Norra Roadracing Sällskapet

Lars_Jo

Medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
GSX-R 1000 Racehoj och en Honda CR250 crosshoj
Licensträningar 2007

OBS! Ni som vet med er att ni kommer att lösa någon typ av klippkort eller säsongskort i sommar meddela Per Berglund så NRS kan preliminärboka träningskvällar för i sommar. För tillfället är det bara sex stycken som anmält sitt intresse, måste bli FLER!

Å när ni gör det, passa på att meddela ifall ni kan hjälpa till på förarlicenskursen 19-20 maj.

/Lars

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Licensträningar 2007

OBS! Ni som vet med er att ni kommer att lösa någon typ av klippkort eller säsongskort i sommar meddela Per Berglund så NRS kan preliminärboka träningskvällar för i sommar. För tillfället är det bara sex stycken som anmält sitt intresse, måste bli FLER!

Å när ni gör det, passa på att meddela ifall ni kan hjälpa till på förarlicenskursen 19-20 maj.

/Lars

Självklart är redan säsongskortet inhandlat :tummenupp (Jag behöver all träning som jag kan få nu när man skall in i Superbike och tampas med "storpojkarna")
N-TRADE RACING kommer även att vara föråkare på licensträningen precis som i fjol.

Lars_Jo

Medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
GSX-R 1000 Racehoj och en Honda CR250 crosshoj
Självklart är redan säsongskortet inhandlat :tummenupp (Jag behöver all träning som jag kan få nu när man skall in i Superbike och tampas med "storpojkarna")
N-TRADE RACING kommer även att vara föråkare på licensträningen precis som i fjol.

Lysande :tummenupp Kommer nog gå kanon i Superbike, Ska bli intressant att följa!

Ta det lugnt på licenskursen, kännner en kille som förstörde hela säsongen där förra året... men han var rätt glá ändå, fick ju åka ambulans :)

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Lysande :tummenupp Kommer nog gå kanon i Superbike, Ska bli intressant att följa!

Ta det lugnt på licenskursen, kännner en kille som förstörde hela säsongen där förra året... men han var rätt glá ändå, fick ju åka ambulans :)

Ja det där var hemskt att se och tragiskt att det tog så lång tid att få till fingret :( och du har rätt... det är en riskfylld sport vi håller på med och det kan hända precis vem som helst. Man får vara glad så länge man är skadefri.

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Kul med Stoner på tredje plats, han är en riktig hårding när det gäller att skrota cyklar. Håller han sig på hjulen i år så kommer han att gå långt:yoparty

Free practice times (combined) - Losail.

Full MotoGP free practice times (1 and 2 combined) from the Qatar Grand Prix at Losail, round one of the 2007 world championship.

1. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team (M) 1min 56.464 secs
2. Colin Edwards USA Fiat Yamaha Team (M) 1min 56.665 secs *
3. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team (B) 1min 56.745 secs *
4. John Hopkins USA Rizla Suzuki MotoGP (B) 1min 56.972 secs
5. Carlos Checa SPA Honda LCR (M) 1min 56.981 secs
6. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team (M) 1min 56.990 secs
7. Marco Melandri ITA Gresini Honda (B) 1min 57.112 secs
8. Loris Capirossi ITA Ducati Marlboro Team (B) 1min 57.247 secs
9. Toni Elias SPA Gresini Honda (B) 1min 57.382 secs
10. Shinya Nakano JPN Konica Minolta Honda (M) 1min 57.491 secs *
11. Alex Barros BRA Pramac d'Antin MotoGP (B) 1min 57.620 secs
12. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP (B) 1min 57.636 secs
13. Randy de Puniet FRA Kawasaki Racing Team (B) 1min 57.686 secs
14. Kenny Roberts USA Team Roberts (M) 1min 57.738 secs
15. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team (M) 1min 57.922 secs
16. Alex Hofmann GER Pramac d'Antin MotoGP (B) 1min 58.021 secs *
17. Olivier Jacque FRA Kawasaki Racing Team (B) 1min 58.523 secs
18. Sylvain Guintoli FRA Dunlop Tech 3 Yamaha (D) 1min 58.720 secs
19. Andrew Pitt AUS Ilmor GP (M) 1min 59.930 secs
20. Jeremy McWilliams GBR Ilmor GP (M) 2min 0.125 secs
21. Makoto Tamada JPN Dunlop Tech 3 Yamaha (D) 2min 0.188 secs

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Hyra box i Anderstorp!

Såg att Hansens Motor hyrt en pitbox under tävlingen i Anderstorp. Kanske detta vore något för NRS förarna. Enl. Hansens så kostar det 3600:- för fyra dgr blir vi då 6 pers i en box kostar det ynka 150 pix per dag.
Har vi några spekulater?
1. RJ
2. KennethN
3. Hasse
4.
5.
6.

bomzx

Ny medlem
Gick med
6 May 2005
Hoj
aprilia mille r,cbr 1000 rr
Såg att Hansens Motor hyrt en pitbox under tävlingen i Anderstorp. Kanske detta vore något för NRS förarna. Enl. Hansens så kostar det 3600:- för fyra dgr blir vi då 6 pers i en box kostar det ynka 150 pix per dag.
Har vi några spekulater?
1. RJ
2. KennethN
3. Hasse
4.Anders Bäck
5.Micke Nilsson
6.

5&6 hakar gärna på!

4&5 är det ju såklart:va

Last edited:

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Kanon!! skall vi sätta in pengarna på nåt konto?:tummenupp
Inte ännu, har fått bekräftat att en box är bokad men först om någon dag kommer information om vart kosingen skall sättas in.
Vad tror ni går det bra om vi blir 7 pers? Boxen är 5x(ca 13) meter, Marcus (som för en gångs skull var långsam...) i Sundsvall och Roger i Ö-sund blir i så fall de två sista.

Nu är det bara att vänta på anmälan till träningslägret och tävlingen. :yoparty

bomzx

Ny medlem
Gick med
6 May 2005
Hoj
aprilia mille r,cbr 1000 rr
Inte ännu, har fått bekräftat att en box är bokad men först om någon dag kommer information om vart kosingen skall sättas in.
Vad tror ni går det bra om vi blir 7 pers? Boxen är 5x(ca 13) meter, Marcus (som för en gångs skull var långsam...) i Sundsvall och Roger i Ö-sund blir i så fall de två sista.

Nu är det bara att vänta på anmälan till träningslägret och tävlingen. :yoparty

Var där i höstas i box & så länge man inte skall meka släpa in verktygsvagnar mm så funkar det, men annars är det trångt!

GasLars

www.hmck.se
Gick med
17 Dec 2005
Hoj
R1 -13. wr250f -15
RR Körning

Hej på er nu har vi kört på årets första bandag i Karlskoga. Strålande sol +10-13 grader.
Det var en perfekt uppvärmning inför nästa veckas körning på BRNO.

//Lars

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Eftersom jag och kenneth sitter i valberedningen i NRS så vill jag upplysa att föreningen behöver en ny kassör (ganska omgående). Hör gärna av er om det finns intresse. Antingen till Per Berglund, Mikael Sedin,
Kenneth Nilsson.:tummenupp

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...