Norrköping!

Urglubb

Never apologize for making a decision!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 - Honda Cbr600rr
Hej hej hallå.. Hur många motardåkare finns de här i sommar som man kan få åka ihop med?

Lillpärlan :)

Bifogat

• Honda 450 2.jpg
    Honda 450 2.jpg
    68 KB · Visningar: 53

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Hej hej hallå.. Hur många motardåkare finns de här i sommar som man kan få åka ihop med?

Lillpärlan :)

Finns en hel hög som åker ihop, men de hänger tyvärr inte i den här tråden. Har sprungit på dem på stan tidigare och frågat (har velat rätt länge efter vad jag egentligen vill åka på så jag har nog terroriserat alla i mellansverige med frågor.) och vad jag fattade så hade de tydligen en annan site som "vattenhål" tom.

nausea

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2007
Hoj
Suzuki DRZ400 SM
Idag har det bannemig varit vår! När det började torka upp mot eftermiddagen drog jag o polarn ut för att inviga våren, jäklar vad härligt! :yoparty

Såg några fler tvåhjulingar ute under dagen, några fler här som njutit av solen idag? :tuttar

Neio

Waka Waka
Gick med
2 Feb 2008
Hoj
Stunt
Lära ut hur man svänger och kör med nerlägg :va
Vi gamla gubbar stannar ju så fort det kommer en kurva och leder ekipaget igenom för att sedan tokgasa på rakorna. Nerlägg sker väl bara när man håller på och vinglar i vägkanterna.:)

Iår har man ju blivit ytterligare ett år äldre, stelare, fegare (förståndigare) så det får nog bli stödhjul på moppen.:tummenupp

Nu ska bara saltet bort från vägarna och temperaturen öka lite till så man kan puttra runt lite.

Hörs
Roger

:D :D :D :D :D Lr hur

Urglubb

Never apologize for making a decision!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 - Honda Cbr600rr
Idag har det bannemig varit vår! När det började torka upp mot eftermiddagen drog jag o polarn ut för att inviga våren, jäklar vad härligt! :yoparty

Såg några fler tvåhjulingar ute under dagen, några fler här som njutit av solen idag? :tuttar

Det måste ha varit dig jag såg vid korsningen albreksvägen(stavas?) ni kom på gamla övägen från vrinnevisjukhuset. Du åkte jämsides med en Er6:a, är jag rätt ute? =)
Det såg sjukt trevligt ut iaf! Blev sugen på att åka nu.

nausea

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2007
Hoj
Suzuki DRZ400 SM
Det måste ha varit dig jag såg vid korsningen albreksvägen(stavas?) ni kom på gamla övägen från vrinnevisjukhuset. Du åkte jämsides med en Er6:a, är jag rätt ute? =)
Det såg sjukt trevligt ut iaf! Blev sugen på att åka nu.

Yeah, det stämmer bra :tummenupp Vi ska nog ta en tur imorrn med, inte allt för grusigt på sina ställen :banana

Doable

FacePlant[NkpG]
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Wanda & Lill-Babs

Mötte er på bergsbron, såg sjuuukt gött ut! Härligt att äntligen se ljuset efter vintern. Ska ladda upp batteriet imorgon tänkte jag... :tuttar

Rosell

Toooourer
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
2016 BMW R1200GS ADV, 2014 BMW F800GS ADV
15 mil idag :)

En skön tur Arkösundsvägen-Östra Husby-Söderköping-Västra Husby-Östra Ryd-Björsäter-Ringarum-E22 till Norrköping

Lite mycket grus på vägarna, men man får se upp och ta det i lagom tempo.

jappjener

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Hoj
-08a Super Duke
Nu har en annan vaknat oxå. Såg ett par hojar i Gbg när jag var nere förra helgen. Tänkte nu är våren nog snart här. Sen när man kommer hem ser man ytterligare några tokar som vågar sig ut redan nu :D Avis som tusan och hojjen i norrland. fan oxå. När blir första mötet vid mcorvars? ;)

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag ska ut och lufta i helgen i varje fall. Duken ska få lite ny drevning och ordning på de där sakerna som nån Husby-taliban inte kunde hålla fingrarna ifrån ifjol, lite nytt glidmedel för burkarnas välmående och en kärleksfull upp-putsning efter tillhörande premiärtur!

Lill-hyndan ska om vägen tillåter få sig en rejäl omgång så att hon blir kvitt slammet efter flera års tjejkörning :D , Linköping ToR på 25 min? GR-light edish!

Lite nya oljor och en ordentlig genomgång där också under helgen.. Så till nästa helg när det kommer lite behövlig värme ska båda maskinerna vara klara för att bli frånåkta av gubbmaffian igen :tummenupp !!

Gosh vad jag längtar nu, tänker kurvor innan jag somnar varje kväll nu :)!

play_mad

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2005
Hoj
supermotard
håller på o lär mig o köra motard,en så länge så har jag inte haft turen o träffa rätt folk skulle va kul med lite rutinerat hoj folk som visar spårval ni verkar veta vad ni pratar om intresserad o hänga med er grabbar, hoppas min motard kollega håller med

Linda_R6

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2008
Hoj
Beslutsamhetsångest......
Fnys - kontorsråtta som man är så satt man inne och stirrade ut på det fina vädret :huvet . :(

Men i helgen blir det åka av om vädret håller i sig:banana

Nobben

Bayrische Flugzeugwerke
Gick med
8 Mar 2008
Hoj
09 HP2-sport
:tummenupp Nu är det nära! är det lika fint i helgen blir det svårt att inte!!! åka hoj.

Om det är någon som är sugen på gotlandring så har jag en plats den 29-31 maj.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Lördag 21/3

Blir det någon sammankomst vid McOrvars?

Ska väl bli fiint väder lördag? :)

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
håller på o lär mig o köra motard,en så länge så har jag inte haft turen o träffa rätt folk skulle va kul med lite rutinerat hoj folk som visar spårval ni verkar veta vad ni pratar om intresserad o hänga med er grabbar, hoppas min motard kollega håller med

Ja fan håller med. Ska bli skoj och åka med folk som kan köra..Har alltid velat åka med folk som kan svänga och som åker sporthoj. Dom ser så tuffa ut i sina kläder och när dom kommer på vägen med ena handen på benet och de andra på styret.. Det har jag dock lärt mig. Nu är det bara nedlägget som ska trixas in och hoppas på få hjälp lite av rutinerat folk.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln