny medlem
Gick med
3 May 2006
Hoj
Söker något annorlunda, gärna ett lämpligt cafe racer objekt - med karaktär...
Jag kommer sannolikt inte heller, har alldeles för mycket att göra hemma (bygger om köket)...

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Tvångsironikern skrev:
2486303 (bygger om köket)...
Nu har du allt ställt till det... Först ett kök vad kommer härnäst?
Stannar hemma imorgon är lite nojjig över hur jag skall göra med min hoj. Behålla och göra racehoj av den jag har nu eller köpa färdig racehoj. Någon som vill köpa en 600:a? Lars_Jo kanske, dags att komma ur garderoben nu Lasse, har nog sett dig tråna efter min hoj HELA sommaren... :D

El Maco

Ny medlem
Gick med
3 May 2006
Hoj
RJ skrev:
2486387 Nu har du allt ställt till det... Först ett kök vad kommer härnäst?

Tjaa, säg det..?

Kan väl erkänna att det inte är helt utan baktanke... Så länge sambon är nöjd med hemmet kanske hon inte har så mycket emot att vara där ensam på Tisdagkvällarna i fortsättningen...

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Tvångsironikern skrev:
2486411 Tjaa, säg det..?

Kan väl erkänna att det inte är helt utan baktanke... Så länge sambon är nöjd med hemmet kanske hon inte har så mycket emot att vara där ensam på Tisdagkvällarna i fortsättningen...
Rätt tänkt mannen! :tummenupp

Mackägarn

Levande Livsnjutare
Gick med
29 Dec 2004
Hoj
Kawa zx10RR, kinapuff, Apollo -57 med zündapp org.motor
Henke_P98 skrev:
2482003 :hihi

Har han hittat vad som va bekymret?
Jocke bytte framdäck så vi tror att det är nåt krångel med ett lager :va (har ju fått grus i det några gånger den här sommaren...)

Jocke ringde nyss för att tala om att han fått jobb mitt i arbetslösheten som håller i sig några da´r så han blir trots allt inte med upp imorgon. Själv är jag på väg ut till garaget, efter att äntligen fått den lilla röda lagad, för att packa alla grejor + hojen förstås!!!

Tjuvkikade i ST, såg mycket lovande ut i väderprognosen!!

Nu j-lar ska det väl bli körning:yoparty ÅRETS SISTA TRÄNING

Lars_Jo

Medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
GSX-R 1000 Racehoj och en Honda CR250 crosshoj
RJ skrev:
2486387 ...Lars_Jo kanske, dags att komma ur garderoben nu Lasse, har nog sett dig tråna efter min hoj HELA sommaren... :D
Hmmm... näe, inte hela sommaren väl? Tyckte bara den var rätt ok att sitta och vila sig på ibland :)

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Abloy skrev:
2486168 Ingen körning för mig imorgon men jag kommer att var med er i tanken:va
Samma här. Prognosen ser för kass ut så jag står över. Kanske blir bandag på Lördag istället om vädret är fint :) Tärnsjö-maffian med kamrater har visat sitt intresse att vara med på en hyrning på Lördag beroende på väder.

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Så var cykeln avställd för denna säsong, jo ni läste rätt, man kan ställa av om man har en vanlig hederlig cykel. Får se om den uppstår som en räser till nästa säsong, har racekåpor som har legat hemma och skrotat från förra året men det är bra bekvämt att tuffa fram och tillbaka till banan på cykeln också.

Årets mål har varit att hålla sig på hjulen vilket har gått bra och en hel del varv har det blivit. Får tacka min däckleverantör Marcus som har sålt sina gamla däck till mig vilka har fungerat utmärkt för mina ändamål. Får se nästa år om jag ska försöka öka tempot eller fortsätta att mysa runt i lagom takt vilket inte är helt fel det heller.

