Mad_Skillz
A dirty little young girls dream
Det var himla konstigt det där... Tror dock inte du ser så stor skillnad på tändstiftet om du kör på 135 emot 142, men det är jag inte säker på. Tippar ändå på att det är det som är felet, kanske att du har en slitet kolv...
MVH
Grejen är ju så här också när de gäller bestyckning man kan inte bara kolla färgen på stiftet.. Tar jag 2nya stift till min cross och kör på bana en dag med de ena och med de andra så lekar jag runt lite på bakan och varvar inte ur den spec mycke. då komemr ena se bra ut och ena kommer vara svart...
Man får kolla hur den svarar på gasen också bara för att den blödrar betyder verkligen inte att den är bra bestyckad...
Från 0 till 1/8 gas används luftskruven (luft) och lågfartsmunstycket (bensin).
Från 1/8 till 1/4 gas används luftskruven, lågfartsmunstycket, trotteln.
Från 1/4 till 1/2 gas används trotteln och förgasarnålen.
Från 1/2 till full gas används förgasarnålen, huvudmunstycket och luft regleras av trotteln.
köra så sakta som det bara går på 2:an och sen vrider du gasen i bott, utan att tveka ska hojen börja accelerera för fullt..
Gör den inte de och den låter "boowaaah" så går den för snålt.. Och om blandningen är för fet när du gasar som förut så känns hojen som att choken skulle vara i och avgaserna ryker mycket..
Kan tillägga att kolven har ingen betydelse den ska itne gå 10-20km/h saktare för att den är sliten.. Är kolven sliten förlorar man effekt på botten och den smörjer inte lika bra efter som "svarv spåren" i kolven är slitna och oljan fäster inte lika bra på den.. Är kolven riktigt dålig så startar den inte lika lätt heller...
Men kolven kan vi nog dra ett sträck över så den är de inte..
Last edited: