Norra Roadracing Sällskapet

hampus

Rookie 1000 #25#
Gick med
19 May 2004
Hoj
Honda CBR1000 RR-08
Har nu kollat lapptimern, och tyvärr inga 56or.:mad: Varvet innan vurpan blev 57:11:)
Så den bästa tiden blev 57:02 passet innan.
Det bästa med vurpan är att man får sig en gratis fylla varje gång man reser sig eller sätter sig, taket snurrar typ 10 varv.Hoppas bara att det går över snart:va
Hittade lite bilder ifrån LMS B-race.

Bifogat

• lms1.jpg
    lms1.jpg
    23 KB · Visningar: 138
  • 3.jpg
    3.jpg
    23.8 KB · Visningar: 332
  • 5.jpg
    5.jpg
    19.6 KB · Visningar: 321

SirHenk

Ge mig nåt kurvigt! ;)
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
Suzuki 1000R K5
Fina bilder, en av mina favvokurvor på Sviestad! :)
Och du Hampus, din fylla är billigare än mina nu, Gatufest i Sundsvall, så nu ska jag ut o partajja, har inte fått i mig en pilsner än pga. bakfylla.. haha.. :gnissla
Men det ska vi fixa snart! :D
Och din fylla lär nog gå över snart ska du se, krya på dig mannen! :tummenupp

Men hör ni grabbar o tjejer!
Dags att vrida ner prestigeknappen ett par snäpp!!???
Ta säkra omkörningar istället för chansningar, blev fan nervös direkt när jag började läsa inlägget om att Hampus hamna på sjukhuset..
Tycker det är dumt att riskera en olycka där något mer allvarligt kan hända bara för att vara först ur kurvan på träning, uppvisning etc..
Bättre att göra det när det är Riktiga race istället för på träningar och uppvisningsrace, eller tycker ni att jag har fel!??

Använd varann till draghjälp, att diskutera spårval och lär av varandra istället för att riskera att sätta av någon! :)

Puss & Kram på er alla!

El Maco

Ny medlem
Gick med
3 May 2006
Hoj
Söker något annorlunda, gärna ett lämpligt cafe racer objekt - med karaktär...
Ta säkra omkörningar istället för chansningar, blev fan nervös direkt när jag började läsa inlägget om att Hampus hamna på sjukhuset..
Tycker det är dumt att riskera en olycka där något mer allvarligt kan hända bara för att vara först ur kurvan på träning, uppvisning etc..
Bättre att göra det när det är Riktiga race istället för på träningar och uppvisningsrace, eller tycker ni att jag har fel!??

Använd varann till draghjälp, att diskutera spårval och lär av varandra istället för att riskera att sätta av någon! :)

Puss & Kram på er alla!

Jag instämmer till fullo med föregående talare

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015

Puss & Kram på er alla!

Några kommentarer till ditt inlägg Henrik :)

För mig är det aldrig ok att riskera en olycka inte ens på tävling, i alla fall inte med vilje. Så jag tycker inte det är bättre att riskera olycka på tävling så där går direkt våra åsikter isär och där tycker jag du har fel.
Jag tror ändå inte någon i denna klubb med vilje sätter av en annan förare. Det skulle inte ens jag som är så elak göra :mad:

Däremot tycker jag personligen att det skiljer enormt mycket på en bandag och en roadracingträning eller tävling. På en bandag skulle i alla fall inte jag köra om i vissa kurvor utan backa av och t.e.x köra om på rakan eller där det finns bättre plats. Jag anser också att roadracingträning bör man nästan jämställa med tävling. Tänk om alla som tävlar i roadracing skulle åka omkring och lalla på alla träningar. Hur snabb skulle man vara då när tävlingen kommer.
Jag anser också att man som förare måste räkna med att det är tight både på en roadracingträning och en tävling. Lalla gör man på bandagar. På roadracingträningar kör man för att förbättra sina tider och sig själv som förare. Man kör om tightare och lämnar inte lika mycket plats som på en bandag. Jag tror att få som är och kör på en licensträning inte är där för att sätta bättre tider och förbättra sig som förare. Jag tror också att de flesta tycker det är som roligast när man har någon som kör ungefär i samma tempo som en själv så att det blir lite fight. I detta fall körde både jag och hampus låga 57:eek:r (Jag fick också till en 57,02 precis som Hampus och det var på varvet innan vi vurpade när jag jagade honom) och det var länge sen jag hade så kul på en träning.
My 2 cent

Last edited:

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Fina bilder, en av mina favvokurvor på Sviestad! :)
Och du Hampus, din fylla är billigare än mina nu, Gatufest i Sundsvall, så nu ska jag ut o partajja, har inte fått i mig en pilsner än pga. bakfylla.. haha.. :gnissla
Men det ska vi fixa snart! :D
Och din fylla lär nog gå över snart ska du se, krya på dig mannen! :tummenupp

Puss & Kram på er alla!

Kloka ord från dig Mannen! Sporten kostar ju lite ändå även om man inte sätter allt på ett kort i varenda kurva. Undra om jag gjort det i nån kurva förresten:va . Men visst ska vi väl träna starter :va eller äre VM man missat varje tisdag:gnissla Hoppas ingen tar illa upp, men det är ju ett fritt land vi lever i. Det är ju åxå riktigt kul att det finns kanoner från vårat distrikt och vårt anrika NRS. Vad var frågan nu igen:ätapiller är jag för eller emot, svårt detta.:tummenupp

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Kloka ord från dig Mannen! Sporten kostar ju lite ändå även om man inte sätter allt på ett kort i varenda kurva. Undra om jag gjort det i nån kurva förresten:va . Men visst ska vi väl träna starter :va eller äre VM man missat varje tisdag:gnissla Hoppas ingen tar illa upp, men det är ju ett fritt land vi lever i. Det är ju åxå riktigt kul att det finns kanoner från vårat distrikt och vårt anrika NRS. Vad var frågan nu igen:ätapiller är jag för eller emot, svårt detta.:tummenupp
Du kan nog vara lugn Micke. Som jag förstår det så är detta inte en val-poll mellan att köra startträning eller inte. Henke började med att skriva in en åsikt gällande våra körningar i klubben och jag skrev in min åsikt. Ingen tror jag tar illa upp, för som du själv skriver... det är ju ett fritt land vi lever i och alla har rätt att tycka.

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Du kan nog vara lugn Micke. Som jag förstår det så är detta inte en val-poll mellan att köra startträning eller inte. Henke började med att skriva in en åsikt gällande våra körningar i klubben och jag skrev in min åsikt. Ingen tror jag tar illa upp, för som du själv skriver... det är ju ett fritt land vi lever i och alla har rätt att tycka.

Kanon! :)

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Har funderat lite på om vi inte borde göra en lista med telefonnr till närmaste anhörig?

Förra tisdagen var det bara tur att Hampus telefon låg på hans verktygslåda så att det gick att nå hans sambo för att berätta vad som hänt.

Vad tycker ni andra som kör?

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Har funderat lite på om vi inte borde göra en lista med telefonnr till närmaste anhörig?

Förra tisdagen var det bara tur att Hampus telefon låg på hans verktygslåda så att det gick att nå hans sambo för att berätta vad som hänt.

Låter som en lysande idé Thomas :tummenupp Vi som tränar kan skriva det på ett papper när vi betalar/prickar av oss på träningen. Jag brukar t.e.x alltid ha med detta som en rad att fylla i på det papper som folk skriver på när jag ordnar bankörningar, så jag tycker det är ett bra förslag.

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08

För min del är det helt onödigt eftersom jag aldrig åker av. Men bra förslag.

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Har ni verkligen tänkt igenom detta ordentligt? Ska ni frivilligt lämna era fruars/flickvänners telefonnummer till Tomas:skrämd :D

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Hoj
Sxv 550 -07
Henke vill nog ha listan också

Edit: Vänta det var nog listan till ex tjejerna han ville ha :tungan

Last edited:

SirHenk

Ge mig nåt kurvigt! ;)
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
Suzuki 1000R K5
Har ni verkligen tänkt igenom detta ordentligt? Ska ni frivilligt lämna era fruars/flickvänners telefonnummer till Tomas:skrämd :D
För mig är det riskfritt, jag har bara mina dammråttor till förfogande, o det vettefan om dom bryr sig så mycket om jag går omkull eller inte.. :näsblod
Så vid närmare eftertanke så får det bli till min mor och till min far, och går han "wild and crazy" tillsammans med min mor så tycker jag bara synd om honom.. :D
Missförstå mig inte, jag tycker om min mor väldigt mycket!!! :)

Henke vill nog ha listan också

Edit: Vänta det var nog listan till ex tjejerna han ville ha :tungan
Kan vi göra en sån lista oxå tack!?? :banana

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Några kamrater ordnar bankörning på Mittsverigebanan nu på Måndag den 14:e Pris:500:- och det blir nog öppen depå hela dagen verkar det som.
Platser är MYCKET begränsade och anmälan är helt bindande. PM:a till mig ni som vill boka in er så hänvisar jag er vidare.

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Nån fler än jag som stör mig på det höga gräset i vänstern efter start och mål?? Jag ser inte slutet på kurvan. Kanske man kan be banansvarige ta med gräsklippare?

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Nån fler än jag som stör mig på det höga gräset i vänstern efter start och mål?? Jag ser inte slutet på kurvan. Kanske man kan be banansvarige ta med gräsklippare?

Det är på gång, texten nedan är saxad från ett mail från Per B, antar att det inte gör något att jag visar innehållet här.

"Om det är väder, ska jag på banan imorgon med Göran Sörgren.
Vi ska titta på allt som måste göras på banan. Han ska ha med sig folk
för att röja sly då på en gång, bl.a. Även gräsklippning ska vi diskutera,
samt harvning av sandfållor som snart växt igen, mm"

Om inte Per Berglund skulle utföra det fantastiska arbete han gör så vet jag inte om vi skulle ha möjlighet att fortsätta utöva våran sport:tummenupp

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Nån fler än jag som stör mig på det höga gräset i vänstern efter start och mål?? Jag ser inte slutet på kurvan.

Fortsätt att hålla vänster så kommer du rätt.

Annars får du fixa lite "Le man" känsla och elda gräset istället, se dock upp för däcktravarna, de sotar väl mycket.

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Fortsätt att hålla vänster så kommer du rätt.

Annars får du fixa lite "Le man" känsla och elda gräset istället, se dock upp för däcktravarna, de sotar väl mycket.

Ja, det är ju det eller att NRS skaffar lite boskap som kan beta. Det kan man väl söka EU bidrag för. "Öppet landskap" du vet.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0