NSR...problem?

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hojlös
Padde skrev:
Du har nya modellen av NSR dvs din är strypt inne i systemet. Du måste köpa trimrör eller såga upp. Din går på max 11-13kw som den är nu skulle jag tro.

EDIT: Vänta lite, ska leta upp denna hära länken nu alla frågar efter..

EDIT2: Aplåder = http://www.funfourace.com/kd.php. Kan folket börja tro på mig nu? :hihi

EDIT3: Snackade med en Tysk, Han trudde din NSR om den nu gick runt 125-130 kunde röra sig upp mot 145-150 utan den i originalet, Dock bara rena gissningar men dom har mixtrat en del med allt på 125or där nere. :tungan

Jo men har juh dragit den sa jag juh. Jag har kapat upp och slipat bort strypningen. Och svetsat igen skiten. Sen kollade jag insuget och där satt det ingen. Finns fler här på sporthoj som t om har effektsystem och ostrypt insug. Men som inte gör mer än min nsr. :(
 

klingberg

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Härnösand
Hoj
Honda NSR -97
Jokke_ skrev:
Jo men har juh dragit den sa jag juh. Jag har kapat upp och slipat bort strypningen. Och svetsat igen skiten. Sen kollade jag insuget och där satt det ingen. Finns fler här på sporthoj som t om har effektsystem och ostrypt insug. Men som inte gör mer än min nsr. :(

Mjo, kan det ha något att göra med att det sitter CRM-cylindrar på vissa? Hur kan man kolla om det är en NSR- eller CRM-cylinder?
 

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hojlös
Padde skrev:
Nädu, jag har letat grejor på nätet till NSR länge och svar:ja, Begegnat snackar du om. Nytt är det som gäller = 3-4000;-. Och Nej, det är inte CDI boxen som gör att den går så mycket bättre. Flertalet Tyskar har redan provat byta, Så mycket skillnad ger det inte. Gasreser har min också gjort några gånger, drar min alla nu? hehe.

Skulle bara tala om att jag beställer Cdi box från tyskland för 930:- till veckan. Och ev ett Shark effeksystem för ca: 1500:-. Men eftersom du vägrar tro mig då så kanske jag inte behöver meddela dig ifall dom skulle ha fler på lager? Annars är det bara att säga till så kan jag höra med dom.
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Jokke_ skrev:
Skulle bara tala om att jag beställer Cdi box från tyskland för 930:- till veckan. Och ev ett Shark effeksystem för ca: 1500:-. Men eftersom du vägrar tro mig då så kanske jag inte behöver meddela dig ifall dom skulle ha fler på lager? Annars är det bara att säga till så kan jag höra med dom.

Okey, Ge en resencion sen om den gav NÅGON effekt alls utan att sätta på effekt systemet sammtdigt. Ha hojen precis som den är nu, kör en runda. Dra hem, sätt på nya CDI´n, kör ut en runda. Och se om det är någon skillnad. Eftersom att senast för 2 veckor sedan provade en Tyskt på NSR125.de att byta ut CDI boxen mot en skl racing CDI och det gav ingen (läs:ingen) effektskillnad, vilket han igentligen precis som du blivigt informerad om innan eftersom flera innan honom också provat på forumet. Lägg dom 930;- på något annat mer effektivt trim är mitt tips.

Adress till sidan du beställer ifrån för 930;-? Inte för jag lär köpa någon men kan höra med några Tyskar nu INNAN du beställer mest för att vara hygglig mot dig om du vill för dom lär ha provat den redan.

EDIT: Andledningen till att jag kan låta lite tröttsam är väl att jag hört dessa saker för många gånger nu, Det jag rekomenderar dig stark som kör NSR är att börja hänga på det forumet ist när det gäller NSR frågor, Tyskarna på det forumet provar ju hur mycket olika saker som helst för att få sina maskiner att gå fortare, inte bara snack heller, ibland kan man tro att vissa där inte är rädda om sina hojar alls hehe. Alla frågor du ställer där om NSR får du svar på och alla i mitt fall och alla jag har kunnigt svara på som jag själv kollat upp (en hel del) har stämmt till 100% av vad jag läst där, Där är som sagt en hel del kunnigt folk på hojen. Dom har koll på hur du bör göra om du vill få din NSR att röra på sig och vad du bör lägga dina pengar på isf. Bara ett råd, Folket där är helt sannlöst grymma på hojen!
 
Last edited:

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hojlös
Padde skrev:
Okey, Ge en resencion sen om den gav NÅGON effekt alls utan att sätta på effekt systemet sammtdigt. Ha hojen precis som den är nu, kör en runda. Dra hem, sätt på nya CDI´n, kör ut en runda. Och se om det är någon skillnad. Eftersom att senast för 2 veckor sedan provade en Tyskt på NSR125.de att byta ut CDI boxen mot en skl racing CDI och det gav ingen (läs:ingen) effektskillnad, vilket han igentligen precis som du blivigt informerad om innan eftersom flera innan honom också provat på forumet. Lägg dom 930;- på något annat mer effektivt trim är mitt tips.

EDIT: Adress till sidan du beställer ifrån för 930;-? Inte för jag lär köpa någon men kan höra med några Tyskar nu INNAN du beställer mest för att vara hygglig mot dig om du vill.

Jo jag köper en box iaf. Kanske min billiga cdi box ger mer effekt än dina tyska polares för 3-4000:-. Om det nu skulle råka vara en annan cylinder i den så måste cdi boxen ändå vara ostrypt när jag byter till nsr cylindern. För det blir varm har jag läst här någonstans. Eftersom kröken,insuget är ostrypt och det ger ingen inte mer effekt än ca 115km/h så finner jag inge andra lösningar.
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Jokke_ skrev:
Jo jag köper en box iaf. Kanske min billiga cdi box ger mer effekt än dina tyska polares för 3-4000:-. Om det nu skulle råka vara en annan cylinder i den så måste cdi boxen ändå vara ostrypt när jag byter till nsr cylindern. För det blir varm har jag läst här någonstans. Eftersom kröken,insuget är ostrypt och det ger ingen inte mer effekt än ca 115km/h så finner jag inge andra lösningar.

Läs min EDIT!

Gör hojen bara 115km/h låter det mer skumt än att som du tror i ditt fall det bara är CDI´n.

Har du kollat upp strypningen jag länkade till i avgasröret eller du kör med trimrör?

Har du kollat efter blackbox?

Du har koll på att cylinder/kolv är i bra skick och du har bra komp?
 

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hojlös
EDIT: Adress till sidan du beställer ifrån för 930;-? Inte för jag lär köpa någon men kan höra med några Tyskar nu INNAN du beställer mest för att vara hygglig mot dig om du vill för dom lär ha provat den redan.[/QUOTE]

Vet inte hur jag ska förklara... Dom har en sida via en annonsida från tyskland. Dom säljer väldigt mycke honda 125:er med mera. Dock så har dom ingen "riktig" hemsida. Men som jag fattade det så kommer det att komma en sida till hösten. Men vi gjorde en chansning eftersom dom hade nsr och grejjer så fixade farsan deras mejl och frågade helt enkelt om dom hade ostrypt cdi box och effektsystem. Vilket dom hade. Annars såg jag ngn engelsk sida som dom sålde för runt 1200-1300:- också, men den sidan hittar jag inte igen.
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Hmm skrev ett meddelande imellan detta, kolla det!

Vad är adressen till den sidan då? Både den "lilla" sidan dom har uppe och annons sidan?
 

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hojlös
Padde skrev:
Läs min EDIT!

Gör hojen bara 115km/h låter det mer skumt än att som du tror i ditt fall det bara är CDI´n.

Har du kollat upp strypningen jag länkade till i avgasröret eller du kör med trimrör?

Har du kollat efter blackbox?

Du har koll på att cylinder/kolv är i bra skick och du har bra komp?

EDIT Igen: Vart beställer du ifrån fortfarande?


Nja inte bara cdin, Cylindern åxå skrev jag. Som sagt, jag har tagit bort strypningen som satt en bit in i röret.
Dock så har jag inte kollat efter blackbox... Har jag inte haft en tanke på. Och inte en aning om vart den skulle sitta isf.
 

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hojlös
Jag har ingen adress, den är på farsans dator nere. Han som mejlar åxå. Men det ska jag väl kunna kolla upp så småningom
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Jokke_ skrev:
Nja inte bara cdin, Cylindern åxå skrev jag. Som sagt, jag har tagit bort strypningen som satt en bit in i röret.
Dock så har jag inte kollat efter blackbox... Har jag inte haft en tanke på. Och inte en aning om vart den skulle sitta isf.

Vad är addresen till företagets "lilla" sida och vad är adressen till annonsen?

Kolla vid batteriet och under tanken efter en liten dosa.

Varför ska du byta cylinder? Big bore?
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Jokke_ skrev:
Jag har ingen adress, den är på farsans dator nere. Han som mejlar åxå. Men det ska jag väl kunna kolla upp så småningom

Gör gärna det!
 

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hojlös
Padde skrev:
Vad är addresen till företagets "lilla" sida och vad är adressen till annonsen?

Kolla vid batteriet och under tanken efter en liten dosa.

Varför ska du byta cylinder? Big bore?

okej ska kika efter lite imorn då.. förhoppningsvis så hittar man ngt då. Så man får fart på plasten nån gång :)
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Jokke_ skrev:
okej ska kika efter lite imorn då.. förhoppningsvis så hittar man ngt då. Så man får fart på plasten nån gång :)

Gör så! Hittar du ingen blackbox kolla kompet i cylindern, Kolla alla strypningarna en gång till.

Det verkar liksom vara ett mycket konstigt fel eftersom min NSR på 11kw går i ca 145km/h och polarens i ca 140km/h så jag är tveksam till allt som heter strypningar/cdi/cylinder och effektsystem på din hoj, Det låter som något är fel rakt ut sagt.
 

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hojlös
Padde skrev:
Gör så! Hittar du ingen blackbox kolla kompet i cylindern, Kolla alla strypningarna en gång till.

Det verkar liksom vara ett mycket konstigt fel eftersom min NSR på 11kw går i ca 145km/h och polarens i ca 140km/h så jag är tveksam till allt som heter strypningar/cdi/cylinder och effektsystem på din hoj, Det låter som något är fel rakt ut sagt.

Jo ngt konstigt är det iaf, verkar vara en hel del som har det är problemet. Fast jag har inget effektstystem, men läste om ngn som hade samma problem trots effektsystemet osv. Men ska kika lite imörra. Nu äre sängdags iaf! sov gott!
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Jokke_ skrev:
Jo ngt konstigt är det iaf, verkar vara en hel del som har det är problemet. Fast jag har inget effektstystem, men läste om ngn som hade samma problem trots effektsystemet osv. Men ska kika lite imörra. Nu äre sängdags iaf! sov gott!

Vad varvar den i 6an i 115km/h?

God natt!
 

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hojlös
Padde skrev:
Vad varvar den i 6an i 115km/h?

God natt!

Om vi säger såhär. jag lägger i 5:ans växel. Då varvar den fullt ut på växeln och kommer upp i ca: 110-115km/h Sen när jag växlar över till 6:an så orkar den inte mer... och den börjar sjunka ner mot 100km/h eller lägre, så då får jag växla ner igen. Den orkar ingenting på 6:ans växel med andra ord. Så länge det inte är nerförsbacke. Har en brant backe på motorvägen där jag kom upp i 140km/h på 6an. Då varvade den runt 10 000varv.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Jokke_ skrev:
Om vi säger såhär. jag lägger i 5:ans växel. Då varvar den fullt ut på växeln och kommer upp i ca: 110-115km/h Sen när jag växlar över till 6:an så orkar den inte mer... och den börjar sjunka ner mot 100km/h eller lägre, så då får jag växla ner igen. Den orkar ingenting på 6:ans växel med andra ord. Så länge det inte är nerförsbacke. Har en brant backe på motorvägen där jag kom upp i 140km/h på 6an. Då varvade den runt 10 000varv.

jag tror på kolven :tummenupp

riv av cylinder och titta! finns jätte mycket folk som kört med deffekt kolv och tagit i sär och sett att det runt ut sagt sett förjävligt ut!
 

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Ort
Mullsjö (Jönköping)
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
Jokke_ skrev:
Om vi säger såhär. jag lägger i 5:ans växel. Då varvar den fullt ut på växeln och kommer upp i ca: 110-115km/h .....

Shit! Min gör lite över 130 på 5:an.
Hör väl till att den är uppdrevad en kugg för att varva mindre när jag kör 6 mil till jobbet varje dag.
Varvar cirka 10k i 155km/h.

Nånting är ju helt klart fel på din hoj, men vad?? :va
Om den är ostrypt som du säger, är det enda som är trolig orsak felinställda avgasportar, förgasare(går ju dock på de andra växlarna?) eller Kolv/Ringar som är dåliga... :4skrika
 

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hojlös
Jo ska kolla upp. Även att min brukar rycka å hacka lite när jag kör fullgas över 7k varv strecket. Sen när den går förbi, och upp till 8k varv. Så börjar den dra som satan. Man får lixom dra typ halvgas medans man ska över 7k varv och upp till 8. Vilket jag tycker är väldigt mysko. Och ljudet vid rycket kan tolkas som... "Blö, Blö" små korta snabba ryck lixom. Men som sagt, ska kolla upp det där.

Btw.. Ngn som har ett bra tips på hur jag kan kolla avgasportarna på bästa, å enklaste sätt?
 
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Top