Har filmat en del under sommaren och sitter och klipper ihop en liten trailer inför en längre DVD som jag tänkte knåpa ihop under vintern. Om någon av er inte vill vara med på film skicka ett PM så tar jag bort er.

Stort tack till alla i NRS och framförallt eldsjälen Per Berglund som gör det möjligt för oss att träna i NRS regi.

Ses till sommaren boys and girls:yoparty

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Abloy skrev:
2492206 Så var cykeln avställd för denna säsong, jo ni läste rätt, man kan ställa av om man har en vanlig hederlig cykel. Får se om den uppstår som en räser till nästa säsong, har racekåpor som har legat hemma och skrotat från förra året men det är bra bekvämt att tuffa fram och tillbaka till banan på cykeln också.

Årets mål har varit att hålla sig på hjulen vilket har gått bra och en hel del varv har det blivit. Får tacka min däckleverantör Marcus som har sålt sina gamla däck till mig vilka har fungerat utmärkt för mina ändamål. Får se nästa år om jag ska försöka öka tempot eller fortsätta att mysa runt i lagom takt vilket inte är helt fel det heller.

Har filmat en del under sommaren och sitter och klipper ihop en liten trailer inför en längre DVD som jag tänkte knåpa ihop under vintern. Om någon av er inte vill vara med på film skicka ett PM så tar jag bort er.

Stort tack till alla i NRS och framförallt eldsjälen Per Berglund som gör det möjligt för oss att träna i NRS regi.

Ses till sommaren boys and girls:yoparty
Nej, här blir det nej, inte sluta köra redan. Se till att komma ut till banan fler ggr denna säsong, vi har ju hela oktober på oss att gasa. Lasta hojen på släp vetja! :tummenupp

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Hur är suget efter att köra några fler licensträningar i år?

Vet inte om jag kan komma i från jobbet på tisdag, men finns intresse så kan ju någon annan ta nyckeln då.

Lars_Jo

Medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
GSX-R 1000 Racehoj och en Honda CR250 crosshoj
ThomasS skrev:
2493829 Hur är suget efter att köra några fler licensträningar i år?

Vet inte om jag kan komma i från jobbet på tisdag, men finns intresse så kan ju någon annan ta nyckeln då.
Jag är nog nöjd när det gäller kvällskörningar, blir inte många timmars körning längre. Absolut intresserad ifall det skulle gå att få till några heldagskörningar.

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Lars_Jo skrev:
2496557 Jag är nog nöjd när det gäller kvällskörningar, blir inte många timmars körning längre. Absolut intresserad ifall det skulle gå att få till några heldagskörningar.
Samma här. Vi skulle ha kört redan i morgon Lördag om vädret varit bättre. Nu siktar vi på en dag till veckan eller prel nästa Lördag. Vädret styr.

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Lars_Jo skrev:
2496557 Jag är nog nöjd när det gäller kvällskörningar, blir inte många timmars körning längre. Absolut intresserad ifall det skulle gå att få till några heldagskörningar.
Samma här!

El Maco

Ny medlem
Gick med
3 May 2006
Hoj
ThomasS skrev:
2493829 Hur är suget efter att köra några fler licensträningar i år?

Lars_Jo skrev:

Samma här...

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Då är det slut på licensträningar för 2006.

Roligt att det varit så stort intresse och att det tillkommit några nya ansikten i år.

Hoppas vi ses nästa år och att vintern går fort:)

Thomas!

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
ThomasS skrev:
2504824 Då är det slut på licensträningar för 2006.
Roligt att det varit så stort intresse och att det tillkommit några nya ansikten i år.
Thomas!

All good things come to an end!

Tack för i år Tomas, du har skött träningen på ett bra sätt, hoppas att du har möjlighet att fortsätta att vara träningsnsvarig nästa år också.:tummenupp

El Maco

Ny medlem
Gick med
3 May 2006
Hoj
ThomasS skrev:
2504824 Då är det slut på licensträningar för 2006.

Thomas!

Tack för i år!

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj