Började i lite sakta tempo för att sedan eskalera i ett..... sakta tempo. Vad berodde detta på frågar man sig.
Jo Rocker tog täten och lyckades naturligtvis hitta norra europas mest grusade väg .
Bra jobbat
Efter att ha plöjt igenom detta grustag blev det bättre, not a chans. När äntligen vägen började att bölja sig fram i svepande 250km/h böjar då börjar det naturligtvis att bli blött på visiret och tempot sjönk återigen till mach 0,000002. Återigen tack till the rocker, måste ju vara hans fel, vems annars
Ja, det har varit lugnt här på forumet i veckan. Men än är ju inte säsongen över så vi får ta tag i det igen! Imorrn har jag och TheRocker pratat om att köra en eftermiddagstur. Jag kör gokart mitt på dan men är påklädd o klar på Sviestad kl 14! Några mer som är sugna?
.....Har inte åkt med någon av er tidigare men av era texter o dömma så tror jag att jag mötte några av er i helgen. På väg mot Kolmården. (kör röd R6:a).......
Någon som vet var man kan köpa en ½ tum 36-hylsa?
Tack, men Enebyjärn Spårgatan hade hemma.Tror jag har en i garaget som du kan få låna.
Är det dax att dra åt muttrarna på skramlahan eller
Nu har jag ju inget att jämföra med, men min uppkörning för drygt 2 år sedan bedömdes av en kvinnlig bödel på en Bumse.Är det nån som vet hur det är att köra upp i Norrköping? Jag kuggade min uppkörning i onsdags Bor förtillfället i jönköping men har själv bott i norrköping i 5 år innan dess. Har fått en tid nästa vecka på onsdag.
Min granne som jag övningskör med, körde upp i förra veckan i Norrköping och blev kuggad på bromsprovet?Är det nån som vet hur det är att köra upp i Norrköping? Jag kuggade min uppkörning i onsdags Bor förtillfället i jönköping men har själv bott i norrköping i 5 år innan dess. Har fått en tid nästa vecka på onsdag.
Jag körde för henne jag med, fast jag kommer inte ihåg namnet på henne nu. Hon var som sagt väldigt bra, och inte så strikt att hon bara gick på om man klarade det eller inte. Jag sumpade bromsprovet och trodde det var kört, men efter att ha förklarat för henne hur det var/kändes så fick jag göra om det, vilket igck bra. Hon lyssnade både på vad jag sa/tyckte, och hon verkar ta hänsyn till både väglag, äldre hoj etc.Nu har jag ju inget att jämföra med, men min uppkörning för drygt 2 år sedan bedömdes av en kvinnlig bödel på en Bumse.
Körde först lågfartsmanövern, sen 90-bromsning och sist körning i stan, på landsväg, i villakvarter o i stort sett lite överallt.
Tyckte hon verkade väldigt bra då jag lade märke till att hon studerade träningen innan själva uppkörningen och utstrålade ett allmänt lugn samtidigt som hon var väldigt trevlig o glad.
Det var en kille som missade på inbromsningarna, men han fick försöka ytterligare 2 ggr innan hon till slut kuggade honom. -Det tyckte jag var väldigt generöst iaf.
Får passa på att önska lycka till nästa vecka nu då.
Körde först lågfartsmanövern, sen 90-bromsning och sist körning i stan, på landsväg, i villakvarter o i stort sett lite överallt.
Tyckte hon verkade väldigt bra då jag lade märke till att hon studerade träningen innan själva uppkörningen och utstrålade ett allmänt lugn samtidigt som hon var väldigt trevlig o glad.
Det var en kille som missade på inbromsningarna, men han fick försöka ytterligare 2 ggr innan hon till slut kuggade honom.
Bromsprovet verkar rätt kritisk. Kanske man skulle ta och öva extra mycket på den. Jag fick rådet att nästan inte bromsa med den utan bara lägga foten på den att det ser ut som att man bromsar, typ.Han låste bakhjulet lite och det var inte godkänt,
Körningen på landsväg och i stan är väl oftast inga problem, så det är väl manöver och bromsprov man ska öva mest på. Gör man sedan som dom säger så bör det inte vara något problem, förutsatt att man inte får en nitisk historia till inspektör, eller någon som har en dålig dag. Lycka Till
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|