Norrköping!

freddo77

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2007
Ort
Norrköping
Hoj
990 SM
Faan jag vill ut o åka men min hoj vill inte som jag vill den tycker att det blivit skönt i verkstaden....nu är framgaffeln på lite ompackning hoppas att det inte blir så dyrt o att jag får ut den till nästa helg iallafall:) då ska det gasas lite:yoparty

Ses på Orvars nästa helg om allt går bra Mvh Fredrik
 

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Ort
Peking !
Hoj
GSX250 -80 Bobber, XS400 -82 Bobber.
jag körde med min sportster, jag låg inte med klungan i täten men alla väntad snällt in mig vid avtagsvägar och strategiska ställen. man kör i sitt eget tempa, annars kan det gå illa :)
 

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Honda Goldwing
Nu jävlar är jag tebax, grymmare, jävligare och mycket satanjävlarannamaåksugen så det så.:tungan

Håller tummarna att vädrets makter är med mig i helgen så det blir mycket åka av.
På lördagskvällen ska ju dessutom Nobbens ölföråd vittjas ordentligt:fyllisar

ska väl hinna avrätta en och annan kwackasaki innan bara.
 

freddo77

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2007
Ort
Norrköping
Hoj
990 SM
Tjena på er, åker ni en tur varje lördag. Skulle det vara ok att hänga på ett varv.

Tja snygg hoj !

Jag tycker att det verkar va ett bra pris men om jag inte har helt fel så måste hojen in på bänken för att ställas in ordentligt ! Jag pratade med en firma i Nyköping dom skulle ha 6600 för en pc 3 o öppet luftfilter med injustering av hojen till det bästa:)
Förövrigt är det bara att dyka upp på Orvars o hänga med att vrida på rullen lite:yoparty.....man behöver ju inte va snabb för att hänga med kolla på mig !!!! Mvh Fredrik

jag körde med min sportster, jag låg inte med klungan i täten men alla väntad snällt in mig vid avtagsvägar och strategiska ställen. man kör i sitt eget tempa, annars kan det gå illa :)

Tjena mannen !

Hörde att du hade råkat illa ut hoppas att det ordnar sig för dig till det bästa !!! Faan du får köpa min hoj till våren istället :tungan
Ta hand om dig så ses vi snart / mvh Fredrik
 
Last edited:

ryss

Lonely Rider
Gick med
23 Mar 2007
Ort
Hallsberg
Hoj
Honda CBR 600RR-03
såg att ni var i hjortkvarn i helgen synd att man inte visste det vi ses kanske på lördag, ska försöka komma ifrån ett par timmar.
 

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Har min balkong på stockhomlsvägen i norrköping. Plötsligt ser man en kille på en grön kawa och med matchande ställ, wow va najs och killen ser ut som hopkins liksom tills man ser vad han sysslar med. och varje gång jag går ut nästan så ser man den killen på samma väg och gör samma sak.. Asså hur smart är man när man gasar på så mellan ett område det råder 30 sträcka och 10 utfarter överallt, övergångsställe.. full gas och sen bromsar han. Inte konstigt att det sker olycker med R-hojar när såna här folk kör på de sättet...Tycker bara det är tragiskt att såna här folk ska åka på såna hojar! Men visst är syftet att vara tuff så kanske han lyckas. Annars finns det kurser på Sveistad hur man ska köra en sån hoj!
 

mr_jonsson

Medlem
Gick med
3 Jan 2007
Ort
Norrköping
Hoj
ZX10-R (Projekt RR, race replika)
Har min balkong på stockhomlsvägen i norrköping. Plötsligt ser man en kille på en grön kawa och med matchande ställ, wow va najs och killen ser ut som hopkins liksom tills man ser vad han sysslar med. och varje gång jag går ut nästan så ser man den killen på samma väg och gör samma sak.. Asså hur smart är man när man gasar på så mellan ett område det råder 30 sträcka och 10 utfarter överallt, övergångsställe.. full gas och sen bromsar han. Inte konstigt att det sker olycker med R-hojar när såna här folk kör på de sättet...Tycker bara det är tragiskt att såna här folk ska åka på såna hojar! Men visst är syftet att vara tuff så kanske han lyckas. Annars finns det kurser på Sveistad hur man ska köra en sån hoj!


Det var med stor sannolikhet jag som åkte förbi, det tänker jag inte mygla om.
Jag hade ett ärende uppe i eneby och tar hellre sthlmsvägen före promenaden då man får se lite mer folk. JUST idag satt det ett gäng vid den där grillkiosken och alla börjar veva med händerna om att jag ska dra den på slangen. Outlaw som man är tackar man ju inte nej till en show och drar på.. Samma gäng sitter kvar efter de cirka 10 minunter jag var iväg och tänker nu ska jag visa dem på riktigt då jag hade bättre förutsättningar från det andra hållet.
Sen måste jag kontra ditt moraltjafs, det fanns en ända utfart där jag körde och den hade jag full koll på hela tiden. Den bit där jag gasade på var det dessutom 50 så släng gärna ditt 30-sträcka åt skogen, för det var inte där jag gasade.

Vad är problemet med folk som sitter hemma/är ute och går? Så fort man ser en hoj som gasar lite så blir man avundsjuk och måste in på SH och skvallra för alla andra så de kan aktivera sin övermoraliska personlighet dem med?

tack.
 
Last edited:

Stiba73

Stiba73
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Norrköping
Hoj
1999 Yamaha R1
Har min balkong på stockhomlsvägen i norrköping. Plötsligt ser man en kille på en grön kawa och med matchande ställ, wow va najs och killen ser ut som hopkins liksom tills man ser vad han sysslar med. och varje gång jag går ut nästan så ser man den killen på samma väg och gör samma sak.. Asså hur smart är man när man gasar på så mellan ett område det råder 30 sträcka och 10 utfarter överallt, övergångsställe.. full gas och sen bromsar han. Inte konstigt att det sker olycker med R-hojar när såna här folk kör på de sättet...Tycker bara det är tragiskt att såna här folk ska åka på såna hojar! Men visst är syftet att vara tuff så kanske han lyckas. Annars finns det kurser på Sveistad hur man ska köra en sån hoj!



Håller med, men å andra sidan minns jag en kille i 1 maj tåget för några år sedan,
som hade en röd och vit r6, som vid idrottsparken höll på vingla in i en folksamling på slangen...
:7peta
Kör försiktigt i sommar alla glada!
 

Doable

FacePlant[NkpG]
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Wanda & Lill-Babs
Hallao Östgötar!

Tänkte ta hojen ner till Mantorp (Gatebil) imorgon, eventuellt följer min garagekompis med på sin BMW, annars blir jag alldeles, alldeles ensam. Är det någon som vill haka på? :puppyeyes
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
Man får tacka Katrineholmsgubbarna för en riktigt trevlig runda igår :tummenupp

Idag är en ny dag med nya resmål, vi syns på McOrvars (som lovat att öppna vid 11 på helgerna) vid 12
 

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Honda Goldwing
Gå och lägg dig fyllskalle så du orkar med dagens åkning.
12 på Orvars is da shit. be there

Om 2 veckor kommer en långtur att anordnas. Resan går mot huvudstaden så tala om för nära och kära att det blir en sen hemkost.

Undra om vi får med några k-holmare på den turen.:va

@ Nobben, maten smakade skit och ölen var varm men annars var allt ok.
 
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top