NSR...problem?

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
Jokke_ skrev:
Jo men har juh dragit den sa jag juh. Jag har kapat upp och slipat bort strypningen. Och svetsat igen skiten. Sen kollade jag insuget och där satt det ingen. Finns fler här på sporthoj som t om har effektsystem och ostrypt insug. Men som inte gör mer än min nsr. :(
ska ev kolla om min är avstrypt i insuget imorgon!

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Jokke_ skrev:
Jo ska kolla upp. Även att min brukar rycka å hacka lite när jag kör fullgas över 7k varv strecket. Sen när den går förbi, och upp till 8k varv. Så börjar den dra som satan. Man får lixom dra typ halvgas medans man ska över 7k varv och upp till 8. Vilket jag tycker är väldigt mysko. Och ljudet vid rycket kan tolkas som... "Blö, Blö" små korta snabba ryck lixom. Men som sagt, ska kolla upp det där.

Btw.. Ngn som har ett bra tips på hur jag kan kolla avgasportarna på bästa, å enklaste sätt?

Att den rycker och håller på så lär vara att den är felbestyckad, om den hackar och håller på precis innan avgasportarna öppnar.

Vad har du för huvudmunstycke?

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Padde skrev:
Att den rycker och håller på så lär vara att den är felbestyckad, om den hackar och håller på precis innan avgasportarna öppnar.

Vad har du för huvudmunstycke?

jadu, vad jag vet så är det ingen som varit där och pillat. Så troligtvis så är det original som sitter på. Har inte haft ork till att gå ut å kolla. Är nämligen sjuk såhär mitt på sommarlovet. Skylla sig själv när man åker mc, lättklädd i det kalla regnet dock!

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Jokke_ skrev:
jadu, vad jag vet så är det ingen som varit där och pillat. Så troligtvis så är det original som sitter på. Har inte haft ork till att gå ut å kolla. Är nämligen sjuk såhär mitt på sommarlovet. Skylla sig själv när man åker mc, lättklädd i det kalla regnet dock!

Tagit reda på sidans adress innu?

Krya på dig.

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Padde skrev:
Tagit reda på adressen innu?

:hihi :hihi :hihi :hihi

nepp har inte blivit av men på www.mobile.de finns det tokmånga firmor som tex bara säljer 125:er med mera. Finns en firma som annonserar effektrör till nsr. Den firman är det iaf. Moto(nånting?) heter firman iaf.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Jokke_ skrev:
nepp har inte blivit av men på www.mobile.de finns det tokmånga firmor som tex bara säljer 125:er med mera. Finns en firma som annonserar effektrör till nsr. Den firman är det iaf. Moto(nånting?) heter firman iaf.

Du verkar vara en hyffsat osäker källa, Varför inte bara ta reda på sidan och sedan skriva den här ist för att hela tiden hänvisa till "dit" och "där". Du sa att du skulle köpa en ny ostrypt CDI box för 900;- från Tyskland när jag sa att dom kostade runt 3-4000;- nya, frågade om du hade sidan men den hade du inte, Har du nått telefon nummer eller har du nån kontakt med företaget (om det finns något) överhuvudtaget?

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!