Norrköping!

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Norrkøping
Hoj
Tuono V4
Jomen, det kommer regna såklart eftersom jag tagit ledigt från jobbet och kan komma.:mad:
Så ni behöver inte oroa er med att spekulera och hoppas...
 

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Honda Goldwing
Lördagstur

Då är man hemma igen efter den sedvanliga lördagsturen. Idag bar det av norrut över kolmården, runtuna, Nyköping, Nävekvarn och slutfika vid Oscarshäll. Till och börja med ett ganska beskedligt tempo för att senare under dagen övergå till överljudsfart:rofl . MUUUAAAHHHAAHHHA. Hälften av folket föll bort efter fikat vid åstugan medan vi andra höll fanan högt och la varvräknare på 13500rpm mellan vagnhärad och Nyköping. Efterljudsknallarna ekade mellan bondgårdarna och trädena blev mer eller mindre barkfria av vinddraget. All vi mötte vinkade glatt och önskade oss en lycklig fortsatt färd:ajjabajja
Trevligt att vi fick besök från Katrineholm oxå.:tummenupp Hoppas det blir mer av den varan. Nästa gång är det väl vår tur att åka upp till er för en guidad tur.

Näpp nu väntar en kall :öl i kylen och lite grillat. Om vädret tillåter 11:00 vid Orvars imorgon Söndag. Väl mött
 
Last edited:

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Honda Goldwing
Filmer lördagsåka

:FU :FU Nämen nu jävlar ska ni se.
Whiskeyn börjar göra sig gällande men eftersom jag monterade en kamera på hojen inför dagens åkning och jag fått lite förfrågningar hur resultatet blev(håkan), så lägger jag upp dagens filmer för beskådning.:yoparty

Tyvärr är filmerna lite skakiga men det ska väl bli bättre vartefter.
Återigen tyvärr så är det bara filmer från den lugna delen av dagen:D battteriet räckte inte så länge på min 10 år gamla videokamera men nytt är på ingång:) .

Har inte brytt mig om att på nåt sätt redigera filmerna då mina kunskaper är RÄTT så begränsade på den avdelningen, kommer förhoppningsvis att uppgradera detta i framtiden.

Hoppas ni blir nöjda om inte :FU :D
Sov nu så gott och ja Ronny the rocker du finns med, kolla din FEEEEEEEETA powerwheelie i film 6. I och för sig ser man mest ditt stora:arsele men det kanske eggar upp någon, vem vet:hihi
Länk till filmerna: http://roger.madde.diinoweb.com/files/

Mycket nöje
Ringensmiskarn
 

Firefox

Member of Grums Riders
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Bläjd helsvart -08 till salu
Hehe, kul med film! Visst var den lite skakig men jag var inte helt nykter när jag kollade så det kanske hjälpte till =)

Kul o se hur låga varv 1000cc ligger på. Ser ju inte ut o gå så värst fort men nog fasen måste jag varva som en vettvilling för att inte tappa!

Idag ser det ut att ljusna allteftersom och vid 12 är vi några som träffas vid det sedvanliga Mcorvars!
 

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Honda Goldwing
Filmer

Hej på er.
Blev inget åka på dan idag då vädret var uruselt:huvet men det är väl bara jag som börjar bli gammal och bekväm. Tog däremot en tur senare på dagen upp till Jönåker och tillbaka. Var tvungen att kolla om det blev bättre resultat med kameran när jag nu har spännt fast den hårdare, och ja det blev en betydlig skillnad:tummenupp . Kolla gärna på den och tala om vad ni tycker. Just nu redigerar jag filmerna genom Movie maker så kvaliten kan man önska mer av.
Blev ingen bombarresa då det stundtals var ganska så blött på vägen men det var ju inte syftet med turen heller.

Komentera gärna då jag är novis på det här med redigering och filmning från hoj.
Länk till sidan: http://roger.madde.diinoweb.com/files/Mina Videos/20070902/
Filmen från idag är Strandvägen
Kommer att lägga ut mer från idag så fort det går.
Mycket nöje
 
Last edited:

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
...Var tvungen att kolla om det blev bättre resultat med kameran när jag nu har spännt fast den hårdare, och ja det blev en betydlig skillnad
...Kolla gärna på den och tala om vad ni tycker. Just nu redigerar jag filmerna genom Movie maker så kvaliten kan man önska mer av.
...Blev ingen bombarresa då det stundtals var ganska så blött på vägen men det var ju inte syftet med turen heller.
Klart bättre!

Går det att välja komprimeringsgrad? Helt godkänd musik och synkning!

Man ska kanske inte köra med avstängd hjärna och över mach 1 alla dagar i veckan :rolleyes:
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Hej på er.
Blev inget åka på dan idag då vädret var uruselt:huvet men det är väl bara jag som börjar bli gammal och bekväm. Tog däremot en tur senare på dagen upp till Jönåker och tillbaka. Var tvungen att kolla om det blev bättre resultat med kameran när jag nu har spännt fast den hårdare, och ja det blev en betydlig skillnad:tummenupp . Kolla gärna på den och tala om vad ni tycker. Just nu redigerar jag filmerna genom Movie maker så kvaliten kan man önska mer av.
Blev ingen bombarresa då det stundtals var ganska så blött på vägen men det var ju inte syftet med turen heller.

Komentera gärna då jag är novis på det här med redigering och filmning från hoj.
Länk till sidan: http://roger.madde.diinoweb.com/files/Mina Videos/
Filmen från idag är Strandvägen
Kommer att lägga ut mer från idag så fort det går.
Mycket nöje

Det var mindre skakningar vilket bra men du borde skaffa en mick att sätta nånstans så det blir mindre brus, sen skippa musiken ..

Det är nog med skönsång du har i motorn :tummenupp
 

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Honda Goldwing
Nu är det sent men jag har lagt ut dagens skörd av filmer.
Hoppas de uppskattas.
Mikrofon ska införskaffas då det som sagt var blir mycket brus av kamerans egna.
Tack för komentarerna, musiken på en av filmerna var ett test för att dölja bruset. Håller helt med ljudet från hojen är musik nog.
Kvaliten är inte den bästa på grafiken heller, har ett bättre redigeringsprogram som jag bara måste lära mig men då blir filerna större. Vet inte om det är värt det, tar ju längre tid att tanka ner filmerna då.
Vad tror ni?????????

Näpp god natt på er nu det ska ju jobbes imorgon
Länken igen: http://roger.madde.diinoweb.com/files/Mina Videos/20070902/
 

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Honda Goldwing
Lördagsturen

Tyst som i graven de senaste dagarna:(
Själv mixtrar jag med kameran för att få till lite bättre ljud, det ska funka:va .
Så vad sägs, Smhi har ändrat sig fram och tillbaka de senaste dagarna men om det är torrväder blir det väl en tur på Lördag som vanligt, ELLER HUR.
Samling som vanligt vid Orvars 11:00 för avfärd mot obestämt mål kl; 11:30.
Vilka är på??
 

Firefox

Member of Grums Riders
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Bläjd helsvart -08 till salu
Tyst som i graven de senaste dagarna:(
Själv mixtrar jag med kameran för att få till lite bättre ljud, det ska funka:va .
Så vad sägs, Smhi har ändrat sig fram och tillbaka de senaste dagarna men om det är torrväder blir det väl en tur på Lördag som vanligt, ELLER HUR.
Samling som vanligt vid Orvars 11:00 för avfärd mot obestämt mål kl; 11:30.
Vilka är på??

Jag är hemma och kommer stå där kl11!! Spöade skiten ur theRocker i gokart ikväll så han har väl lite heder o ta tillbaka :tungan
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
Kommer just från SMHI och de lovar 12°C och regn på lördag...men eftersom de inte haft många rätt den här sommaren (också) ser det nog ut som att man dyker upp.

Undrar om han Knypplarn™ också dyker upp och visar sina alster :confused:
 

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Honda Goldwing
Kommer just från SMHI och de lovar 12°C och regn på lördag...men eftersom de inte haft många rätt den här sommaren (också) ser det nog ut som att man dyker upp.

Undrar om han Knypplarn™ också dyker upp och visar sina alster :confused:

Har hittat ett bättre sätt o kolla vädret, helt pålitligt så smhi kan lägga ner nu:D
 

Bifogat

  • kotte.jpg
    kotte.jpg
    51.4 KB · Visningar: 102

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Vi kanske kommer ner,om vädret ser hyffsat ut imorgon:)
Kör ni Söndagar oxå annars?

Blev ju skit då! Regnar här:huvet
 
Last edited:

Firefox

Member of Grums Riders
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Bläjd helsvart -08 till salu
Regn... tråkigt...
Vad sägs om att försöka imorn kl 11 istället?
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
Jaha, enligt Jonas väderdator är kotten våt.

Då får det väl bli skyffel och barkmull idag istället för R1 och mach1, livet blir inte alltid som man planerar...
 

theRocker

Flug- & Myggdödare
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Norrtjööööping
Hoj
Dekaltrimmad ZX-10R -04
Ronny :såjaponken är snabbast i depån, det vet jag från pålitlig källa

Jag säger bara: "Det är larvigt att höra löss hosta":finger

Jag tänkte egentligen inte anmärka på det här, men när ni lagt upp för smash så....: Jag tycker du ska tala om för den breda publiken här på tråden vem som ligger före dig på din avatarbild!!! :7peta :fakta :blah
Varför visar du inte den hela bilden??:arsele :smasha
 
Last edited:

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Honda Goldwing
Jag säger bara: "Det är larvigt att höra löss hosta":finger

Jag tänkte egentligen inte anmärka på det här, men när ni lagt upp för smash så....: Jag tycker du ska tala om för den breda publiken här på tråden vem som ligger före dig på din avatarbild!!! :7peta :fakta :blah
Varför visar du inte den hela bilden??:arsele :smasha

:D Menar du att jag skulle ha manipulerat bilden:va .
Ok du har rätt:) . Trodde iochförsig att det var först fram som gällde inte vem som ligger först halvvägs. Kommer att tänka på det gammla ordspråket "Åk du först så väntar jag där framme", skulle kunna passa bra in på den här bilden. ELLER HUR:yoparty

Bilden för beskådning http://roger.madde.diinoweb.com/files/Mitt Fotoalbum/Nurburgring.jpg
Fotot taget 1999
 
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top