Norrköping!

sajk

speedbully.se
Gick med
15 Nov 2004
Ort
Norrköping
Hoj
SC50 SSMH
JoUh skrev:
Jag har ett Pilot Power liggandes hemma, bara själva bytet/balanseringen som är problemet. Hann inte åka med fälgen innan alla skulle stänga. :huvet

Vågar man åka med ett lagat däck imorgon då??? :va

attachment.php


http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1389855&postcount=1511

Moped & CM Center (011-13 06 53)

lämna in däcken hos moped och mc center här i stan, dom balanserar MC däck åt vianor. Hade mina där för några veckor sen har inget å klaga på.

det ligger på Lindövägen 7-9 men för att ta sig dit måste man köra in på tullhusgatan från lindöv. och sen vänster in på tegelängsgatan sen kör man vänster in mellan en grind på en gård och där ligger på precis på vänster sida.
 

AndyBoy

Ante
Gick med
28 Jul 2005
Ort
Umeå
Hoj
R6-06
Någon som är sugen på att åka till Midlanda 26-27/8 ? Vill dit men lite dyrt att åka själv. Är man två och lastar på en kärra så blir det ju lite skillnad..
 

speedman

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2005
Ort
Norrköping
Hoj
R1 -06
Håll koll på hojarna i Norrköping!!!

Min R1a blev stulen natten till fredagen 19/8. Satte upp lappar i grannskapet för att kolla om folk hade iakttagit något under kvällen/natten. Det ringde en granne ganska snart och berättade att hans sambo hade sett två män (nationalitet utelämnar jag för att inte bli stämplad som rasist) "sitta på huk och pilla på motorcykeln" 22:45.

01:45 var hojen borta enligt grannen. Troligtvis hämtad med lastbil el dyl.

Ikväll såg jag en likadan hoj som min vid korsningen Repslagareg-Drottningg. med söndersparkad/sönderslagen toppkåpa. Luktar stöld där med tycker jag...
Tog regnr så om någon mer saknar en R1a 02 silver/svart, pma för regnr.
Har givetvis anmält både min hoj stulen samt tipsat om den senare

Vill bara vädja till er andra att hålla koll på era hojar för det härjar tydligen lite löst folk i trakten
 

sajk

speedbully.se
Gick med
15 Nov 2004
Ort
Norrköping
Hoj
SC50 SSMH
speedman skrev:
Håll koll på hojarna i Norrköping!!!

tråkigt att dom finns här med, annars har man ju inte hört så mkt om hojstölder i norrköping här på forumet.

det är väl bara att börja hålla utkik åt varandra då.

det allra bästa vore om någon såg reg.nr på lastbilen eller skåpbil/van vad det än må va sen kan man ro hem en seger förr rättvisan.
 

Bjork1

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Ort
Norrköping
Hoj
På jakt!
speedman skrev:
Håll koll på hojarna i Norrköping!!!

Min R1a blev stulen natten till fredagen 19/8. Satte upp lappar i grannskapet för att kolla om folk hade iakttagit något under kvällen/natten. Det ringde en granne ganska snart och berättade att hans sambo hade sett två män (nationalitet utelämnar jag för att inte bli stämplad som rasist) "sitta på huk och pilla på motorcykeln" 22:45.

01:45 var hojen borta enligt grannen. Troligtvis hämtad med lastbil el dyl.

Ikväll såg jag en likadan hoj som min vid korsningen Repslagareg-Drottningg. med söndersparkad/sönderslagen toppkåpa. Luktar stöld där med tycker jag...
Tog regnr så om någon mer saknar en R1a 02 silver/svart, pma för regnr.
Har givetvis anmält både min hoj stulen samt tipsat om den senare

Vill bara vädja till er andra att hålla koll på era hojar för det härjar tydligen lite löst folk i trakten

lider med dig=( :mad:
tänkte på en bra ide som min farsa och hans kompisar gjorde när de blev bestulna av en liga under 80-talet i norrköping, de snodde delar, fälgar även bilar. men de gömde sig bara i garaget en kväll. de kom också(tjuvarna) farsan och grabbarna spöade skiten ur dom ringde snuten. snuten frågade vad som hänt de ramlade sa dom hihi :hihi sen stannade en polis kvar och sa att han skulle gjort samma sak! bara ett förslag. räkna in mig :tummenupp
 

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Norrkøping
Hoj
Tuono V4
...och dääär skrotade man hojen... :huvet



Ok, så drastiskt är det kanske inte. Såg ut att vara plast mestadels. Får kolla på det lite närmare idag.

Menmen, kombinationen kalla däck, hård inbromsning, kullersten och en bil framför rekommenderas inte så varmt. :rolleyes:


Efter 5 timmar på akuten och ett jädra röntgande så såg de inget brutet iaf. :banana
Lite inre blödningar och skrapmärken var allt! :tummenupp
 

Bifogat

  • DSC00019.JPG
    DSC00019.JPG
    61.2 KB · Visningar: 58
  • DSC00021.JPG
    DSC00021.JPG
    59 KB · Visningar: 55
  • DSC00022.JPG
    DSC00022.JPG
    67.7 KB · Visningar: 51
  • DSC00023.JPG
    DSC00023.JPG
    64.4 KB · Visningar: 60
  • DSC00029.JPG
    DSC00029.JPG
    68 KB · Visningar: 51
Last edited:

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Segeltorp
Hoj
Enduro
Synd där!

