NSR...problem?

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Jokke_ skrev:
alltså det där med att dom kostar 4000:- är svammel rent utsagt.. förstår bara inte vart du fått det ifrån? :S Min polare hade en nsr med effektsystem och fulleffektsbox och den var det ett jävla drag i.
Han fick kvitton på grejjorna med hojjen och cdi boxen var köpt splitterny för 1200:-

även att jag förut.. har sett massa cdi boxar på www.mobile.de för runt 1000-lappen. :mattias

Btw: En tysk på samma forum provade även med både strypt och ostrypt CDI box på nya modellen av NSR, Var obetydlig skillnad. Så att din "polares" hoj skulle gå bättre med den och att där skulle vart ett jävla drag pga boxen = rent skit snack.

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
Anton_Ljunghusen skrev:
Är väl avgassystem, insug och cdi om jag inte minns fel

har velat kika i avgasröret men mettalbrickan som håller fast avgasröret vid cylindern är buklig så när man dragit ut den halvägs tar det tvärstop :huvet men det sitter ett efektsystem på den men vet ju inte om de har pillat dit nån strypning på det! sedan ska jag kolla om plattan i insuget sitter kvar eller inte men det blir nån gång när farsan jobbar (han har semester just nu :död )

(nån som har någe tips på att bukla ut den där "mettalbrickan" har funderat på att värma upp den osedan använda hammaren lite försiktigt!)

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
!ante skrev:
har velat kika i avgasröret men mettalbrickan som håller fast avgasröret vid cylindern är buklig så när man dragit ut den halvägs tar det tvärstop :huvet men det sitter ett efektsystem på den men vet ju inte om de har pillat dit nån strypning på det! sedan ska jag kolla om plattan i insuget sitter kvar eller inte men det blir nån gång när farsan jobbar (han har semester just nu :död )

(nån som har någe tips på att bukla ut den där "mettalbrickan" har funderat på att värma upp den osedan använda hammaren lite försiktigt!)
är bucklan på avgassystemet?.. isf svetsa dit en loppa och sen värm och dra ut. Du kan också sätta i en kork i var sida röret och värma just på det ända stället där det är bukligt.. Luften inne expanderar och det är som lättast att sticka ut där det är varmt alltså får du tillbaks den.. :tummenupp

Solid snake

Guest
philsson skrev:
är bucklan på avgassystemet?.. isf svetsa dit en loppa och sen värm och dra ut. Du kan också sätta i en kork i var sida röret och värma just på det ända stället där det är bukligt.. Luften inne expanderar och det är som lättast att sticka ut där det är varmt alltså får du tillbaks den.. :tummenupp

Eller så borrar man ett litet hål i bucklan, värmer området tills det glöder och drar ut, avsluta med att sätta en loppa över hålet.

Något effektivare än att hålla på och lalla med korkar och få det tätt.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Solid snake skrev:
Eller så borrar man ett litet hål i bucklan, värmer området tills det glöder och drar ut, avsluta med att sätta en loppa över hålet.

Något effektivare än att hålla på och lalla med korkar och få det tätt.
men tänk om det är ett jättejättesnyggt avgassystem och han vill inte att de ska bli fult.. :tungan

Solid snake

Guest
philsson skrev:
men tänk om det är ett jättejättesnyggt avgassystem och han vill inte att de ska bli fult.. :tungan
Ser ändå för jävligt ut om man ploppar ut bucklan enligt din metod, även om man svetsar på det så kommer det bli missfärgat.

Han får väl måla det svart! :4skrika :banana

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Padde skrev:
Btw: En tysk på samma forum provade även med både strypt och ostrypt CDI box på nya modellen av NSR, Var obetydlig skillnad. Så att din "polares" hoj skulle gå bättre med den och att där skulle vart ett jävla drag pga boxen = rent skit snack.

jaja.. vad vet jag. Honda nsr- 98 svart/gul trimrör + fulleffektsbox från tyskland. Den gasreste och den drog alla så. Han ska kolla om han har kvar kartongen.. för där står det adressen till sidan där han beställt grejjerna.
Sen var jag ute å sökte igår. Ska leta igen sidan.. såg en kille som sålde cdi boxar för 56 och 120 Euro

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Solid snake skrev:
Ser ändå för jävligt ut om man ploppar ut bucklan enligt din metod, även om man svetsar på det så kommer det bli missfärgat.

Han får väl måla det svart! :4skrika :banana
Inte med korkarna.. :tungan

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Jokke_ skrev:
jaja.. vad vet jag. Honda nsr- 98 svart/gul trimrör + fulleffektsbox från tyskland. Den gasreste och den drog alla så. Han ska kolla om han har kvar kartongen.. för där står det adressen till sidan där han beställt grejjerna.
Sen var jag ute å sökte igår. Ska leta igen sidan.. såg en kille som sålde cdi boxar för 56 och 120 Euro

Haha! Den GasResTe och DroG ALLA fete Bah! hehe.. Skulle vilja se den dra en enbart avstrypt mito.

