Norrköping!

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Hoj
Honda Goldwing
Europa 2008

Lördagsfikat på Hället avlöpte enligt planerna. En del fick tydligen inte inresevisum utan fick stanna kvar i landet där ölen är god men ingen förstår vad som sägs :va .
För de/n som inte kom kan vi meddela att rum är bokade till vecka 20 hos Peter och Una. Dock måste någon sova enskilt och det enda som fanns att tillgå då var städskrubben på våning 3. Dessutom ljudisolerat och eftersom det är ganska kallt där så får det bli den som är mest luden som får ta den platsen, skulle tro att dansken ligger bra till för det eller vad säger ni andra.

Höres

ringensmiskarn

Gick med
26 Sep 2003
Hoj
Honda Goldwing
Wow, vilket vårväder!
Nån mer än jag som ska utnyttja det på rätt sätt?

Blev en liten tur ut till Aquila för lite kaffe.
Nu är nya däcket inkört, första filmen gjord och dra mig upp och ner i en skorsten vad den går på hjulet i år.:D

edit: blev inte mycket till film, lyckades ta ett band som redan var fullt :huvet .

Last edited:

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
På tal om varvkort
4 - €17:50/varv
8 - €16:90
15 - €15:70
25 - €14:80

På tal om att bli bjuden, undrar om det bara blir
TAGLIATELLE ALLA BOSCAIOLA
Ingredienti per 4 persone:

# 500 g di tagliatelle verdi secche,
# un cestino di champignons,
# quattro cucchiai di olio,
# uno spicchio d'aglio,
# un ciuffo di prezzemolo,
# sale,
# pepe,
# 50 g di prosciutto cotto tagliato in una sola fetta,
# 100 g di olive nere,
# burro,
# parmigiano grattugiato,
# 3 cucchiai di panna.

Eller om man kan få välja någon annan rätt några av gångerna :va

ringensmiskarn

Gick med
26 Sep 2003
Hoj
Honda Goldwing
Vadet står fast.
Nu kanske inte receptet FZ1 hittade stämmer helt överens med mitt men det ska nog smaka ändå. Nu tror, förlåt vet ju jag att allt kommer gå som jag tänkt men för att vara på den säkra sidan kommer jag att gardera mig.
Tar med ett par såna här. :D :D :D :D

Bifogat

• Bosciaola_large.jpg
    Bosciaola_large.jpg
    8.7 KB · Visningar: 230

Firefox

Member of Grums Riders
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Bläjd helsvart -08 till salu
Hur är det med mc-säsongen i Norping? Här nere har jag nu hunnit vara ute 2 helger. I Söndags blev det drygt 30 mil. Bara en sån dag till efter påskens fjällsresa så kan jag serva och sen använda den övre halvan av varvtalsmätaren :Rockbanan

Ja man undrar ju om det ens finns internet i Damnark eller om theRocker inte vågar ställa upp i pajkastandet :va

Vore som sagt grymt att hänga med söderöver men det går inte iår :huvet Ska ni ut på nån bandag kanske jag är lättövertalad dock!

Hoppas ni får en härlig påsk!! Jag ska :öl ragga :tuttar och vara allmänt :cool: . hahaha!

edit: Bjuder på en bild från Gbg:s inneställe Götaplatsen.

Bifogat

• DSC00076_liten.JPG
    DSC00076_liten.JPG
    91.9 KB · Visningar: 62
Last edited:

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
Hmm, det är visst inte enbart i Sverige som vädret är som det är...

Dubbdäck är ju förbjudet i tyskland, undrar om snökedjor är tillåtet på der ring?

Bifogat

• webcam-nürberg.jpg
    webcam-nürberg.jpg
    31.8 KB · Visningar: 53

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Eftersom vädergudarna jeflas med oss och inte tillåter 10.00 på Max, så får man ju leka annat om det ska bli nåt.

Då många sitter med familjer, bor i skogarna och sånt vilket verkar göra ölande sådär lättillgängligt, så kanske man kan göra nåt annat?

Badmintonturnering eller nåt kanske? Ger en slant för att få rapport om herr Ringensmiskarens lårmuskler efter en timme på plan :D (grymt bra för knäslutet inför Ringen för er lyckliga som får dispens att åka)..

