Norra Roadracing Sällskapet

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Dags att bli nostalgiska och minnas det som varit! Fast det viktigaste med denna tillbakablick är att hylla de som gjort det möjligt för mig att göra det roligaste som finns med kläderna på, köra hoj! :tummenupp
Läs och begrunda: http://www.umcc.nu/umcc/index.php?option=com_content&task=view&id=162&Itemid=67

Spännande läsning.
Verkar ju som att du står dig riktigt bra på tävlingarna.

Dina racerapporter gör ju inte att man blir mindre sugen att testa själv.:tummenupp

El Maco

Ny medlem
Gick med
3 May 2006
Hoj
Söker något annorlunda, gärna ett lämpligt cafe racer objekt - med karaktär...

SirHenk

Ge mig nåt kurvigt! ;)
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
Suzuki 1000R K5
Medlemsavgiften!

Tjejer o grabbar!

Nu är det dags att börja sätta in den fruktade medlemsavgiften på hela 120kr igen! ;)
All info hittar ni på den HÄR länken om ni scrollar längst ner på sidan! :)

Låt oss förare vara dom som är snabbast med medlemsavgiften oxå! :tummenupp

Ha det bäst och sköt om er i höst- och vintermörkret, så ses vi till våren igen, om inte tidigare!!! :)

Bra jobbat alla ni som har varit ute på banorna och visat upp er och NRS i resultatlistorna runt om i Sverige, oavsett resultat!!! :)
Respect to you all!!! :yoparty

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
God Jul och Gott Nytt År alla speed junkies

Ska efter helgerna försöka knåpa ihop en liten film från sommarens övningar på banan:D

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
God Jul och Gott Nytt År alla speed junkies

Ska efter helgerna försöka knåpa ihop en liten film från sommarens övningar på banan:D

Ja du är grym på att fixa Aboy :Bugar Längar till filmen !!

Om ni suktar efter något ytterligare att titta på och fördriva tiden med så här i vintermörkret så finns det alltid massor av bilder i
N-TRADE RACING bildgalleriet och alla filmer ligger utlagda längst ned på vår länksida. Bara att tanka hem filmerna och titta :)
Adressen är som vanligt www.n-trade.se/racing

God Jul & Gott Nytt År önskar vi alla !!

Last edited:

SirHenk

Ge mig nåt kurvigt! ;)
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
Suzuki 1000R K5
God fortsättning på er allihop!!
Hoppas ni har haft en trevlig jul med en massa snabba paket o fart på magen!! :tummenupp
Låter skoj med en film Johan, du är värd din vikt i guld ska du veta!! :yoparty

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Här kommer första inlägget 2008.

Eftersom jag e en aning långsam(även utanför banan) så har jag inte upptäckt NRS nyhetsbrev förän igår. Läst igenom det och såg att licenskursen ska gå av stapeln i slutet av maj. Och det e ju bra att den går tidigt så dom som går den har en hel sessong på sig.

När man börjar spela fotboll mm så exponeras man ju ofta för sporten i TV samt av att alla kompisar man har spelar. Det är väl så man ofta halkar in på en sport. Men med RR och särskiljt i norrland så tror jag att det är en ganska dold sport. Dessutom är det väl bara vi som läser NRS nyhetsbrev samt aktivt letar info som vet om att kursen faktiskt går.

Jag hade en jäkla röta förra året att jag lyckades ta mig till SMCs avrostning och senare letade mig till NRS hemsida. Samt att Per var snäll nog att låta mig komma med på kursen trots att jag anmälde mig för sent.

Ja, ni har nog för länge sen listat ut vad jag är ute efter. Jo, vi kanske skulle slänga ut lite flygblad eller kanske nån lite annons i nån tidning för att tala om att vi finns och att i maj är det är enda chansen för att få åka RR i år.

Man kan ju även bara annonsera att man kan komma och titta på träningarna på tisdagar. Och på så sätt öka intresset??? (Om det nu är det vi vill)

Det är ju trotts allt ganska tunnt med folk på vissa träningar.

Vad tycker ni? Låter det som en bra idé att annonsera lite om kursen samt NRS??

Gott Nytt år!

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Här kommer första inlägget 2008.

Eftersom jag e en aning långsam(även utanför banan) så har jag inte upptäckt NRS nyhetsbrev förän igår. Läst igenom det och såg att licenskursen ska gå av stapeln i slutet av maj. Och det e ju bra att den går tidigt så dom som går den har en hel sessong på sig.

När man börjar spela fotboll mm så exponeras man ju ofta för sporten i TV samt av att alla kompisar man har spelar. Det är väl så man ofta halkar in på en sport. Men med RR och särskiljt i norrland så tror jag att det är en ganska dold sport. Dessutom är det väl bara vi som läser NRS nyhetsbrev samt aktivt letar info som vet om att kursen faktiskt går.

Jag hade en jäkla röta förra året att jag lyckades ta mig till SMCs avrostning och senare letade mig till NRS hemsida. Samt att Per var snäll nog att låta mig komma med på kursen trots att jag anmälde mig för sent.

Ja, ni har nog för länge sen listat ut vad jag är ute efter. Jo, vi kanske skulle slänga ut lite flygblad eller kanske nån lite annons i nån tidning för att tala om att vi finns och att i maj är det är enda chansen för att få åka RR i år.

Man kan ju även bara annonsera att man kan komma och titta på träningarna på tisdagar. Och på så sätt öka intresset??? (Om det nu är det vi vill)

Det är ju trotts allt ganska tunnt med folk på vissa träningar.

Vad tycker ni? Låter det som en bra idé att annonsera lite om kursen samt NRS??

Gott Nytt år!

Vore ju jättebra om vi fick in fler som ville börja köra, som det sett ut tidigare vårar så har det ju till och med varit osäkert om det skulle kunna köras licensträningar pga för få intresserade, sedan är det ju klart roligare om vi är lite fler som tränar, det rymms ju bra många fler på banan än vad vi är i dagsläget.

Vart ska man vända sig med infon om nrs?
Maila mc klubbar kan ju vara ett alternativ?

God fortsättning!

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Vore ju jättebra om vi fick in fler som ville börja köra, som det sett ut tidigare vårar så har det ju till och med varit osäkert om det skulle kunna köras licensträningar pga för få intresserade, sedan är det ju klart roligare om vi är lite fler som tränar, det rymms ju bra många fler på banan än vad vi är i dagsläget.

Vart ska man vända sig med infon om nrs?
Maila mc klubbar kan ju vara ett alternativ?

God fortsättning!

Jag har skramlat fram 2st nya som vill börja köra iaf. Men man kan väl lägga in nån blänkare i ST eller annan lokaltidning. det kostar väl 20kr eller nått sånt. Sen har då iaf jag en hel drös hojåkare på mitt jobb så man kan ju skriva små lappar å sätta upp i sin omgivning. Sedan kanske en liten flyer i "Vängåvan" Heter det så??? Där e det väl många hojåkare som står och hänger. Då är det kanske försent för kursen men info om nrs skulle ju ändå kunna locka.

En annan bra grej kan ju vara att fråga MC handlarna om man får ha en liten info hos dom. tex Moped och motor, alviks mm. Det skulle ju bara gynna dom själva via ökad försäljning av nya bormshandtag, belägg, hjälmar å ställ å annat som går åt. Och där har man ju rätt mycket folk.

Just nu kommer jag inte på någe mer, men ni har säkert fler bra förslag.

SirHenk

Ge mig nåt kurvigt! ;)
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
Suzuki 1000R K5
En vinter för nåt år sedan va jag runt på alla bensinstationer runt Sundsvall City, o klistrade upp egenhändigt utskrivna lappar med en snygg bild + frän text på om just licenskursen, va rätt många av dom som gick kursen som hade sett dom lät det som! :)

På Alviks är det nog inga problem, Johan som jobbar där är själv med i NRS o brukar leka med oss på banan om somrarna! :)

Last edited:

FOCI

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2006
Hoj
ZX-12R-00 GSX-R600-04
Jag har skramlat fram 2st nya som vill börja köra iaf. Men man kan väl lägga in nån blänkare i ST eller annan lokaltidning. det kostar väl 20kr eller nått sånt. Sen har då iaf jag en hel drös hojåkare på mitt jobb så man kan ju skriva små lappar å sätta upp i sin omgivning. Sedan kanske en liten flyer i "Vängåvan" Heter det så??? Där e det väl många hojåkare som står och hänger. Då är det kanske försent för kursen men info om nrs skulle ju ändå kunna locka.

En annan bra grej kan ju vara att fråga MC handlarna om man får ha en liten info hos dom. tex Moped och motor, alviks mm. Det skulle ju bara gynna dom själva via ökad försäljning av nya bormshandtag, belägg, hjälmar å ställ å annat som går åt. Och där har man ju rätt mycket folk.

Just nu kommer jag inte på någe mer, men ni har säkert fler bra förslag.

Hmm 20kr Iaf. har En som vill börja licens kursen,och 2st på funktionärs (jag och frugan). Genomgå en utbildning så man vet vad man ska göra på en bana vid tävlingar.:skrämd

#47 ss600

Marcus Lindström
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar..
medl.

Hej alla raceputtar.
Ni har väl inte glömt att betala medlemsavgiften till NRS, och sen är det dags att fundera på träningsavg. också.
Ju fler som betalar tidigt, ju fler dagar kan NRS boka på banan.

-jo jag har betalt medlemsavg. och Träningen:)

Mvh Marcus Lindström

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...