Nädu, jag har letat grejor på nätet till NSR länge och svar:ja, Begegnat snackar du om. Nytt är det som gäller = 3-4000;-. Och Nej, det är inte CDI boxen som gör att den går så mycket bättre. Flertalet Tyskar har redan provat byta, Så mycket skillnad ger det inte. Gasreser har min också gjort några gånger, drar min alla nu? hehe.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Padde skrev:
Haha! Den GasResTe och DroG ALLA fete Bah! hehe.. Skulle vilja se den dra en enbart avstrypt mito.

Nädu, jag har letat grejor på nätet till NSR länge och svar:ja, Begegnat snackar du om. Nytt är det som gäller = 3-4000;-. Och Nej, det är inte CDI boxen som gör att den går så mycket bättre. Flertalet Tyskar har redan provat byta, Så mycket skillnad ger det inte. Gasreser har min också gjort några gånger, drar min alla nu? hehe.
har din gasrest.. :3freak

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
philsson skrev:
har din gasrest.. :3freak

Haha jo ett antal gånger. Fast vi snackar ju inga bakhjulskörnings höjder direkt. 3dje starten med figaroliet minns jag den gasreste när jag var ute och provade, blev helt paff.

Gasreste med 2 pers i lördags :D.. Blir fan helt baktung. Personen där bak blev aningen förvånad.

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Padde skrev:

Men förstår du inte vad jag säger. Den var NY! från affär. Sen sa jag inte att det var en mito :p finns bara aprilia och nsr här uppe i norrland :rolleyes: Sen sa jag inte heller att den drog alla för den gasreste.. Sa att den gasreste, Och att den drog alla här. Läsförståelse :)

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Padde skrev:
Haha jo ett antal gånger. Fast vi snackar ju inga bakhjulskörnings höjder direkt. 3dje starten med figaroliet minns jag den gasreste när jag var ute och provade, blev helt paff.

Gasreste med 2 pers i lördags :D.. Blir fan helt baktung. Personen där bak blev aningen förvånad.
jo den kännslan fick jag också av NS en gång.. men jag har kommit underfund med att det inte finns en tekniskt möjlighet till det. Å andra sidan är de väldigt lätt med passagerare att gasaresa bara man sitter upprätt.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Jokke_ skrev:
Men förstår du inte vad jag säger. Den var NY! från affär. Sen sa jag inte att det var en mito :p finns bara aprilia och nsr här uppe i norrland :rolleyes: Sen sa jag inte heller att den drog alla för den gasreste.. Sa att den gasreste, Och att den drog alla här. Läsförståelse :)

Läsförståelse: Visa mig länken då för f*n.

:)

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Padde skrev:
Läsförståelse: Visa mig länken då för f*n.

:)

Japp, så fort han letat igenom garaget efter kartongen. Han är lite slö. Jobbar 12 timmars pass på fabriken så. Men sitter och mejlar med en firma i England nu som ev ska fixa åt mig nu. Får se vad det kostar.. är det billigt kan jag juh höra av mig. Men om jag dragit strypningen i kröken och insuget på min nsr, och den går 110-120.. vad är felet då? Om det inte är den sista strypningen i cdi boxen

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Jokke_ skrev:
Japp, så fort han letat igenom garaget efter kartongen. Han är lite slö. Jobbar 12 timmars pass på fabriken så. Men sitter och mejlar med en firma i England nu som ev ska fixa åt mig nu. Får se vad det kostar.. är det billigt kan jag juh höra av mig. Men om jag dragit strypningen i kröken och insuget på min nsr, och den går 110-120.. vad är felet då? Om det inte är den sista strypningen i cdi boxen

Du har nya modellen av NSR dvs din är strypt inne i systemet. Du måste köpa trimrör eller såga upp. Din går på max 11-13kw som den är nu skulle jag tro.

EDIT: Vänta lite, ska leta upp denna hära länken nu alla frågar efter..

EDIT2: Aplåder = http://www.funfourace.com/kd.php. Kan folket börja tro på mig nu? :hihi

EDIT3: Snackade med en Tysk, Han trudde din NSR om den nu gick runt 125-130 kunde röra sig upp mot 145-150 utan den i originalet, Dock bara rena gissningar men dom har mixtrat en del med allt på 125or där nere. :tungan

Last edited:

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
philsson skrev:

nej inte på avgasystemet snarare den brickan som håller fast avgasröret i motorn :huvet kan nog fixa bild imorgon!(är för trött för att förklara just nu)

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
!ante skrev:
nej inte på avgasystemet snarare den brickan som håller fast avgasröret i motorn :huvet kan nog fixa bild imorgon!(är för trött för att förklara just nu)

Japp min sån på NSR blir också sne när du spänner på den, min går att bara vricka loss. Det är ju aluminium så det formas när du spänner till det.

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
Padde skrev:
Japp min sån på NSR blir också sne när du spänner på den, min går att bara vricka loss. Det är ju aluminium så det formas när du spänner till det.

Okejj men nu är det så illa att det inte går hur man än gjör! altså detta är inget jag lyckats med att gjöra utan någon ägare innan mig! plattan som sitter där är blandannat borrad för att hålen ska bli bredare :näsblod och det finns inte så mycket kvar att borra i! har försökt banka på den lite grann men det hjälpte inte heller... ska testa o värma upp den med farsans värme pistol och se om det kan hjälpa till när man bankar! annars någon som har något bättre tips?

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!