Pungis skrev:Nej, vill du ha mer krut köper du en tvåtaktare
vad är det för fel på 4-t när de gäller 125r??
varför är det ingen som vill ha de?
Pungis skrev:Nej, vill du ha mer krut köper du en tvåtaktare
Pungis skrev:Njutarn: 10,000 minst för att komma upp i 32hk. Värt?
Det sa jag väl aldrig? Däremot så pyser en 4T me turbo häftigare än en 2T utanNjutarn skrev:OlleR6: precis. Det går ju o trimma 4-t mer än 2-t! eller?
Emil 125 skrev:Det e 2-takt som gäller när det e 125! om du får ur en 125 4-t 32 hk e det
jävligt bra! men! vm-125 hojarna i motocross pressar dem ur ca 55 hk! och road racing 125rna e nog ännu mer i!
och en standard cross 125 ligger på ca 40 hk.
så en 125 4-t e ingen racer!
2takt ger alltid mer effekt, dock ger det sämmre hållbarhet och närvösare gångNjutarn skrev:OlleR6: precis. Det går ju o trimma 4-t mer än 2-t! eller?
Estremo skrev:Har kört en DT 50 MX som har fler hästar på bakhjulet än den där så nej tack.
Busgrabb skrev:Det tvivlar jag jävligt mycket på....alltså en DT med typ 15-16 Hkr på veven.... om den ska ha 13+ på bakhjulet.....njaaaa
Har fan svårt att tänka mig att ens en mopperacer Dt har så mycket effekt....Yamaha motorn är skit, man plockar inte ut den effekten där !
Du snackar skit
CayLe skrev:En dt50 med 70cc eurokit, högkompstopp och 16,5mm fugge ger 7,5hk på bakhjulet. Och nej, kan får inte fler hästar med större förgasare.
Busgrabb skrev:Jo det kan du väl få.....24 mm funkar utmärkt till det trimmet, jag tor lätt att man hämtar lite effekt på att montera en 24 mm istället för 16.5
Däremot är jag jävligt skeptisk till dom 7.5 Hkr på bakhjulet med dom nämnda prylarna.
Minns när polaren bänkade sin MT (Som förövrigt alltid går bättre trimmat än DT) i skolan. Han hade fan allt som går att köpa och en mycket välbestyckad motor med ändrad tändning m.m
Cylindern var en Eurocylindo med 45 mm borrning.
Han hade 6.5 Hkr på bakhjulet och då kan jag säga att den MT:n gick fan bra för att vara moppe !
Jag vet av en som tävlar i moppedragracing. De trim som det står ska ge 12hk ger inte ofta över 5hk på bakhjulet. Däremot tar dem ut 26,7hk på bakhjulet på FS1 och K50 :} Me nitro, kompressor och lustgas då!CayLe skrev:Jag har ett moppetest där dom bänkade olika cylindrar, och där så var 16.5mm fuggen bättre än 24mm. 45mm eurokit lämnade 7,5 på bakhjulet i det testet.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|