Nsf 100/nsr Mini -cup 2007

Ten-0

[Enter cool message here]
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
Ny till våren
Swedie skrev:
2428042 Jag siktar på att hojarna ska hålla mer än 1 race.... :lol

Jag personligen litar inte på någon sorts mc tillverkad som en billig kinakopia...

Jag är beredd på att hålla med dig. Jag äger den på bilden, är i storlek med Hondan, och den här andas inte kvalité som Hondan gör. Nu kommer tyvärr det här köper olägligt till. Men räkna med ännu en person i vår, om jag så ska behöva åka till Japan för att hämta en. :yoparty

Bifogat

• sporthoj.JPG
    sporthoj.JPG
    107.2 KB · Visningar: 204

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Bingo skrev:
2428683 hmmm under 10 hk ur 100 cc låter som att de missat en viktig ingrediens i "Riktig Racer"-konceptet.
det går troligen krama ur en hel del, men då på bekostnad av livslängd. jag kör hellre sådan här med 100 timmars livslängd än 2 timmar...

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Verkar ju skit kul..MEN tyvärr har jag nog ingen möjlighet att finansiera det här nu som det ser ut!
och jag har heller ingen möjlighet till förflyttning till baner o så, men om något år så är jag nog på, För det verkar riktigt skoj o så.. Får väl komma o kolla på något Race sen:)

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Hansens Motor skrev:
2427112 Priset är svindyrt,i japan kostar dom bara en bråk del,men det är väl som honda 125 racer,honda sverige vill ha 140000,- men i japan kostar dom
63000,-.

Hmm 140'?
RS125R (samma specifikationer som 2006) – finns för leverans under hösten 2006. Rekommenderat cirkapris inkl. moms 95 900:-

http://www.hondamc.com/homc/templates/InsideNewsPage____6652.aspx

Det är 76'+moms, som du åker på när du importerar också + frakt
Men visst saker är billigare i andra länder så är det och kommer alltid att vara, sedan om du smugglar in det så är det din sak..
Ps. Kokain är billigare i Colombia än på Avenyn också men det är ändå inte rätt...

Ps. såg att priset i USA var 5000usd, så det Svenska priset ligger ganska bra till..

Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Bingo skrev:
2428683 hmmm under 10 hk ur 100 cc låter som att de missat en viktig ingrediens i "Riktig Racer"-konceptet.

Det är ju inte riktig "racer" bana de skall köras på utan Gocartbana , faktum är att en sådan här säkert kommer hävda sig mot nästan vad som helst på de banorna de är tilltänkta för, har själv sett 125:eek:r på Rörken köra jämt mot allt i snabba gruppen(125 dt, samt MZ) och denna nya klass med 10 hk och avsaknad av vikt gör dem garanterat grymt snabba i rätta händer. Tycker det låter som en riktigt kul grej ialla fall! :tummenupp Även om jag själv nu inte kommer hoppa på detta.

Sen när de är lika i effekt i dem, så att det hänger på föraren, "må bäste man/kvinna vinna" Sånt är kul när alla får samma förutsättningar(innan det börjas jagas effekt:hihi )

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Mr. Dante skrev:
2431044
Ps. såg att priset i USA var 5000usd, så det Svenska priset ligger ganska bra till..

då måste dom ökat priset, var tidigare 3999 tror jag. eller kanske t.o.m. 2999. Då är ju 39.995 kr rätt ok ändå. Alltså det lönar sig iaf inte att köpa via USA.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
73kg å ~8hk? HRC? Känns som om det skulle vara 2/3 av vikten och dubbla effekten...

"Lucci"

Med armbågen i marken
Gick med
2 Feb 2005
Hoj
Såld
Kom igen nu! vi är bara 5 på listan, och behöver typ 20 till ju. Det här verkar som en rolig ide, om man får det att funka dvs. "deadlinen" för att beställa en hoj är om sexton dagar så det blir nog lite tajt :gnissla

1) Swedie - 1 hoj
2) Johan - Intresserad
3)Danijel- 1st om det är NSF100 och max 10000kr som gäller?
4)snedskev-intresserad
5) Lucci - intresserad
6)
7)
8)
9)
10)

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
åh, verkar ju askul.

Jag är intresserad, med förbehållning att det blir lite folk, sen hade det ju vart riktigt trevligt med nån typ av gruppköp eller nått för priset e ju på svid-nivån. Och har ju ingen lust och stå där 5 pers lixom :)

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Låter kul, om det blir något typ av annordnad serie med datum & banor och priset inte blir alltför högt låter det mycket intressant.

