Norrköping!

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Ort
Jodå...
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Bromsprovet verkar rätt kritisk. Kanske man skulle ta och öva extra mycket på den. Jag fick rådet att nästan inte bromsa med den utan bara lägga foten på den att det ser ut som att man bromsar, typ.
Ett ganska bra råd då det är lätt att låsa bakhjulet, speciellt så här års när det är kallt i marken och fukten inte lyser med sin frånvaro. Körde själv upp en septembermorgon som hade föregåtts av nattfrost, och då är det ju lätt hänt. Öva på att bara lägga foten på pedalen när du börjar bromsa, så kan du gå på lite hårdare när du väl har börjat.

Sedan är det som alltid annars bara att öva och åter öva till du känner dig säker själv, för när man väl står där och nerverna börjar göra sig lite påminda så är det lätt hänt att trilla dit på vilken skitgrej som helst.

När du har övat så du känner dig säker själv så fixar du det lätt :tummenupp
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Tack Strömma,

Jag kände mig så laddad den morgonen. Men men, jag antar att det är så som du säger. Har man inte övat tillräckligt eller är tillräckligt säker så kan man trilla dit på vilken smågrej som helst.
 

Bagarn_73

Dooh!
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Stan
Hoj
Honda cbr 600rr 08 banhoj, sv 650-01+ ktm 450exc 12
Det verkar bli bra väder idag, inga som ska ut och köra en sväng?
 

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Ska ni ut idag?
Åk en sväng till Vingåker isf kanske,stor motordag där idag:tummenupp
 

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Honda Goldwing
Liten film från idag

Hej hopp alla.
Fick tillbaka hojen idag av brorsan och se på f-n, inte en skråma. Bra jobbat brorsan:yoparty . Bakdäcket har dock sett sina bästa dagar, så det blir att byta så fort som möjligt.
Var ju bara tvungen att ta ett varv och så fick jag tillfälle att pröva micken till kameran:) . Ljudet blev väl inte super eftersom jag bara la den löst under sadeln,(hoppade omkring och gav lite störande ljud) men näst gång ska den fästas för bättre ljud.
Filmen heter Rejmyre-Hävla_070924 och är 54,7Mb
Mycket nöje
Sotarn
 

Firefox

Member of Grums Riders
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Bläjd helsvart -08 till salu
Nu har det varit lugnt rätt länge så jag känner att det är dags att skriva lite :D

Eftersom helgen inte bjöd på nå hojåkningen sliter det i mc-tarmen. Veckans väder ser ju rätt stabilt ut så det blir nog lite eftermiddagsåkning för mig o en/en par till. Skriv en rad om ni är sugna på hänga med nån dag efter jobbet så möts vi upp!

Inte länge kvar av säsongen nu så det gäller att ta vara på det som är kvar :hojsmilie
 

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Honda Goldwing
Japp, jag är på om det bara blir väder. Enligt smhi skulle det möjligen bli bättre väder under veckan. Ska bara muttra och skruva på nya ljuddämparen som efter mycket om och men har kommit igenom tullen:tummenupp . Vad tror du om torsdag?
Ska kolla med Ronny om han är på, vet ju inte om de där kawasaki håller att åka på nu när det är lite höstrusk ute.:D
 

Firefox

Member of Grums Riders
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Bläjd helsvart -08 till salu
Torsdag ser stabil ut på SMHI (får hoppas dom har rätt en gång iår iaf)

Jag är på på torsdagskörning! Får nog med mig Patrik och Niklas oxå!
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
Nu har ni tjôtat om torsdagskörningen länge, utan att tala om var och när. Är den bara till för blötdjur? Törs ni inte bjuda in de hårda pojkarna :7peta
 

Firefox

Member of Grums Riders
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Bläjd helsvart -08 till salu
Nu har ni tjôtat om torsdagskörningen länge, utan att tala om var och när. Är den bara till för blötdjur? Törs ni inte bjuda in de hårda pojkarna :7peta

haha, självklart bjuder vi in er! Vill ju helst ha så många som möjligt framför mig så man lär sig allas knep :yoparty

Vad sägs om typ 17 vid McOrvars? Då hinner man jobba klart men det är inte mörkt?
 

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Honda Goldwing
Orvars 17:00, torsdag. I,ll be there.
Mötte Micke på ståthögaleden idag, tror han är ute och tränar inför morgondagen:D .
Ses imorrn.
Sotarn
 

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Norrkøping
Hoj
Tuono V4
Men det var väl skit att nätverket på jobbet skulle haverera kl 16...
Fick just ordning på allt. Aja, hörde att ni blev 3-4 hojar iaf. Hoppas ni hade roligt!


Någon där uppe någonstans vill verkligen att jag ska börja knyppla istället för att köra hoj tydligen. :mad:
 

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Honda Goldwing
Bombarrepa a´la herrejösses.
Som sagt var, 4 hårda grabbar trotsade höststormarna och begav sig ut för att utforska Kolmårdsskogarna en Oktobereftermiddag. Tempot la sig någonstans mellan galet och helt sinnessjukt:D .
Synd bara att inte alla kunde vara med, (läs Ronny), för det här var nog den roligaste turen hittils i år. Det lilla grus som fanns på vägarna har nu försvunnit i vinddraget efter hojarna:yoparty .
Efterfrågan på en Lördagstur har framförts och om bara vädret håller i sig så blir det så. Alla ni som ska jobba, knyppla eller klippa gräset gör det på Fredag för att kunna vara med på Lördagen.:fakta .

Blir väl Orvars som vanligt. Tidpunkt beror väl på hur kallt det blir mellan fredag och lördag, men någon gång vid 12-13 skulle nog kunna funka.
Varma hösthälsningar från Sotarn
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
@ Nisse: Kompisen som har varit trafik/mc-polis har berättat om samhällsfienden #1:s (dvs fortkörarna) helt otroliga undanglidningar och bortförklaringar, men du tar priset :rofl

@ Ni som inte var med ikväll: Jag var och rekade kvällens rutt tidigare i veckan och memorerade vägen helt in i minst detalj, vilket var en väldans tur.
Det han bli helt mörkt innan hemkomst och eftersom Roger fått på Acrapovicen och Hondan numer vägrar att ha båda hjulen i backen blir vägen smått belyst, och med min nya extrema drevning är jag inte bättre, och Fredriks R6 skall vi inte tala om..endast ekorren blev störd i trädtopparna av våra ljuskäglor, oj oj oj

Men på lördag (om vädret...) från McOrvars och framåt har den som hakar på chansen att få en upplevelse i samma klass :yoparty
 

Bagarn_73

Dooh!
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Stan
Hoj
Honda cbr 600rr 08 banhoj, sv 650-01+ ktm 450exc 12
Hmm.. Detta måste man se med egna ögon på lördag!

:gnissla
 

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Norrkøping
Hoj
Tuono V4
@ Nisse: Kompisen som har varit trafik/mc-polis har berättat om samhällsfienden #1:s (dvs fortkörarna) helt otroliga undanglidningar och bortförklaringar, men du tar priset :rofl

[...]

Men på lördag (om vädret...) från McOrvars och framåt har den som hakar på chansen att få en upplevelse i samma klass :yoparty

Haha, jag skulle inte trott på det själv om jag inte "var där".
Jag hade tom tagit ledigt från jobbet idag för att haka på. Men min personal fick tag på mig och förstörde dagen... :huvet

Jag ska INTE säga att jag kommer på lördag!!!:mad:
 

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Honda Goldwing
Haha, jag skulle inte trott på det själv om jag inte "var där".
Jag hade tom tagit ledigt från jobbet idag för att haka på. Men min personal fick tag på mig och förstörde dagen... :huvet

Jag ska INTE säga att jag kommer på lördag!!!:mad:

Ja,ja, undanflykter, undanflykter. Börjar undra om du ens äger en hoj:D .
Seså, Håll dig undan hela fredagseftermiddan, stäng av telefonerna, bädda ner dig i soffan och sätt på en bra film och för guds skull öppna inte dörren om det ringer på. Så, nu kan ingen få tag i dig och du är ledig Hela lördagen för lite gemensamt busåka med dina vänner:pannkyss .

Ses på lördag
Sotarn
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top