/ J

ringensmiskarn

Gick med
26 Sep 2003
Hoj
Honda Goldwing
Badmintonturnering eller nåt kanske? Ger en slant för att få rapport om herr Ringensmiskarens lårmuskler efter en timme på plan :D (grymt bra för knäslutet inför Ringen för er lyckliga som får dispens att åka)..

/ J

Jooouuurrråsåattehhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ödmjuk som jag är så kan jag bara tala om att jag är utan tvekan minst lika överlägsen i alla de bollformer som fysiska aktiviteter som att köra ÅTTOR runt er på asfalterad väg, bana m.m m.m......:D

Sa jag att jag var ödmjuk förresten??

Förslag på aktivitet som kräver smidighet, list, styrka och balans skulle ju kunna vara en bowlingkväll någon helg framöver.
Efter ett par pilsner och bowlingskor behövs ovan nämda egenskaper för att slippa hamna i rännan.

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
Tja, lite mat, en öl, ett klot i rännan, flera öl, micke i rännan, varför inte! Vad sägs om fre4/4 eller lör5/4?

Får jag över 100 på en serie bjuder jag laget på fler öl :fyllisar

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
Jaha, dig hade jag inte räknat med att slippa men jag undrar om Hund har rump- underarms- och vadmuskler tillräckligt för en strike?

Om nu Yrla och Agila kan masa sig hem från Norrrland skall jag med glädje syna skrävlet om rännspel!

Bagarna och Häger kom ju aldrig ut från LaMansion sist, undrar om de pallar en bowling som säsongsupptakt?

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jaha, dig hade jag inte räknat med att slippa men jag undrar om Hund har rump- underarms- och vadmuskler tillräckligt för en strike?

Lördagen känns säkrare för mig då jag är prelbokad både i Lidköping och eventuellt Ungern på fredagen.. Vilket sannolikt gör at jag blir för sen för tt orka nåt mer än dusch - krama om fröken - somna in..

Jag pallar, jag har börjat träna :tungan . Ett pass förra söndagen ledde till 8 dagars träningsvärk.. Man kan ju med rätt ifrågasätta utgångsläget för säsong -08.

Lördag 5:e? :)

ICEPICK

Nu även med större....
Gick med
21 Jan 2008
Hoj
Ingen:(
Tjena grabbar:)
Är det samling varje söndag?
Var e samlas ni?
Är jättesugen på o åka!!:)

ringensmiskarn

Gick med
26 Sep 2003
Hoj
Honda Goldwing
Tjena grabbar:)
Är det samling varje söndag?
Var e samlas ni?
Är jättesugen på o åka!!:)

Hej på´re.
Förra året träffades vi mest på Lördagar, vet inte hur det blir i år än.
Samlades gjorde vi vid MCorvars på Stockholmsvägen. Skulle tro att det blir likadant i år då det är nära till många mackar för upptankning.
Japp, vi är oxå Jääääättttesugna på att åka och om vädret blir skapligt kommer nog några ta en tur i helgen som kommer.

ringensmiskarn

Gick med
26 Sep 2003
Hoj
Honda Goldwing
På begäran blir det helgaktivitet:yoparty .

På lördag 5/4 är det tänkt att förnedra vissa men förmodligen samtliga i den fantastiska sporten bowling.

Ni som känner er sugna gå in på http://www.hugonorrkoping.se/ och kolla vad ni kan få och käka. Tror att det kan bli en och annan :öl oxå.
Tänkte ringa imorgon kväll Onsdag och beställa banor och ev käk.
Pm mig så jag vet hur många jag ska beställa åt.
Om det är fullt på Hugos så blir det Vilbergens bowling istället.

@Bagarn, lever du :va
@Häger, Tror inte du kommer missa rännan en enda gång om du följer med :tungan
@Hund, Du ska se mina lårmuskler nu.

Vi ses

ringensmiskarn

Gick med
26 Sep 2003
Hoj
Honda Goldwing
Lördag klockan 20:00 kommer jag att bokstavligen sopa banan med övriga på 1 av Hugos bowlingbanor :fakta .
Efter förnedringen kommer alkoholhaltiga drycker att förtäras.:öl .

Mat är beställd och serveras efter bowlingen kl 21.
Om det är någon som vill ta några öl med oss grabbar så är det bara att dyka upp.
Ska bli så roligt att se era miner när jag lägger en 300 serie samtidigt som jag hinkar pilsner med den andra näven :FU .
Blir förmodligen att fortsätta vidare för mera äventyr senare under kvällen.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln