Norrköping!

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Hoj
Honda Goldwing
Blev lite åka idag iallafall.:yoparty

FZ1, Kol54 och jak drog ut på en liten eftermiddagstur iskogarna upp mot Rejmyre, Hävla vidare över björkvik för att avsluta på Hället med en fika.

Inget mördartempo då det var nytt bakdäck på dräparhojen men nu är åtminstone kanterna inkörda. Bakhjul är roligt eller hur FZ :D .

Imorgon vid 12 tiden blir det ett pass igen, sugna kommer till Orvars.

Rykten går att Aquila har sålt sitt bojsänke till förmån för införskaffande av nytt projekt. Måtte det bli en HONDA:7peta .

Senare på kvällen blir det ju bowling och öla. Någon mer som ska ut och isåfall vart ska ni och när möts vi :va .

@FZ har du bytt till ett tightare skinnställ förresten :FU .

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
Aschtung! Biltemas skinnolja krymper stället över vintern :mad:
När man har en välbalanserad, lätt, köroptimerad och snabb cykel (läs Yamaha) håller den inte på och fladdrar omkring på ett hjul utan är stabil och spårsäker :tummenupp

12 på Orvars om vädret är med oss!

ICEPICK

Nu även med större....
Gick med
21 Jan 2008
Hoj
Ingen:(
Skulle va kul o åka men jag måste sätta på nytt bakdäck först, ty det gamla har blivit slicks i mitten:)
Men nästa helg förhopningsvis :)

hawkins31

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Saknar hoj
Yes då var säsongen inledd efter att skola och snö satt käppar i hjulet vid tidigare försök.
Idag blev det en runda på cirka 10 mil.
Hur är det med sammåkningen? är det lördagar som gäller? Kanske ska fråga först om jag får vara med?

MVH/Mattsson

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Missade jag bowlingen???? Buäähh.. Första helgen på galet länge som jag faktiskt höll kvar hemma i tokholm..

Klurar dock på att flytta ner klubban till Norrpan nu, blvit nån tur här uppe, men helgerna får inte tappas helt på att klappa fröken när man kan smiska småvägar :tungan !

Ha D gött bois så ska jag snart se till att styra upp lite närvaro på listan! :tummenupp

ringensmiskarn

Gick med
26 Sep 2003
Hoj
Honda Goldwing
Någon som nyss har köpt hoj har precis fyllt år :cpparty och blivit helt asgammal.
Grattis till nyförvärvet även om det tydligen inte blev den optimala hojen.
:hoppa Åka i helgen om det blir väder någon?:hoppa

smalzoff

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2007
Hoj
Honda cb 500
Hejhej
Tänkte bara flika in och presentera mig här också, kanske lika bra :)

Började köra förra sommaren och nu är jag ny i norrköping. Har inga mc kompisar här uppe i krokarna så det skulle vara kul att åka med er nån gång och lära sig lite roliga vägar och lära känna nytt folk.

Har ingen monsterhoj som de flesta av er ser jag, men hoppas kunna hänga på ändå. Även om jag skulle komma en bit efter er in till mål :tungan

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Hejhej
Tänkte bara flika in och presentera mig här också, kanske lika bra :)

Har ingen monsterhoj som de flesta av er ser jag, men hoppas kunna hänga på ändå. Även om jag skulle komma en bit efter er in till mål :tungan

Har ju redan välkomnat me kan göra om det!

Om monsterhoj, så hänger nog inte jag heller med de stora pojkarna här..

Och det sitter inte i hojen, det sitter i handen :tungan

nausea

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2007
Hoj
Suzuki DRZ400 SM
Kan väla passa på och heja här med. På någe jäkla tursamt vis gick hojen igenom reg. besiktningen igår, så nu är jag o polarn ute o kör så fort d e någorlunda väder. Hoppas träffa på lite trevligt folk på vägarna :tuttar

Yrla

Ms T
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
1 st Street Triple R och 2 st ½ CBR 600 RR
Hej själva! Alltid kul med nytt folk som vill ut och åka lite! :tummenupp

Även om jag skulle komma en bit efter er in till mål :tungan

Men sista platsen i mål är redan paxad - av mig!!! Som f.d. dagisfröken vill jag ha koll på att alla ungarna :tungan är med och räknar in :confused: hela gänget vid varje stopp...

...och om nu solen tittar fram i helgen kan det nog bli lite åka av då?

Last edited:

ICEPICK

Nu även med större....
Gick med
21 Jan 2008
Hoj
Tjena
Någon som ska åka en sväng imorgon lördag 12/4?
skriv ett svar eller pm:a
alltså en sväng nrkpg området!

Ha de!

hawkins31

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Saknar hoj
hej hej!
Jag tycker också att det är väldigt roligt med alla nya som dyker upp eftersom att jag själv är ny på forumet.

Svar till ICEPICK:
Jag har tänkt att ta mig en tur imorgon, bråviken runt hade jag i tanken.
Tyvärr så tittade jag också på smhi:s hemsida, inte jätte goda nyheter.
Jag bestämmer mig imorgon lördag. är du intresserad om vädret tillåter?

MVH/Mattsson

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Har en muskel skada i ryggen nu men ska med på någon eller ett par turer i år. :)

ICEPICK

Nu även med större....
Gick med
21 Jan 2008
Hoj
hej hej!
Jag tycker också att det är väldigt roligt med alla nya som dyker upp eftersom att jag själv är ny på forumet.

Svar till ICEPICK:
Jag har tänkt att ta mig en tur imorgon, bråviken runt hade jag i tanken.
Tyvärr så tittade jag också på smhi:s hemsida, inte jätte goda nyheter.
Jag bestämmer mig imorgon lördag. är du intresserad om vädret tillåter?

MVH/Mattsson

Vore kul bara det inte regnar...pm:a när du bestämt dig!

ringensmiskarn

Gick med
26 Sep 2003
Hoj
Honda Goldwing
Vädret skit :huvet så hojen får stå inbäddad igaraget idag.
Blir väl att åka bilen till hället framåt eftermiddagen och ta en fika.

ICEPICK

Nu även med större....
Gick med
21 Jan 2008
Hoj
Tjena:)
Nån som vill med o åka imorgon söndag om vädret tillåter i nrkpg?
pm:a eller skriv nedan!:)

smalzoff

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2007
Hoj
Honda cb 500
Men sista platsen i mål är redan paxad - av mig!!! Som f.d. dagisfröken vill jag ha koll på att alla ungarna :tungan är med och räknar in :confused: hela gänget vid varje stopp...

...och om nu solen tittar fram i helgen kan det nog bli lite åka av då?

:) Jaha.. men det känns bra. Känner jag mig lite tryggare när jag vet att jag har nån mer som åker längst bak i ledet :tummenupp

i helgen var det ju inge vidare väder. men igår kväll (sön) blev det ju fint. hittade på en ursäkt och åkte in till åby (vi bor en bit utanför stan) och handlade en grej på kväll kvisten bara för att åka lite. :tungan Antar att det blir samma grej idag. Trist att vara den enda människa som inte jobbar varje dag, jobbar bara som tim vikarie. För idag är det ju jätte fint väder. har lite svårt att åka utan att ha ett mål. Speciellt när jag inte kan några vägar alls runt omkring. Får hitta på nåt jag skulle behöva i stan :)

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
:) Jaha.. men det känns bra. Känner jag mig lite tryggare när jag vet att jag har nån mer som åker längst bak i ledet :tummenupp

i helgen var det ju inge vidare väder. men igår kväll (sön) blev det ju fint. hittade på en ursäkt och åkte in till åby (vi bor en bit utanför stan) och handlade en grej på kväll kvisten bara för att åka lite. :tungan Antar att det blir samma grej idag. Trist att vara den enda människa som inte jobbar varje dag, jobbar bara som tim vikarie. För idag är det ju jätte fint väder. har lite svårt att åka utan att ha ett mål. Speciellt när jag inte kan några vägar alls runt omkring. Får hitta på nåt jag skulle behöva i stan :)

Jag lurar på att ta ner hojen till helgen före valborg, skrik till då så kan vi ta en vända.. Jag har inte heller många känningar att åka med såå..

Doable

FacePlant[NkpG]
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Wanda & Lill-Babs
har lite svårt att åka utan att ha ett mål. Speciellt när jag inte kan några vägar alls runt omkring. Får hitta på nåt jag skulle behöva i stan :)

Att åka utan mål är ju det skönaste och lite av tjusningen med hojåkandet, enligt mig. Så fort man ser en väg som man inte kört på, svänger man av för att utforska den. Är inte heller från stan, men det finns inte många vägar man inte varit på här i krokarna :bladder

Hund: Tycker du ska ta ner hojen så kan vi åka lite, samtidigt som jag klämmer lite på din hoj :) (Ska ha en Super Duke när jag blir stor)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024