Norrköping!

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
Kotten blev ett tag fuktig
När vi sakta gled fram
Sotarn var riktigt duktig
Med att montera tankcam
Men vart har den tagit vägen
Den där filmen som blev tagen
När ronny varnade för grus på vägen
Men vi snarare for runt i grustagen
:confused:
 

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Honda Goldwing
Den enda som har skrivit efter vår senaste tourinrunda är tydlgen FZ1:va
Ska det vara så hör dött eller?????????
Nåja lite fakta från lördagsturen....
Började i lite sakta tempo för att sedan eskalera i ett..... sakta tempo. Vad berodde detta på frågar man sig.
Jo Rocker tog täten och lyckades naturligtvis hitta norra europas mest grusade väg:smasha .
Bra jobbat:tummenupp

Efter att ha plöjt igenom detta grustag blev det bättre, not a chans. När äntligen vägen började att bölja sig fram i svepande 250km/h böjar då börjar det naturligtvis att bli blött på visiret och tempot sjönk återigen till mach 0,000002. Återigen tack till the rocker, måste ju vara hans fel, vems annars:hihi
Efter mycket ojande och gnölande kom vi äntligen fram till kvarsebovägen där ett exempel skulle statueras i form av nu jävlar ska det bli åka av. blev det så undra ni, nej för helvete, vädrets makter var återigen emot oss och som grädde på moset hade det runnit ut ett grustag i ett par kurvor så återigen vart tempot negativt:huvet .
Dagen avslutades med en fika på hället, alltid trevligt, och var och en gick hem till sitt.

För mig är säsongen slut då min helt bindgalna bror har lånat hojen och chansen att få tillbaka den hel är lika stor som att få 7 rätt på lotto.
Nästa år kommer jag dock tillbaka och då ska ni få se på feta nerlägg och höga wheeelies. Ringensmiskarn önskar god fortsättning, god jul, gott nytt och glad påsk i ett svep.
 

Firefox

Member of Grums Riders
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Bläjd helsvart -08 till salu
Ja, det har varit lugnt här på forumet i veckan. Men än är ju inte säsongen över så vi får ta tag i det igen! Imorn har jag och TheRocker pratat om att köra en eftermiddagstur. Jag kör gokart mitt på dan men är påklädd o klar på Sviestad kl 14! Några mer som är sugna?

Ringensmiskarn: Kul att du har filmat lite när vi varit ute! Sitter man inne en regnig dag kan man ju alltid drömma sig bort i filmerna :tummenupp Har du lagt upp filmerna från förra helgen? Har sett dina senaste från Kolmårdenvägarna. Bra bild och ljud! Börjar ju bli riktigt bra nu. Synd att du inte kan hänga med mer. Du får flörta med TheRocker så kanske du får sitta där bak! :rofl Tror nog brorsan din klarar sig. O säsongen är ju lång här nere i södra Sverige så vi hinner nog med fler svängar!
 

theRocker

Flug- & Myggdödare
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Norrtjööööping
Hoj
Dekaltrimmad ZX-10R -04

Började i lite sakta tempo för att sedan eskalera i ett..... sakta tempo. Vad berodde detta på frågar man sig.
Jo Rocker tog täten och lyckades naturligtvis hitta norra europas mest grusade väg:smasha .
Bra jobbat:tummenupp

Efter att ha plöjt igenom detta grustag blev det bättre, not a chans. När äntligen vägen började att bölja sig fram i svepande 250km/h böjar då börjar det naturligtvis att bli blött på visiret och tempot sjönk återigen till mach 0,000002. Återigen tack till the rocker, måste ju vara hans fel, vems annars:hihi

Precis....:arsele
Man tycker ju att när man frågar "väg-oraklet", som borde känna området som sin bakficka, så borde man slippa grus meeen icke! :FU
Oraklet (ringensmiskaren) svarar istället på min fråga "Ska jag svänga av mot Strångsjö vid skylten eller??" så här: "Ja om du vill åka grusväg så... Men åk du dit så åker jag rakt fram på asfalt så ses vi i Strångsjö". Å dum som är ibland så litar man ju på en gammal, och som jag trodde vis man. :7peta

Å sen när fukten kom så tänkte jag som en stor man en gång sa, över 200 så blir man inte blöt. Men då blev gänget som flugskitar i backspegeln så vad gör man. Man vill ju inte verka oschysst och dra iväg så man väntar ju in. :fakta
 

theRocker

Flug- & Myggdödare
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Norrtjööööping
Hoj
Dekaltrimmad ZX-10R -04
Ja, det har varit lugnt här på forumet i veckan. Men än är ju inte säsongen över så vi får ta tag i det igen! Imorrn har jag och TheRocker pratat om att köra en eftermiddagstur. Jag kör gokart mitt på dan men är påklädd o klar på Sviestad kl 14! Några mer som är sugna?

Jag är sugen på en sväng idag så jag tänkte leta mig över västerut via lite småvägar så kanske vi kan sammanstråla med Firefox nånstans.

Om nån mer är sugen kan vi ju ses vi Mc'Orvars kl 12 så åker vi 12.29.
 

theRocker

Flug- & Myggdödare
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Norrtjööööping
Hoj
Dekaltrimmad ZX-10R -04
Skit också:mad:

Jävla vägverkssida, det går ju inte att ställa på!!!!!

Jag hinner inte till 12.29 iallafall. Med lite tur kan jag ställa på senare.
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
Tjugotvå mil helt underbara nyasfalterade vindlande vägar i den gudomliga östgötska prehöst-naturen blev avhandlade under några magiska timmar på den återupplivade klassiska lördagskörningen som avslutades traditionsenligt med en tradare på café Kårtorp :tummenupp

Märkligt nog var vi bara fem stycken som fick uppleva denna himmelska resa med glatt hejande urinnevånare, skenande älgar och vinkande urtallskog.

Betänk vad ni går miste om ni som sitter hemma och knypplar, lånar ut hojar till släkten, är bakfulla eller har andra skumma undanflykter :mattias

Förövrigt är det sista gången den här säsongen för trafikövning på Sviestad imorgon, SMHI lovar moln men uppehåll och 15°C.
 

Johan_R6

No pain No game
Gick med
16 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
YZF R1
Tja!!!

Solen skiner det är måndag och jag kom ifrån jobbet tidigt, så det är bara att kitta på sig för att ta en sväng. Har inte åkt med någon av er tidigare men av era texter o dömma så tror jag att jag mötte några av er i helgen. På väg mot Kolmården. (kör röd R6:a) Ja ja hur som helst ska ta en runda nu, är det någon som är sugen så svänger jag förbi Mc Orvars vid 17:00 tiden är det någon som känner suget att köra så hänger jag gärna med er någon gång om det är ok.
ha det gött// Livet börjar vid 250 =)
 

theRocker

Flug- & Myggdödare
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Norrtjööööping
Hoj
Dekaltrimmad ZX-10R -04
.....Har inte åkt med någon av er tidigare men av era texter o dömma så tror jag att jag mötte några av er i helgen. På väg mot Kolmården. (kör röd R6:a).......

Joodå, jag mötte en röd R6:a som lutade betänkligt vid Safariparken, det måste ha varit du då. :tummenupp

Synd att jag inte kunde möta upp i måndags. Det blev säkert en schyzzt runda.

Jag hoppas det blir fint väder några helger till så vi hinner åka ut och busåka lite till innan löven lägger sig på banan, ehh förlåt vägen menar jag.:D
Du får se till å haka på då. :yoparty
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Är det nån som vet hur det är att köra upp i Norrköping? Jag kuggade min uppkörning i onsdags :( Bor förtillfället i jönköping men har själv bott i norrköping i 5 år innan dess. Har fått en tid nästa vecka på onsdag.
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
Tror jag har en i garaget som du kan få låna.

Är det dax att dra åt muttrarna på skramlahan eller:tungan
Tack, men Enebyjärn Spårgatan hade hemma.

Nja, lite efterdragning är aldrig fel men det skall bytas drev, 10 fram och 65 bak eller nå't sånt, se'n dj*vlar skall ni få se på wheeeliiieeessss :blah
 

Doable

FacePlant[NkpG]
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Wanda & Lill-Babs
Är det nån som vet hur det är att köra upp i Norrköping? Jag kuggade min uppkörning i onsdags :( Bor förtillfället i jönköping men har själv bott i norrköping i 5 år innan dess. Har fått en tid nästa vecka på onsdag.
Nu har jag ju inget att jämföra med, men min uppkörning för drygt 2 år sedan bedömdes av en kvinnlig bödel på en Bumse.

Körde först lågfartsmanövern, sen 90-bromsning och sist körning i stan, på landsväg, i villakvarter o i stort sett lite överallt.
Tyckte hon verkade väldigt bra då jag lade märke till att hon studerade träningen innan själva uppkörningen och utstrålade ett allmänt lugn samtidigt som hon var väldigt trevlig o glad.
Det var en kille som missade på inbromsningarna, men han fick försöka ytterligare 2 ggr innan hon till slut kuggade honom. -Det tyckte jag var väldigt generöst iaf.

Får passa på att önska lycka till nästa vecka nu då.
 

LUTHOR

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2004
Ort
Mellan lkpg och nkpg
Hoj
KTM 1190 Adventure-14
Är det nån som vet hur det är att köra upp i Norrköping? Jag kuggade min uppkörning i onsdags :( Bor förtillfället i jönköping men har själv bott i norrköping i 5 år innan dess. Har fått en tid nästa vecka på onsdag.
Min granne som jag övningskör med, körde upp i förra veckan i Norrköping och blev kuggad på bromsprovet?
Han låste bakhjulet lite och det var inte godkänt, och han fick ingen ny tid förrän den 28:e sept. tror jag det var.
 

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Ort
Jodå...
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Nu har jag ju inget att jämföra med, men min uppkörning för drygt 2 år sedan bedömdes av en kvinnlig bödel på en Bumse.

Körde först lågfartsmanövern, sen 90-bromsning och sist körning i stan, på landsväg, i villakvarter o i stort sett lite överallt.
Tyckte hon verkade väldigt bra då jag lade märke till att hon studerade träningen innan själva uppkörningen och utstrålade ett allmänt lugn samtidigt som hon var väldigt trevlig o glad.
Det var en kille som missade på inbromsningarna, men han fick försöka ytterligare 2 ggr innan hon till slut kuggade honom. -Det tyckte jag var väldigt generöst iaf.

Får passa på att önska lycka till nästa vecka nu då.
Jag körde för henne jag med, fast jag kommer inte ihåg namnet på henne nu. Hon var som sagt väldigt bra, och inte så strikt att hon bara gick på om man klarade det eller inte. Jag sumpade bromsprovet och trodde det var kört, men efter att ha förklarat för henne hur det var/kändes så fick jag göra om det, vilket igck bra. Hon lyssnade både på vad jag sa/tyckte, och hon verkar ta hänsyn till både väglag, äldre hoj etc.

Körningen på landsväg och i stan är väl oftast inga problem, så det är väl manöver och bromsprov man ska öva mest på. Gör man sedan som dom säger så bör det inte vara något problem, förutsatt att man inte får en nitisk historia till inspektör, eller någon som har en dålig dag.

Lycka Till :tummenupp
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Jag hittade en tid i Jönköping nästa vecka som tur var men tack för tipsen ändå.

Doable

Körde först lågfartsmanövern, sen 90-bromsning och sist körning i stan, på landsväg, i villakvarter o i stort sett lite överallt.
Tyckte hon verkade väldigt bra då jag lade märke till att hon studerade träningen innan själva uppkörningen och utstrålade ett allmänt lugn samtidigt som hon var väldigt trevlig o glad.
Det var en kille som missade på inbromsningarna, men han fick försöka ytterligare 2 ggr innan hon till slut kuggade honom.

Det var verkligen generöst. Jag trodde alla gick igenom båda manöverproven, lågfart och undanmanöver samt bromsprov i 50, 70 och 90. Det fick jag(fram tills jag sabbade det) och de på min uppkörning. En kille bromsade inte med fotbromsen så han fick köra om 90 bromsprovet. Då stampade han på bromsen så det rykte och han blev underkänd. Han fick ju en chans i all fall. Han hade iofs brytit fingret dagen innan när han vurpade under 90 bromsprovet.

Jag fick en andra chans på undanmanövern och vad gör jag då? Jo jag fäller en kon i slalombanan, den enklaste delen.

Det är också intressant att se att man *alltid får öva innan uppkörningen. Det visste jag inte. Det framgår av det du säger Doable.

LUTHOR

Han låste bakhjulet lite och det var inte godkänt,
Bromsprovet verkar rätt kritisk. Kanske man skulle ta och öva extra mycket på den. Jag fick rådet att nästan inte bromsa med den utan bara lägga foten på den att det ser ut som att man bromsar, typ.

Strömma

Körningen på landsväg och i stan är väl oftast inga problem, så det är väl manöver och bromsprov man ska öva mest på. Gör man sedan som dom säger så bör det inte vara något problem, förutsatt att man inte får en nitisk historia till inspektör, eller någon som har en dålig dag. Lycka Till

Tack för rådet. Jag hade tur med min inspektör också, otroligt trevlig och lugn. Och jag fick en chans till efter ett fel, ändå klantade jag till det. Göran hette han i Nässjö.

Tack för tipsen återigen! Det är värdefullt!


*Edit - Lade till *alltid
 
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top