Nu är det helt vilt med popupannonser!

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Hej allihopa!
Om jag ska vara ärlig: Google-annonserna gick igång väldigt överraskande efter en lång tid av "godkännande". Nu har jag mildrat effekten, (tagit bort de flesta möjliga annons-platserna), inklusice pop-up, som lägger sig uppepå alltihopa, så det bör inte vara lika störande framöver. Kan ta några timmar innan det slår igenom, menar Google.
Jag håller koll på att det inte blir för mycket av det goda.
Tyvärr kostar det en hel del att hålla sajten igång, så vi behöver annonsintäkter för att finansiera detta.
Hoppas på förståelse.
Hälsning
Gerry Nordström
Tjena Gerry,

Tack för det, och jag tror de flesta av oss som häckar härinne gladeligen har adblockern av för att SH ska kunna finnas kvar.

Tack för att ni håller SH igång, guld värt för en sådan som mig som vägrar Facebook etc. Nu slår jag av blockern igen!
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Tack för det Gerry! Självklart fattar vi att ni behöver pengar. Det begriper nog alla, hoppas jag.

Fast det måste finnas ett bättre sätt att få annonsintäkter än dessa fruktansvärt irriterande pop up-er som skrämmer bort användarna och upplevs som störande och närmast oseriösa i sammanhanget (ryggont, beg. bilar, truckar, solceller mm).

Ser fram emot en bättre morgondag! :)
(Inte bara i det här avseendet, men det är en annan historia - typ fred på jorden, lägre räntor å så)
 
Last edited:

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Tycker fortfarnade det är för mycket. Suckz. Vad kostar det att hålla igång en domän egentligen? Flashback går ju runt på ett par miljoner per år och de är hundra gånger större, minst.

Reklamen verkar iaf vara bra anpassad för alla gamla jävla gubbar på forumet som sitter på hoj hela dagarna.
IMG_1651.jpeg
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Vad är det för junk till annonsprodukt som Google säljer?
Rostskydd, överfallslarm och kemikalieskåp på ett mc-forum? Jag är glad att jag inte betalar för de annonsplatserna.

Och till slut, den totala förnedringen... "Chatta med tjejer"? För h*vete!!

Skärmklipp rost.PNG
1683066995288.png
1683066878218.png

1683067206274.png
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Alla annonser man är tvungen att klicka bort är dåliga.
Den som rullar fram nedtill och upptar 1/4 del av skärmen är väldigt störande.

Sen har ju alla förståelse för att intäkter måste in, men det bör ju göras smidigt och inte påträngande.

Sen har ju ganska många valt bort att ha anpassade annonser från Google och får därmed väldigt blandad reklam som stör upplevelsen av att surfa på Sporthoj.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Det blir knappt någon plats kvar till innehållet i mobilen tyvärr:

IMG_5340.png
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Har bett Gerry titta på era berättiga klagomål om hur det påverkar sajtens funktionalitet.

Det kommer ta lite tid att finjustera och jag hoppas också det blir bättre än så här.

Det är ett vågspel. Det måste tyvärr in mer intäkter för SH.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Du vet att reklamen baseras på din surfhistorik? ???
Nja... jag tillhör dem som valt bort att ha anpassade annonser från Google och får därmed väldigt blandad reklam, som det skrevs i ett tidigare inlägg.

Jo, jag klickar ibland på Bikes & Babes. Erkännes! :)

Men chatt på datingsajter är inget jag letat efter och jag kan inte dra mig till minnes att jag någonsin visat intresse för kemikalieskåp, rostskydd eller överfallslarm.

Eller annonsen för begagnade transportbilar i Sätra som jag ser just nu.... Jag bor inte i Sätra och är ingen typisk köpare av transportbilar.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Annonser är tyvärr ofta dynga. Jag hade ju gärna sett en "central annonsserver" alla annonser ska gå via där man kan sätta sina intresseområden. Jag kan tänka mig få reklam inom mitt intresse, men det som ni visat här och vad jag sett är ju helt utanför mitt intresse och skapar också bara irritation.

Hoppas det går att få bra intäkter med lite mer kvalitetsannonser och förhoppningsvis bara svenska, eller annars utländska inom "motorsport".
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Hej allihopa!

