Ja det där med väntan kan man bli tokig på Roligt med sponsen från banåkning.nu + Bridgestone m.fl De är alltid bra att ha att göra med. Roligt också med racing i mortec-teamet. Då får du säkert ännu större uppbackning med ett team i ryggen och det kan man alltid behöva. Vad som händer i N-TRADE RACING teamet läser man självklart på vår hemsida www.n-trade.se/racingVarför är denna årstid en enda lång väntan? Själv väntar jag på små saker som att få mina kraschkåpor lackade, fjädringen uppdaterad och motorn servad. Sedan kan man vänta på stora saker som barn , sommar, varm härlig asfalt och snabba varvtider. För att få tiden att gå fortare tycker jag att ni skall surfa in på www.mortec.se och ta er en titt på det team jag skall köra för i sommar!
Sist jag kollade så hittade jag inget Svenskt bolag som försäkrade rena racehojar till fullvärde eller så. Det finns utländska bolag som gör detta men kostnaden är så hög så det är i princip inte lönt. De flesta som har en svenskreggad racehoj kör med garageförsäkring precis som du och så pyntar man själv vid vurpa. Oreggade hojar försäkrar TryggHansa (typ som garageförsäkring. Täcker stöld, brand och transport) upp till en summa av 75000:- tror jag att det var för ca 4000:-/årFinns det nån RR försäkring?
Har en garageförsäkring idag, men finns nån skräddarsydd för tävligsmaskiner som inte körs på gata?
Nån som vet?
Nu e jag kraftigt slokörad. Ska inte vintern ta slut snart?!?!?!?!?!?!
Nåväl. Under tiden har jag spanat på några ex av Nissan Serena?? dom e ju sjukt läckra. Duger lastutrymmet tro?
Om nån är sugen så har jag en LT31 besinare till salu, endast 1,5l milen till ett sagolikt högt pirs.
Sist jag kollade så hittade jag inget Svenskt bolag som försäkrade rena racehojar till fullvärde eller så. Det finns utländska bolag som gör detta men kostnaden är så hög så det är i princip inte lönt. De flesta som har en svenskreggad racehoj kör med garageförsäkring precis som du och så pyntar man själv vid vurpa. Oreggade hojar försäkrar TryggHansa (typ som garageförsäkring. Täcker stöld, brand och transport) upp till en summa av 75000:- tror jag att det var för ca 4000:-/år
Jag vet att ThomasS tittade på en Nissan Serena för ett tag sedan och lastutrymmet räcker gott till för en cykel, men jag gissar att det kan bli tajt att få in 2 st om du nu skulle vilja det...
1,5 liter/mil och ett sagolikt högt pris... Tjaa, låt mig fundera en stund...
Blev nyfiken på Serena då jag själv är i behov av skåpbil..Jasså, ja då kanske en Nissan är nått för mig då. Låter ju som att man kan knöla in 2st i nödfall då. Jag tyckte dom verkade så billiga. -98 -00 runt 10.000mil för runt 30 laxar. Låter behagligt tycker jag.
Den som lever får se var det slutar.
Hej hej
Blev nyfiken på Serena då jag själv är i behov av skåpbil..
Sökte på Google o hittade detta och blev lite skeptisk, men o andra sidan så är väl det vi håller på med på somrarna inte helt riskfritt heller.. hehe..
Jasså, ja då kanske en Nissan är nått för mig då. Låter ju som att man kan knöla in 2st i nödfall då. Jag tyckte dom verkade så billiga. -98 -00 runt 10.000mil för runt 30 laxar. Låter behagligt tycker jag.
Den som lever får se var det slutar.
Hej hej
Om nån är sugen så har jag en LT31 besinare till salu, endast 1,5l milen till ett sagolikt högt pirs.
Då jag kikade efter bil så var jag ute efteren som inte var så stor då den skulle användas till vardags med.
Jag kikade då efter Hyndai h1/h100, Nissan serena cargo, Peugeot expert, Citroen jumpy samt Mercedes vito.
Det blev en Chevrolet trans sport som fungerar bra till vardags och går att lasta i, men det är inte den mest optimala bussen för det.
Ja, ska man ha en bil till två saker så blir den ju inte bra på varken det ena eller det andra. Men har ni tittat på Cheva Astro, V6 motor som inte drar så kollossalt med soppa (tror jag) , eller vad är det för fel på en ordinär VW T4. Men Thomas, går hojen verkligen in i en Cheva Transporter??? Då kanske den går in i en Voyager oxå?
// Tommy
Tänkte blogga lite...
Kära dagbok!
Tjackat diselskåp....22k mil. Bes UA.
Ägaren sa att det var rost och bucklor.
Kom dit.
Hittade ingen rost. Inga bucklor.
Frågade om jag skulle köpa verkstadsinredningen till.
Sa nej.
Fick verkstadsinredningen.
Mastig baslåda. mastigt slutsteg.
31 skattade.
Skrev papper.
Fick en piratCD med Eye of the tiger.
Åkte hem.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |