CHROLO skrev:Det borde både du, och framförallt polisen känna till. Korkat att lova vad en annan myndighet ska fatta för beslut.
Varför borde jag veta det? Men nu råkade jag ana att det va så därför frågade jag två gånger.
CHROLO skrev:Det borde både du, och framförallt polisen känna till. Korkat att lova vad en annan myndighet ska fatta för beslut.
Dal-Mausen skrev:Värdelös tråd!!!!
X-up skrev:Felet du gjorde (förutom överträdelsen) var att inte be om skriftligt på att de sa att du skulle få behålla kortet.
Mr_Mike skrev:PHP:Jag stannade.
Är du rädd för att berätta vad du gjort???
tror du snuten sitter och läser det här ???
Eller gjorde du något så idiot korakt att du kanske förtjännar 3Lapp + körkortet???
///Micke
Deala aldrig med cops på det viset :kockoRigge skrev:Problemet är när polisen säger att ditt körkort kommer INTE bli indraget, hur dom vet vad länsstyrelsen kommer säga om saken vet jag inte men dom lovade dyrt och heligt att det inte skulle bli så. Nu vill länstyrelsen ÄNDÅ åt mitt körkort.
red_ninja skrev:NEJ, felet han gjorde var att han stannade!!
(rigge....du har blivit mjuk sen du sålde din värstingkawwa)
Rigge skrev:Det var ju den jag åkte på, det här va ett tag sen.
Rigge skrev:Varför borde jag veta det?
Swedie skrev:Ja men då höll väll ändå polisen vad som sa? 3000kr i böter för vårdslöst tycker jag är billigt. Om man jämnför med mina böter jag fick i USA. Kostade 3000kr för 30km/h över hastighetsbegränsningen. Ren fortkörningsböter. Inga anmärkningar om vårdslöshet.
Mavve skrev:Men säg det från början istället för o lipa om futtiga 3000kr i böter.
Ja och? Du blir av med ett plastkort från plånboken.
Kand du inte köra för det??????
Rigge skrev::kocko :kocko
ÄNDRAT P.G.A SAKNAD TEXT
Jag blev stoppad för vårdslöshet i trafik och erkände inte.....
Nu undrar jag vad jag ska göra, jag tänkte jaga rätt på tjejen vars namn jag glömt och be henne förklara vad som händer och att hon får ordna upp det hela med länstyrelsen så jag får ha kortet kvar som hon sagt, åklagaren vet jag inte vad han heter. Fler tips?
mickesR1 skrev:Hej.
Jag tar alltid för givet att ALDRIG erkänna utan använder min rätt att tänka på det i en månad.De få gånger jag blivit stoppad så har de blivit sura för de måste skriva på en annan blanket, men det är min rätt.
Sedan så får man hem ett brev där dom/böter finns och om man godkänner eller vill överklaga. Man kan också bara betala bötern utan att skriva på pappret och skicka åter.
Poliserna vill att man ska erkänna, mindre efter jobb för rättsväsendet.
Så om de frågarom du erkänner så svara NEJ och stå fast vid det oavsett hur tydlig en ev. överträdelse har varit.
Rigge skrev::kocko :kocko
ÄNDRAT P.G.A SAKNAD TEXT
Jag blev stoppad för vårdslöshet i trafik och erkände inte, mycket på grund av att min och polisens åsikt om att det var trafik i närheten inte stämde så bra överrens.
sweborn skrev:Låter ganska onödigt. Börjar alla gnälla över fortkörningsböter lär nog systemet ändras så möjligheten att överklaga på ett så här enkelt sätt begränsas. Och det är ju inte av godo, ibland har man ju skäl att protestera.
Kent W skrev:Jag tror det blir precis tvärsom.........och så gör också en åklagare i..om jag
inte minns fel Skåne.....
Han vill att fortkörning ska jämställas med parkeringsförseelser och enbart medföra bötesstraff....
KentW
sweborn skrev:P-böter måste man väl betala oavsett vad man tycker eller överklagar efteråt? Det var det jag menade med att det blir svårare att slippa undan om man anser sig ha giltiga skäl att protestera.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|