Gearbox
Träffar apex med slumpmässig precision
Snyggt JHMC att du går in och kommenterar, egentligen skulle du skicka en liten pryl till TS som plåster på såren/Bulvan Gearbox
Kunden har alltid rätt.
Kunden har alltid rätt.
När jag sommarjobbade på Domus i slutet av 70-talet så var "kunden har alltid rätt" ett motto, det var ju en stor grej med medlemsägt och att spara på gråa gamla kvitton.Kunden har inte alltid rätt och en säljare har heller inte alltid fel.
Men någon har ju en gång i tiden sagt att "kunden har alltid rätt". Troligtvis kom det från en bra säljare.
Kunden har inte alltid rätt och en säljare har heller inte alltid fel.
Men någon har ju en gång i tiden sagt att "kunden har alltid rätt". Troligtvis kom det från en bra säljare.
Kunden har inte alltid rätt och en säljare har heller inte alltid fel.
Men någon har ju en gång i tiden sagt att "kunden har alltid rätt". Troligtvis kom det från en bra säljare.
Se det ifrån deras sida, cash is king! De har nog råkat ut för snackare förut, som sagt att de ska köpa - men om du inte lagt handpenning så får du nog förvänta dig att den kan säljas till någon som har cash.
Kunden har alltid rätt.
Skakar man hand på en deal så gäller det i min värld. I annat fall måste man vara glasklar från säljarens sida att utan handpenning eller något skrivet så förbehåller det sig rätten att sälja hojen till någon annan.
Som någon annan påpekade så låter det som en säljaren ångrat sig eller fått smisk av chefen och måste backa.
Alldeles oavsett är det ett jävla klantigt sätt att hantera en kund. Varför inte bara vara ärlig?
Allt går att vrida och vända på. Min enda önskan vore att de tog kontakt med mig när det kom in en till intressent. Då hade jag skickat handpenningen direkt. Kanske klantigt av mig att inte göra det direkt. Nå väl, jag vill ju egentligen ha en Hypermotard så detta kanske var ett tecken.
Har du läst inlägg #17? Verkar inte ha gått till så som du beskriver
För många år sedan arbetade jag på en gammal byggfirma i Skåne (inga firma namn nämnda just nu) där en kund kom in med en perforerad masoniteskiva som kunden påstod hade fel mått gentemot dom mått han hade lämnat.Min gamle chef som var över 80 år men som fortfarande tog sig upp varje morgon och gick till sin firma spände ögonen i kunden och sa att då hade kunden lämnat fel mått.Detta förnekade kunden och ville ha en ny skiva när denna masoniteskiva som skulle utgöra sängbotten till en barnsäng trillade rakt igenom.
Tror du inte vi har annat att göra än att såga masoniteskivor till förvirrade kunder blev min chefs svar.Nu började kunden ilskna till och krävde sin rätt som konsument varpå chefen talalde om för denna kund hur många miljoner firman omsatte årligen och bad denna kund att ta sin masoniteskiva och fara så långt pepparn växte.
Till sanningen hör att jag visste vem av personalen som sågat ut denna skiva och han hade ingen vana vid den stående plattsågen och hade garanterat fått fel mått inställda.Efteråt kom chefen förbi och sa kort att om man visste att man hade gjort bort sig så var det bäst att gå till attack med alla stående medel för att inte hamna i en situation där man erkände sig skyldig och på så vis fick slösa bort tid på en kund som egentligen hade rätt men som garanterat inte ville betala för ännu en ny skiva.
Samma chef satt en dag framför kassan där man hade ett stort skyltfönster ut mot innergården på byggfirman.En medelålders dam och hennes vuxna dotter hade precis köpt en meter rundstav och skulle gå in och betala när modern ondgjorde sig över hur en så pass gammal man som min chef fortfarande kunde sitta på sin firma när detta arbete kunde skötas av yngre personal.
Något som min gamle chef naturligtvis hörde och bara inväntade rätt ögonblick på att ge svar på.Detta svar fick de två kvinnorna när de kom in framför kassan och chefen lutade sig fram och tittade noga på de två kvinnorna och sa, jag vet inte vem som ska ha rundstaven men misstänker att den är för liten för den gamla märren och för stor för den unga.Så ta nu och försvinn från min firma omgående och glöm inte rundstaven för den får ni som de luder ni uppför er.
De två kvinnorna var högröda i ansiktet när de rusade ut ur affären och sa skyndsamt när de passerade mig att maken till otrevlig människa hade de sällan råkat ut för.Jag såg aldrig dessa kunder igen och det kan jag på sätt och vis förstå när man ger sig på personer som ibland kan ge svar på tal på ett sätt som man sällan tänkt sig.Som med min gamla chef med andra ord.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |