Little lady
Ny medlem
http://www.bike.se/nyheter/fortsatt-forbud-mot-vajerracken-i-norge
Jag undrar när vi ska fatta att de är farliga även i Sverige?
Jag undrar när vi ska fatta att de är farliga även i Sverige?
Vad hände med allt snack om en nollvision...., nej visst ja, mc förare räknas ju inte in där...
Hur många motorcyklister har skadats eller dött på grund av vajerräcken, källa till det då.
Min utbildningslärare på risk1an eller om det var risk2an hävdar att det är inga som dött eller skadats allvarlig av vajerräcken som hela MC-Sverige påstår..
Risken att mc-förare skadas svårt eller dödas har minskat med 40-50 procent på så kallad 2+1-väg med mitträcke, slår forskarna fast. Inga siffror som bevis
Men Arne Carlsson, forskningsledare för slutrapporten, är inte säker på att motorcyklisterna låter sig övertygas om vägarnas förträfflighet. Mc-förarna själva säger nämligen att de inte vågar köra på vägarna och nedgången i skadade och döda skulle kunna bero på att många motorcyklister helt enkelt bojkottat vägar med vajerräcke. VTI har inga siffror som kan bevisa motsatsen.
Hur många motorcyklister har skadats eller dött på grund av vajerräcken, källa till det då.
Min utbildningslärare på risk1an eller om det var risk2an hävdar att det är inga som dött eller skadats allvarlig av vajerräcken som hela MC-Sverige påstår..
Enligt det som stod på Bike så hade norrmännen räcken som var lika dyra som vajerräcken men säkra för hojåkare. Frågan är väl inte "räcken eller inte räcken" utan snarare vilken typ av räcken man vill ha.
Själv tar jag hellre ett vajerräcke än en lastbil i nosen om jag nu måste välja.
Fast om räcken är så farliga så är det sunt att vara extra försiktig när man passerar dessa.
Därmed bör hastigheten för motorcyklar sänkas avsevärt på dessa sträckor, om man nu inte är dödspilot!
jag tror 30km/h kommer att vara mycket irriterande för övriga trafikanter... För det är nog där vi hamnar om du skall ha en rimlig chans att överleva en frampunka/hare/grävling/diselspill/kedjebrott/kanin/mm mm mm innan du slår in i första stolpen.
Att ens hävda försiktighet i resonemanget är total idioti....Alla med fler hjärnceller än det som krävs för att ens kunna andas ser till att hastighet och körsätt anpassas så långt det går på dessa vägar, men att köra så att man överlever när det oväntade inträffar är totalt omöjligt om man inte går över till trampor.. Men vem fan vill cykla på en 2-1 väg?
Måste allt vara svart eller vitt för dig?
Du är naiv om du tror att alla mc-förare som andas gör väl avvägda beslut i anpassandet av sitt körsätt i förhållande till vägens utformning. Du kan aldrig vara helt säker i trafiken, men man kan förbättra sina chanser genom olika åtgärder, vilket du på något konstigt sätt antar att alla som andas vidtar
Din lärare har fel - grymt mycket fel! Vad önskar Din lärare för att bli övertygad? Bilder på kluvna skallar? Kroppar delade i fem delar?Hur många motorcyklister har skadats eller dött på grund av vajerräcken, källa till det då.
nu missade du nog kärnan i mitt inlägg, eller så var jag lite dålig i att få dig att hitta den.
vajeräcken har inga gråskalor, jag lovar.
Det är så gott som svart eller vitt, vanliga vägar har gråskalor som faktiskt väger över långt mot vitt för oss på hoj.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|