Hej allihopa!
Tyvärr kostar det en hel del att hålla sajten igång, så vi behöver annonsintäkter för att finansiera detta.
Hoppas på förståelse.
Hälsning
Gerry Nordström
Det där känns som ett slentriansvar som jag skulle vilja ifrågasätta.
Grunden för att förlaget ens skulle kliva in på sidan måste väl ändå vara en vilja att finnas med i den digitala världen och därigenom kunna driva trafik till den egna hemsidan - och gärna kunna sälja lite tidningar eller kanske rent av prenumerationer också?
Sporthoj.com som ett skyltfönster för kärnverksamheten, helt enkelt.
Om bedömningen nu är att "det kostar en hel del att hålla sajten igång" och att det är vi - deltagarna skall betala för Motorrad Nordics exponering och puffar på sidan genom att stå ut med helt irrelevant idiotreklam, så tror jag att något är feltänkt. Antingen då, när engagemanget inleddes, eller nu - när reklamen retar besökarna.
Om feltänket var med från start, så kanske man skall avveckla sitt engagemang i sporthoj.com...?
Kanske utveckla ett eget forum som kan dra in motsvarande trafik till förlagets hemsida - eller helt enkelt satsa på att annonsera på nätet. Gärna lite bredare. Familjeliv.se har många klick, förstår jag...
Kan det finnas kostnader förenade med något av dessa alternativ?
Det finns skämmande exempel på hur snabbt forumformen kan smälta vingarna mot specifik strålningsvärme.
Tidningen Bikes forum är bara ett exempel...
Vad jag vill ha sagt är att läsarna som utsätts för dumreklamen samtidigt är skribenterna.
Oavlönade skribenter som på en och samma gång både producerar och konsumerar content på sidan.
Det är upp till ägarna vad dom vill göra med den känsliga dynamiken i forumformen.
Njuta av avkastningen i form av att kunna kommunicera med en kundkrets som håller hög densitet med relevant profil?
Brandskatta deltagarna genom att utsätta dem för reklam ingen vill se?
Ett forum man inte orkar skriva i stagnerar. Ett forum där reklamen är det enda som är nytt tappar läsare och dör.
Förhandla om avtalet med Stuttgart istället. Mycket bättre.
Det går fan inte att betala royalty i EUR när kronan dyker som en stein.