Norrköping!

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Jodå, bara skojade dom där portionerna var enorma man blev så mätt att när man gått över till dom andra som var på den lilla Amerikanska restaurangen så var man tvungen att ta en fikapaus för att ens orka tänka på att åka vidare på hojen...:huvet

114 spänn för tre pommes, en 13g hamburgare och en cola. :brinnerup

Hade man varit lite mindre svenne banan hade man bara rest sig och gått när maten kom utan att betala.
 

Black Adder

fartbrukare
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Hemma
Hoj
R1
Verkar som den gamla yamahan håller ihop idag med. Men men vi ska hem oxå

Är ju stor risk att skramlaha skramlar isär med tanke på en del sträckors (kan inte kalla de vägar) beskaffenhet när det gäller tjälskott.

Men jag kom hela vägen hem med alla delar i behåll på hojen även om mitt och Johan's vägval sista biten hemåt även det innebar tjälskott (men den vägen kan jag någorlunda så det är inte lika jobbigt då).

Tack Stefan för att du höll igen lite ( eller var det mycket? ) mellan åtvid och beboeliga trakter så att jag kunde hänga på utan att halka allt för långt efter! :tummenupp

Jag åker alltid lugnt och tittar på blommorna i diket. Något annat är bara elakt förtal :)

Tack alla som var med för en skön runda igår när det inte var tropiskt varmt utan lite mer behagligt svensk sommarvärme. :tummenupp
 

_joey_

Ny medlem
Gick med
31 May 2008
Ort
Norrköping
Hoj
R1 - 06
Under gårdagens uppesittarkväll disuterades det en hel del pappersvikning. "Somliga" påstod att det var omöjligt att vika ett papper fler gånger än 7, medan andra argumenterade emot. För att nu mer vetenskapligt avliva myten ska jag använda mig av matematiken för att en gång för alla överbevisa dessa "somliga":yoparty

Längden som krävs för att vika ett papper x gånger:

L= pi*t (2^x+4)(2^x-1)
6

t=papprets tjocklek L= längd (obs t skall ha samma enhet som L)

Med detta anser jag att diskussionen kan avslutas om det inte presenteras något ytterligare argument från "somliga"...

aaah segerns sötma...:banana
 

Wiklund

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2009
Ort
Blåsta
Hoj
GSXR 1000 K8
Under gårdagens uppesittarkväll disuterades det en hel del pappersvikning. "Somliga" påstod att det var omöjligt att vika ett papper fler gånger än 7, medan andra argumenterade emot. För att nu mer vetenskapligt avliva myten ska jag använda mig av matematiken för att en gång för alla överbevisa dessa "somliga":yoparty

Längden som krävs för att vika ett papper x gånger:

L= pi*t (2^x+4)(2^x-1)
6

t=papprets tjocklek L= längd (obs t skall ha samma enhet som L)

Med detta anser jag att diskussionen kan avslutas om det inte presenteras något ytterligare argument från "somliga"...

aaah segerns sötma...:banana

Har du provat att vika ett A4 mer än sju ggr?
 

_joey_

Ny medlem
Gick med
31 May 2008
Ort
Norrköping
Hoj
R1 - 06
När det gäller A4 så är det mycket möjligt att det inte går fler än 7 ggr, jag vet inte. Kruxet där är att L i formatet A4 redan är bestämt...
Under gårdagens samtal framlades det att oavsett papprets längd, brett och tjocklek var det omöjligt att vika det fler ggr än 7 och det är detta formeln motsäger, bara det.
 

Snickers bitch

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR 600RR
Under gårdagens uppesittarkväll disuterades det en hel del pappersvikning. "Somliga" påstod att det var omöjligt att vika ett papper fler gånger än 7, medan andra argumenterade emot. För att nu mer vetenskapligt avliva myten ska jag använda mig av matematiken för att en gång för alla överbevisa dessa "somliga":yoparty

Längden som krävs för att vika ett papper x gånger:

L= pi*t (2^x+4)(2^x-1)
6

t=papprets tjocklek L= längd (obs t skall ha samma enhet som L)

Med detta anser jag att diskussionen kan avslutas om det inte presenteras något ytterligare argument från "somliga"...

aaah segerns sötma...:banana


Typiskt att det var samma person som sa att det inte heller fanns några enkelriktade gator i Norrköping:dummer man kunde knappt ta sig hem för att det var enkelriktat överallt. Ville du ha ett namn Smiskaren? Garvaregatan! Där har du något att bita i!
 
Last edited:

Solid_hazard

Anlitad
Gick med
7 Jul 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Ninja ZX9R
Helloj!

Tänkte höra om det är någon som vet om någon träff snart framöver. Behöver ju inte bara vara i Norrköping. Har inte varit på någon hoj träff någon gång. Bara en massa bilträffar i mitt liv:) Men skulle vara kul å bara få se å vara med om en klunga hojar istället.
 

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Honda Goldwing
Typiskt att det var samma person som sa att det inte heller fanns några enkelriktade gator i Norrköping:dummer man kunde knappt ta sig hem för att det var enkelriktat överallt. Ville du ha ett namn Smiskaren? Garvaregatan! Där har du något att bita i!

Okunniga slakabönder som försöker komma här och vara dryga.:mad: Garvaregatan är INTE enkelriktad. Den har åt ena hållet motortrafik förbjuden så det så. Dessutom så är det inte motortrafik förbjuden hela gatsträckningen. Tillåtet för de som har garage att framföra sitt fordon en liten bit. Gör om, gör rätt.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Enkelriktning

Enkelriktat innebär på vägar och gator att trafiken enbart får gå i en riktning. Detta gäller all form av trafik med fordon om inget annat anges. Enkelriktade gator och vägar kännetecknas normalt av en blå rektangulär skylt med en lång vit pil som syns på den övre bilden. Pilen visar riktningen trafiken måste förflytta sig i. I den motsatta riktningen finns alltid ett förbudsmärke av den typ som kan ses på bilden. Detta märke betyder förbjuden infart. Den vanligaste orsaken till enkelriktning är brist på utrymme då vägen många gånger är för trång för att två bilar skulle kunna mötas.
 
Last edited:

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
En kompis tipsade mig om att VV Entreprenad gör ett nytt försök att slå ihjäl oss hojåkare i länet genom att hälla oljegrus på vägarna uppe vid Rejmyre.

Väghållningen i Östergötland är ett skämt, och skämtet är inte ens roligt. Kör försiktigt!

Ja fy fan, glömde bort att jag läst detta, var bara att vända ikväll :mad:
Då var den vägen förstörd, tack vägverket :huvet
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top