Tyvärr kostar det en hel del att hålla sajten igång, så vi behöver annonsintäkter för att finansiera detta.
Hoppas på förståelse.
Hälsning
Gerry Nordström


Det där känns som ett slentriansvar som jag skulle vilja ifrågasätta.


Grunden för att förlaget ens skulle kliva in på sidan måste väl ändå vara en vilja att finnas med i den digitala världen och därigenom kunna driva trafik till den egna hemsidan - och gärna kunna sälja lite tidningar eller kanske rent av prenumerationer också?

Sporthoj.com som ett skyltfönster för kärnverksamheten, helt enkelt.

Om bedömningen nu är att "det kostar en hel del att hålla sajten igång" och att det är vi - deltagarna skall betala för Motorrad Nordics exponering och puffar på sidan genom att stå ut med helt irrelevant idiotreklam, så tror jag att något är feltänkt. Antingen då, när engagemanget inleddes, eller nu - när reklamen retar besökarna.

Om feltänket var med från start, så kanske man skall avveckla sitt engagemang i sporthoj.com...?

Kanske utveckla ett eget forum som kan dra in motsvarande trafik till förlagets hemsida - eller helt enkelt satsa på att annonsera på nätet. Gärna lite bredare. Familjeliv.se har många klick, förstår jag...
Kan det finnas kostnader förenade med något av dessa alternativ?


Det finns skämmande exempel på hur snabbt forumformen kan smälta vingarna mot specifik strålningsvärme.
Tidningen Bikes forum är bara ett exempel...


Vad jag vill ha sagt är att läsarna som utsätts för dumreklamen samtidigt är skribenterna.
Oavlönade skribenter som på en och samma gång både producerar och konsumerar content på sidan.

Det är upp till ägarna vad dom vill göra med den känsliga dynamiken i forumformen.

Njuta av avkastningen i form av att kunna kommunicera med en kundkrets som håller hög densitet med relevant profil?

Brandskatta deltagarna genom att utsätta dem för reklam ingen vill se?

Ett forum man inte orkar skriva i stagnerar. Ett forum där reklamen är det enda som är nytt tappar läsare och dör.

Förhandla om avtalet med Stuttgart istället. Mycket bättre.
Det går fan inte att betala royalty i EUR när kronan dyker som en stein.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
*klippt bort*
Det finns skämmande exempel på hur snabbt forumformen kan smälta vingarna mot specifik strålningsvärme. Tidningen Bikes forum är bara ett exempel...
*klippt bort*
Ja, där finns ett varnande exempel. Bike.se hade ett aktivt forum med många användare och bra innehåll - men som dog på bara några veckor.

Visserligen av andra skäl, men det visar likafullt hur känslig balansen är mellan de olika intressenterna; forumägare, finansiär/annonsörer, medlemmar.

Vi vill ha Sporthoj kvar! En strålande bra sajt för kunskap, allvar och lite flams här och var! :)
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Sporthoj är väl enda mc-forumet vid liv?
När de sista dinosaurierna (jag tillhör dem) dör så kommer även Sporthoj att dö.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Screenshot_20230503-091437.png
Den där jävla gardinen måste bort, antingen i konfigurering eller så plockar jag fram blockeringen.
 

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Det Bike nog ska fundera på är om man vill ha nöjda forumdeltagare / Bike-läsare eller irriterade.
Irriterade blir nog inte långvariga.
Jag vänder mig mer och mer till utländska forum och flyttar nog hela min uppmärksamhet dit om det blir nedlusat av annonser här som är irrelevanta för mig.
De utländska forum jag besöker har också reklam, men sådan reklam som är relevant för mig.
 

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Ort
Lindome
Hoj
Bonneville
Ett forum man inte orkar skriva i stagnerar. Ett forum där reklamen är det enda som är nytt tappar läsare och dör.
Just nu är det inte ens så att man kan skilja annonserna mitt i flödet från inläggen med en snabb blick, jag blev väldigt (åkej, lite iaf) överraskad när ett svar på en fråga om dämpare var en bild på en bikinitopp nyss.

Viljan att skriva nya inlägg ökar ju inte direkt i och med detta, snarare slutar man läsa helt.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top