NSR...problem?

Bio_Head

Newbie, nu mera MED lämp
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Honda XR125L
Humm, undrar några saker om en NSR -98 jag va å kollade på idag...
Den varvade HÖGT innan den kom iväg på första växeln, och accet va SEEGT ! den drog upp till 7000 varv ass slött å sen drog i väg upp till 9000 ungefär... Är det normalt ? om inte vad kan det vara för fel på den ? o_O :confused:

Bio_Head

Newbie, nu mera MED lämp
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Honda XR125L
Anton_Ljunghusen skrev:
Vad hände vid 9000 rpm då?

Drog den bra efter 7000?

Japp, den drog grymt skönt sista spurten, men den lixom, stannade vid 7000 efetr seeeeg väg dit, låg på 7000 lite, å sen drog i väg med bra drag till 9000 å sen stannade där o_O...

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Bio_Head skrev:
Japp, den drog grymt skönt sista spurten, men den lixom, stannade vid 7000 efetr seeeeg väg dit, låg på 7000 lite, å sen drog i väg med bra drag till 9000 å sen stannade där o_O...

Den hackade inte innan 7000 och 9000?

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Bio_Head skrev:
nope inget hackande någon stans, den gick jäkligt bra utom det :)

In that case gör som anton_ljunghusen säger. Nog lättast att leta vidare, Kan vara riktigt sleten kolv eller någon elektroniskt som tar i, Kan vara massa olika saker. Men allt går att laga eller byta ut såklart men inte jätte kul på en ny hoj man får hem.

EDIT: Förmodar att den gick fortare än 80km/h så den inte var strypt som i Tyskland?

EDIT2: Finns tydligen avgasrör som är hastighetsanpasade till NSR också, är det en import hoj kan det vara det som gör att den slöar. Alså strypta till mindre än 11 kw. Nytt original avgasrör kostar runt 3k (11kw).

Last edited:

Bio_Head

Newbie, nu mera MED lämp
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Honda XR125L
Padde skrev:
In that case gör som anton_ljunghusen säger. Nog lättast att leta vidare, Kan vara riktigt sleten kolv eller någon elektroniskt som tar i, Kan vara massa olika saker. Men allt går att laga eller byta ut såklart men inte jätte kul på en ny hoj man får hem.

EDIT: Förmodar att den gick fortare än 80km/h så den inte var strypt som i Tyskland?

EDIT2: Finns tydligen avgasrör som är hastighetsanpasade till NSR också, är det en import hoj kan det vara det som gör att den slöar. Alså strypta till mindre än 11 kw. Nytt original avgasrör kostar runt 3k (11kw).

Den drog upp i 120 så det är ingen strpning ...
Men jag får ta å leta vidare =) Emm, NSRen har väll rätt bra drag ? om den är i form d.v.s ;):p

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Bio_Head skrev:
Den drog upp i 120 så det är ingen strpning ...
Men jag får ta å leta vidare =) Emm, NSRen har väll rätt bra drag ? om den är i form d.v.s ;):p

Min har på sin topp gjort 169-170 Km/h några gånger. Både på NSR mätaren och cykel datorn. Med Figaroli system.

Bio_Head

Newbie, nu mera MED lämp
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Honda XR125L
Padde skrev:
Min har på sin topp gjort 169-170 Km/h några gånger. Både på NSR mätaren och cykel datorn. Med Figaroli system.

:7peta :fyllisar Okey :p Tar det som att den ska ha bra drag.. Vad har en NSR i orginal accs ? 0-100 ?

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
philsson skrev:
för mig det ligger runt 8 sek ca. och JA en strypt NSR gör 120!.

Min på 11kw vart både jag och Mr.Dna (Förra ägaren) uppe i 145 km/h med. En polare i kävlinges NSR helt strypt (11kw) gör en liten bit över 140.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Padde skrev:
Min på 11kw vart både jag och Mr.Dna (Förra ägaren) uppe i 145 km/h med. En polare i kävlinges NSR helt strypt (11kw) gör en liten bit över 140.
menar det.. 120 är knappast ostrypt.. :tungan

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
Padde skrev:
ohh 140... ska se om det sitter kvar nån strypning någonstans på min!

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
ja det är rätt. dock gör cdi bara någon km/h+ och kostar 4000;- ny. :hihi

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Padde skrev:
ja det är rätt. dock gör cdi bara någon km/h+ och kostar 4000;- ny. :hihi

alltså det där med att dom kostar 4000:- är svammel rent utsagt.. förstår bara inte vart du fått det ifrån? :S Min polare hade en nsr med effektsystem och fulleffektsbox och den var det ett jävla drag i.
Han fick kvitton på grejjorna med hojjen och cdi boxen var köpt splitterny för 1200:-

även att jag förut.. har sett massa cdi boxar på www.mobile.de för runt 1000-lappen. :mattias

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Jokke_ skrev:
alltså det där med att dom kostar 4000:- är svammel rent utsagt.. förstår bara inte vart du fått det ifrån? :S Min polare hade en nsr med effektsystem och fulleffektsbox och den var det ett jävla drag i.
Han fick kvitton på grejjorna med hojjen och cdi boxen var köpt splitterny för 1200:-

även att jag förut.. har sett massa cdi boxar på www.mobile.de för runt 1000-lappen. :mattias

PLS leta upp en NY (från affär) ostrypt CDI box från Tyskalnd under 3000;- och du kommer få ALLA tyskarna på www.nsr125.de forum att gilla dig.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!