Norra Roadracing Sällskapet

SirHenk

Ge mig nåt kurvigt! ;)
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
Suzuki 1000R K5
Ännu en lyckad kurs av NRS (Per Berglund:2cool ) Hörde att alla förare va jätte nöjda med postering 7 :tummenupp .
Japp, håller med, all credit till Pelle och alla som hjälpt till!! :yoparty
Förutom då dom där pellejönsarna på postering 7, dom fick f*n inte nog förrän man hamnade i gruset..
Det hade nästan varit värt att lägga sig, bara för att fått se dom jobba lite dom oxå.. :D

Ser ut att bli en lovande sommar, med många fina träningskvällar, får även passa på att önska nyutexaminerade licensinnehavare och nya NRS-medlemmar välkomna!! :)

Tisdagar kl. 18:00-22:00 är det som gäller!
Följ denna tråd för vidare information angående träningen i sommar! :tummenupp
Får se om min kropp tillåter mig att köra på tisdag.. haha.. :tungan

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Japp, håller med, all credit till Pelle och alla som hjälpt till!! :yoparty ...

Ser ut att bli en lovande sommar, med många fina träningskvällar, får även passa på att önska nyutexaminerade licensinnehavare och nya NRS-medlemmar välkomna!! :)...

Som en av de grönare "gröngölingarna" dristar jag mig till att framföra ett stort "TACK!!" till Per och alla Ni andra som satte av dyrbar tid för att guida och inviga oss i bankörningens vett & etikett! En bonus är ju att samtliga rookies även lyckades hålla den gummerade sidan ned under hela dagen!

Det är imponerande att se hur bra Ni lyckas få ett sådant här arrangemang att flyta. Jag och flera med mig insåg nog inte innan utbildningen vilket engagemang och vilken kraftansträngning som krävs för att anordna en riktig kurs...:näsblod :tummenupp. Jag hoppas och tror nog att detta även framkommer i kursutvärderingen:)

Så - Tack allihop för en givande utbildning! Det kan väl hitta på att hända att tjänsteresor med förkärlek anpassas till träningstiderna om det vill sig illa...:D

Ha de!

Last edited:

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Halleljua moment!

Imorgon är det dags för ett halleljua moment! Vädret ser ut att bli kanon! :tummenupp När kan vi börja? Jag hoppas på kl.17 så jag kan komma mig hem före midnatt!

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Imorgon är det dags för ett halleljua moment! Vädret ser ut att bli kanon! :tummenupp När kan vi börja? Jag hoppas på kl.17 så jag kan komma mig hem före midnatt!

Jag kommer att öppna grindarna ca 17:15 och vi kan börja köra kl 18:00-22:00.

Som läget är nu så har vi inte rätt att beträda banan innan kl 18:00.

Ses där i morgon, och passar samtidigt på att hälsa dom med ny licens välkomna:tummenupp

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Är det någon som kan bekräfta att det är startträning tis den 29:e?

Son Of Kramer

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2005
Hoj
Retta -03 banhoj
Är det racelicens- kurs ni pratar om? hur anmäler man sig isåfall till nästa?
Flyttar upp till Sundsvall om en vecka och har planerat en jävla massa banåkning, men för att få köra varje vecka krävs väl licens.. jaja, längtar som fan! hade gott../olle

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Är det racelicens- kurs ni pratar om? hur anmäler man sig isåfall till nästa?
Flyttar upp till Sundsvall om en vecka och har planerat en jävla massa banåkning, men för att få köra varje vecka krävs väl licens.. jaja, längtar som fan! hade gott../olle
Vi pratar om licensträningarna som är varje tisdag. Sista tisdagen i varje månad brukar det var startträning om jag inte är helt ute och cyklar! Licenskursen var förra helgen.

SirHenk

Ge mig nåt kurvigt! ;)
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
Suzuki 1000R K5
Vi pratar om licensträningarna som är varje tisdag. Sista tisdagen i varje månad brukar det var startträning om jag inte är helt ute och cyklar! Licenskursen var förra helgen.
Du får vänta 1 vecka ytterligare, det är första tisdagen varje månad så kör vi utökad träningskväll med startträningar! :)

Kul som f*n brukar det vara på dom träningarna, samt att det är starter som är viktigast att träna, där kan man tjäna många placeringar, mitt rekord är från 4:e startled till 3:e placering på Gälleråsen! :2cool :slicka :D

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Du får vänta 1 vecka ytterligare, det är första tisdagen varje månad så kör vi utökad träningskväll med startträningar! :)

Kul som f*n brukar det vara på dom träningarna, samt att det är starter som är viktigast att träna, där kan man tjäna många placeringar, mitt rekord är från 4:e startled till 3:e placering på Gälleråsen! :2cool :slicka :D
OK, tack för det! Den 5:e juni alltså om jag förstår saken rätt.

Son Of Kramer

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2005
Hoj
Retta -03 banhoj
ok, får kolla upp Linköping. Tack för hjälpen/ olle
p.s det är helt kört att träna med er nån tisdag utan Licens va? d.s

Last edited:

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
p.s det är helt kört att träna med er nån tisdag utan Licens va? d.s

Ja, genomgången licenskurs är ett krav.

Men det brukar finnas gott om andra körtillfällen på mittsverige, oftast är det ekonomi och tid som sätter begränsning i antal varv på mittsverige och inte antal tillfällen som det går att köra.

Son Of Kramer

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2005
Hoj
Retta -03 banhoj
för det första: URSÄKTA min terror med frågor, (känner mig som en treåring..)
Vad är det för regler som gäller för banhojar? eftersom de inte är reggade går de väl ej att ha försäkrade? Är jävligt sugen på att köpa en äldre banhoj, är det nåt man ska kolla innan man tömmer lädret?(förutom skicket på hojen..:D ) mvh/olle

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Den som inte frågar får inget veta:tummenupp

På sidan 15 (i dokumenetet nedan) och frammåt har du all information du behöver. Sen för att träna med NRS behöver inte cykeln vara besiktad och godkänd för RR men det skadar ju absolut inte för de flesta åtgärderna är till för att göra allt så säkert som det bara går.

http://www.svemo.se/file_out.php?id=1711

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...