Lite plast o sånt finns det ju gått om till de flesta R1or.

Hade du kraschpuckar? Annars så fixar jag det när du lagat hojen igen! =)
Och de är testade av mig, fungerar bra! =)

Hade du ställ på dig?

Krya på sig!

//Niklas
 

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Norrkøping
Hoj
Tuono V4
campar skrev:
Synd där!

Lite plast o sånt finns det ju gått om till de flesta R1or.

Hade du kraschpuckar? Annars så fixar jag det när du lagat hojen igen! =)
Och de är testade av mig, fungerar bra! =)

Hade du ställ på dig?

Krya på sig!

//Niklas


Japp, plast går alltid att laga/ersätta! :)
Kraschpuckar fanns det på hojen, annars hade det nog slutat riktigt riktigt tråkigt... för hojen!
Enda skydd jag använde var hjälmen!

Körde förbi ett par hojar precis efter. Ingen stannade!! :4skrika
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
JoUh skrev:
...och dääär skrotade man hojen... :huvet
Ok, så drastiskt är det kanske inte...
Ahh, det var därför du inte dök upp i Söderköping. Skönt det inte blev värre med dig, nu får du be någon :tuttar vårda dig ömt...
 

sajk

speedbully.se
Gick med
15 Nov 2004
Ort
Norrköping
Hoj
SC50 SSMH
FZ1 skrev:
Ahh, det var därför du inte dök upp i Söderköping. Skönt det inte blev värre med dig, nu får du be någon :tuttar vårda dig ömt...


belv det en fin tur eller??? jag ville också hænga på men hojen byggs om lite just nu.. =)
 

Night-Rider

speedbully.se
Gick med
11 Jan 2005
Ort
Norrköping,Falun,Thailand
Hoj
TenKate Race & Cbr1000RR -06
JoUh skrev:
...och dääär skrotade man hojen... :huvet



Ok, så drastiskt är det kanske inte. Såg ut att vara plast mestadels. Får kolla på det lite närmare idag.

Menmen, kombinationen kalla däck, hård inbromsning, kullersten och en bil framför rekommenderas inte så varmt. :rolleyes:


Efter 5 timmar på akuten och ett jädra röntgande så såg de inget brutet iaf. :banana
Lite inre blödningar och skrapmärken var allt! :tummenupp


AJ aj aj . På nya hojen och allt! Men du vet la att man alltid ska ha skinnställ!?
Det måste man !
 

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Norrkøping
Hoj
Tuono V4
R1-Night-Rider skrev:
AJ aj aj . På nya hojen och allt! Men du vet la att man alltid ska ha skinnställ!?
Det måste man !

Ja, det svider att se den nu.. :(
Jag veeet. Jag skulle ju bara till jobbet och tillbaka. Mindre än 1,5km och ingen tokkörning, bara ett SKETET misstag! :huvet
 

Bjozac

mjoo
Gick med
14 May 2004
Ort
Norrköping
Hoj
ktm 250sx -00, 450exc -08
Jag lämnar landet för en kortare vistelse i Luleå...
Så försök att klara er utan mig... Vet att det blir svårt... men jag kan iaf logga in här ibland :)

Så vill jag inte se fler cracher... eller KNÄCKTA hojjar... sajk... när jag kommer tebax
 

Bjork1

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Ort
Norrköping
Hoj
På jakt!
R1-Night-Rider skrev:
AJ aj aj . På nya hojen och allt! Men du vet la att man alltid ska ha skinnställ!?
Det måste man !


tja på grabben!
börjar det hända nåt med hojen??? ser ut som ny snart eller=) :tummenupp
kan vi åka lite när man kommer hem om en vecka typ :tummenupp
 

Bjozac

mjoo
Gick med
14 May 2004
Ort
Norrköping
Hoj
ktm 250sx -00, 450exc -08
åååh :4skrika
Missar juh sviesta nu i morgon :gråta

Snart säsongen börjar ta slut med... Vet inte om jag kan stanna i Norrköping i höst längre =/
så nästa vecka lär det bli åka av...
 

Bjork1

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Ort
Norrköping
Hoj
På jakt!
Fest i Norrköping!!!

säsongen börjar avta sakta men säkert=(
men det skiter vi i,för vi tänkte ha roligt ändå!!
Nu är det faan dax, surrade med sajk om att vi super inte tillräckligt mycket :fyllisar och nu tänkte vi göra slag i saken. vi vill ju se stor uppslutning bland sporthojs medlemmar i norrköping och andra städer får ju med komma :tummenupp


Vi tänkte så att vi samlas hemma hos nån som bor i stan (vi kan va hos mig men ingen vill väl ta sig ut förbi skärblacka) så det blir nog nånstans i stan!
alla tar med sig egen dricka plus sköna hojfilmer som vi kan små titta på under kvällen!! tills vi blir runda under fötterna. sen ramlar vi ut nånstans så får vi se var kvällen tar oss :tummenupp

förslag på datumet är lördag den 17/9 alla som nu säger jag kan inte är töntar det är bara ta ledigt, det är bra framförhållning
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top