Norrköping!

Snickers bitch

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR 600RR
Varför köpa samma hoj som alla andra :confused:
Det finns ju faktiskt Kawasaki :yoparty

Det är ju beprövat och bra!! Annars måste jag ju byta bil med för att kunna gå in för märket helhjärtat och det är lite dåligt med kawasaki bilar:D:D

Kawasaki Heavy Industries låter som bojsänke! :hojharley

Det är väl bara läsa sig till varför man inte köper Kawasaki!:D
"kombinerad med tvivelaktiga vägegenskaper " säger väl allt och lite till. :fakta

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kawasaki_Heavy_Industries

hummm väldigt bra uppslagsverk :D:D:D

haha joo det är sant. en gammal 00 till våren så ligger vi fortfarande 10år back:tummenupp

ja vi kan inte ha mindre än 10 år! Då kommer ju delarna fortfarande sitta kvar på hojen och minska spänningen på körningen:hihi:hihi:hihi
 
Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
CBR 600F 97:a:tummenupp:tummenupp gammal hederlig och väl inkörd:hihi:hihi

Oki, har en likasamma i familia.. Frökens ;)

Gillar den, men det är en japan så lite smärtar det att säga :arsele!


Vet att Ill-K inte upplevt det här, men har du känt av att framgaffeln är VÄRDELÖS nånting? När man står på bromsen är det som att den blir helt stum och framhjulet börjar dansa Lindyhop.. Sofia har inte märkt det här iofs, så kanske hänger på hur provocerande man är. Ville bara höra om det är vinterrenovering, eller ett "gilla-läget".
 

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Ort
Borensberg
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
Oki, har en likasamma i familia.. Frökens ;)

Gillar den, men det är en japan så lite smärtar det att säga :arsele!


Vet att Ill-K inte upplevt det här, men har du känt av att framgaffeln är VÄRDELÖS nånting? När man står på bromsen är det som att den blir helt stum och framhjulet börjar dansa Lindyhop.. Sofia har inte märkt det här iofs, så kanske hänger på hur provocerande man är. Ville bara höra om det är vinterrenovering, eller ett "gilla-läget".

Det är väl välkänt att Honda har utrustat sina F-maskiner med odugliga fjädringskomponenter. ;)

Hårdare fjädrar gör underverk.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Det är väl välkänt att Honda har utrustat sina F-maskiner med odugliga fjädringskomponenter. ;)

Hårdare fjädrar gör underverk.

Synd, hoppades att det skulle räcka med att byta olja i gaffeln.. Fjädrar kostar en ansedlig del av anskaffningsvärdet så det känns lite far fetched!
 

Snickers bitch

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR 600RR
Oki, har en likasamma i familia.. Frökens ;)

Gillar den, men det är en japan så lite smärtar det att säga :arsele!


Vet att Ill-K inte upplevt det här, men har du känt av att framgaffeln är VÄRDELÖS nånting? När man står på bromsen är det som att den blir helt stum och framhjulet börjar dansa Lindyhop.. Sofia har inte märkt det här iofs, så kanske hänger på hur provocerande man är. Ville bara höra om det är vinterrenovering, eller ett "gilla-läget".

nu är ju inte jag värdens rossi så jag har inte heller märkt av det! så om frugan har nytaget körkort så kommer nog antagligen hon inte heller att märka det på ett tag och då är det säkert dags att köpa ny ändå:hihi:hihi!
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
nu är ju inte jag värdens rossi så jag har inte heller märkt av det! så om frugan har nytaget körkort så kommer nog antagligen hon inte heller att märka det på ett tag och då är det säkert dags att köpa ny ändå:hihi:hihi!

Bortsett från att jag som "semi-ansvarig" för henne har ett krav på henne att hon ska bli Rossi på att bromsa.. Är det nåt som man ska va säker på så är det just det.. Och nu är den verkligen lömsk när man smäller på. Tänkte inte så mkt på det på bana med den, men på gata (när marken oftast är sämre) är det dag & natt mot Duken.


Och jag har nog minsann hört att du åker på rätt ok du med ;)
 

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Ort
Borensberg
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
Synd, hoppades att det skulle räcka med att byta olja i gaffeln.. Fjädrar kostar en ansedlig del av anskaffningsvärdet så det känns lite far fetched!

Man kan experimentera med rörbitar för att öka fjädertrycket....men det _kan_ bottna. ;)
 

Aquila

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2008
Ort
Kolmården
Hoj
2008 Honda Fireblade
Synd, hoppades att det skulle räcka med att byta olja i gaffeln.. Fjädrar kostar en ansedlig del av anskaffningsvärdet så det känns lite far fetched!

En service av gaffeln skadar definitivt inte!
Dränering, rengöring, kontroll av slitage, rätt olja till rätt mängd och sen justering till grundinställning. Räcker långt!

Det är vad jag skulle gjort i alla fall!

//Håkan
 

Snickers bitch

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR 600RR
Bortsett från att jag som "semi-ansvarig" för henne har ett krav på henne att hon ska bli Rossi på att bromsa.. Är det nåt som man ska va säker på så är det just det.. Och nu är den verkligen lömsk när man smäller på. Tänkte inte så mkt på det på bana med den, men på gata (när marken oftast är sämre) är det dag & natt mot Duken.


Och jag har nog minsann hört att du åker på rätt ok du med ;)

man ska inte tro på rykten man hör dom är sällan sanna:hihi:tungan
 

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Ort
Borensberg
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
En service av gaffeln skadar definitivt inte!
Dränering, rengöring, kontroll av slitage, rätt olja till rätt mängd och sen justering till grundinställning. Räcker långt!

Det är vad jag skulle gjort i alla fall!

//Håkan

Du sitter mycket härinne....är det så att det är tråkigt på ringen eller måhända regnar det?
 

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Ort
Borensberg
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
På dagtid när banan är stängd kan man sitta här för att nyktra till! :D
Öppet 17:45-19:30 Men det stängde kl:19:00 för ambulansen ville tydligen åka!? :va

Då måste jag berätta att Mantorp hade öppet 1700-2000, och ambulansen åkte strax efter.

Det känns som att jag och några med mig haft det lite bättre. :D:D
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top