/N

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Kommer ni ihåg 50cc crossen kring 70-80 talet?
Det var många som började där och sen blev duktiga. Tom. världsmästare...
Jag gillar dn här ide´n och det behövs någon form av satsning för ungdommarna. Jämför man med undomscrossen så är det ju inte sååå dyrt som det vill sägas. Klart att ser man det som en "leksak" för vuxna så kan det vara lite dyrt.
Kul ide´jag hoppas att det går bra. :tummenupp

Jerry#1

To fast for me.whadever.
Gick med
30 Jan 2005
Hoj
Aprilia SXV550 och en RG 500 Gamma från 1985 som INTE är till salu och ännu en <yamaha RD500
Jag är helt klart intresserad av det...
Min son är 7 år gammal och det hade ju kunnat bli en sådan klass eller..
Vi som har åldern inne kan ju fortsätta att köra ss..
Fixa en klass för de små...
Jag tycker också att honda kan gå in och sponsra med ett mycket bättre pris..:tummenupp

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Tycker iofs idéerna med knatteklasser. Bara man kan enas om hur man ska sköta tävlandet.
Finns ju många som pushar för olika modeller, minimoto, metrakit, conti, ysr, nsf etc. Alla med lite olika kubik/priser.
Kan man samla ihop tillräckligt med kids för alla klasser, eller ska man iaf försöka få alla att kanske köra samtidigt på helgerna?

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Vem kommer vara ansvarig för tävlingarna och till vem kommer vinsten från tävlingarna gå?

Kommer reglerna godkännas av Svemo?

Måste man ha licens?

Vem kommer äga rätten till det hela?

Hur många år förbinder sig Honda att vara med för att hålla igång det hela och vara med med prispengar, med mera.

Kommer tävlingarna ligga under Svemo?

Har fler fråger men börjar med dessa?

/Liwa1

Gick med
11 Apr 2004
Hoj
några
OT:Först o främst vill jag säga att swedie har kört mycket dåliga kinamotorer! Min förra hoj med jialing motor med massa trim, 12,5 hk på bakhjulet har gått 200h timmar:arsele Och min nuvarande fiddy ala motard med ca 14hk går fortfarande.
Sedan vet jag att det e svårt att få tider o köra på gocartbanor, gocart folk e konstiga o släpper inte in nått på 2hjul.
Nästa år får alla kina o japanska fiddys motarder köra i 50cc o 70cc max 9hk eller 15hk, cupen efter svemos godkänande.

Någon frågade efter däck?!Slicks (heidenau) till dessa hojar hittar ni på www.sip-scootershop.com
O lycka till med cupen.
Jag kör kina fiddy, billigare kan det inte bli.
//sala

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
h-street skrev:
Sedan vet jag att det e svårt att få tider o köra på gocartbanor, gocart folk e konstiga o släpper inte in nått på 2hjul.

EXAKT !

Det fenomenet har uppstått på flera banor.
Dom e så jävla stolta över sitt 4-hjuliga skit o tror att deras ungar ska bli både rally och F1 världsmästare.

Dom är väll mest rädda för att deras kids tycker att det är coolt med tvåhjuligt smått typ minimoto.

Banägarna , förarna o föräldrarna har sina traditioner med karting och vågar absolut inte släppa in något nytt med rädsla av att hela klubben ska konvertera till MC.

Det är precis så det ligger till !

tekknoboy

mx 4 life (whife...)
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
hojlös... :(
Swedie skrev:
2426293 Jag har pratat med Honda tidigare om priset när det låg på 49kkr. Att jag lyckats tjata ner det 10k genom mina punkter m.m är ändå ett framsteg som heter duga :)

Jag märker i bakgrunden (redan fått samtal osv) att det är stort intresse på det här...

49??? hur jävla snygga är dom då... lär juh inte vara en käft som köper.. 39 är också för dyrt för sånna där små leksaker..

nej, då blire å fortsätta åka kina...... :argpådato

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Jag säger som så många andra att priset för en sån där minihojj inte är skäligt någonstanns, 39´ när man likagjärna kan köpa sig en grc, polini minihojj och köra i deras klass. Hade priset varit under 16´ så hade det varit ett ganska givet köp om den nu är kul att köra dvs.

Farstamannen

M-U-G-G MC
Gick med
21 Aug 2004
Hoj
tramp
h-street skrev:
2438605 OT:Först o främst vill jag säga att swedie har kört mycket dåliga kinamotorer! Min förra hoj med jialing motor med massa trim, 12,5 hk på bakhjulet har gått 200h timmar:arsele Och min nuvarande fiddy ala motard med ca 14hk går fortfarande.
Nästa år får alla kina o japanska fiddys motarder köra i 50cc o 70cc max 9hk eller 15hk, cupen efter svemos godkänande.

Någon frågade efter däck?!Slicks (heidenau) till dessa hojar hittar ni på www.sip-scootershop.com
O lycka till med cupen.
Jag kör kina fiddy, billigare kan det inte bli.
//sala

Vart har du hittat denna info om fiddy-motard-cupen?
Hittar inget på SVEMO:s hemsida, ej heller på SVEFI.

Är mycket intresserad men vill veta mer.
Varför inte 125cc när nästan alla har det redan?

BTW, finns det ens japanska fiddys?

Mvh Nicklas.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM