Nu jävlar är öborna arga!

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Haha! Skön trådurspårning!

Kattmänniskan.. vilket psykfall!!

Kom å tänka på det nu. En polare hade en fling med en gotländska en gång i tiden. Hon hade tydligen sagt;
Spriuut i mej om du våååger, min fastlandstjiuuor!!:D

OT? Japp!

Tänk så många som hävdar att de hört just den där frasen från gotländska kjoltyg. Antingen finns det bara ett kvinns på ön som alla utsocknes ligger med eller så är det den gamla vanliga skrönan. Hade hon extra ryggkotor också händelsevis? :tungan

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
[Om du ser hur många turister och att dom kommer från alla hörn av norra europa så är det nog större variation på genbanken på ön än i Alingsås

Appapp!
"Det Lelle och trafik vett vi va inne på"

(Fast jag tror du har en poäng. Det måste stannat en hel del sjöfarare på Gotland de senaste tretusen åren.)

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
Det har avhandlats på radion... p3 för några år sen vill ja minnas.
Sök lite så hittar du nog.

clownen luktar bensin då eller

Appapp!
"Det Lelle och trafik vett vi va inne på"

(Fast jag tror du har en poäng. Det måste stannat en hel del sjöfarare på Gotland de senaste tretusen åren.)

Då och nu 200-300 tusen turister om året ger lite

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Gotland borde väl ha ganska bra genpool med tanke på alla färjor som kommer lastade...den där extra ryggkotan kanske inte är en gendefekt, utan en påskyndad evolution!

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Hahaha, vilken jävla analys! Personen i fråga menar alltså att det är mer logiskt att hundarna blir skraja av ett ljud vi inte hör, än ett vi faktiskt hör? :brinnerup

Det är inte så ologiskt som du tror.

För oss människor är nog det mest störande ett infraljud ( =väldigt lågfrekvent). Ger illamående och olustkänslor men hörs inte alls.

Hundar kan höra betydligt högre frekvenser än människor så dom kan säkert bli störda av ljud vi människor inte kan höra. Om dom blir störda av det har jag ingen aning om.

äch bullshit! medeltidsveckan är ju bland de bästa veckorna på året och är inte att jämföra med sthlmsveckorna, du verkar ha missat hela grejjen med det..

:tummenupp

Last edited:

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Tänk så många som hävdar att de hört just den där frasen från gotländska kjoltyg. Antingen finns det bara ett kvinns på ön som alla utsocknes ligger med eller så är det den gamla vanliga skrönan. Hade hon extra ryggkotor också händelsevis? :tungan
Haha! Eh joo.. det hade hon nog.. Misstänkte att det va skitsnack, men garvade som fan när han berättade det.:tungan

Gotland borde väl ha ganska bra genpool med tanke på alla färjor som kommer lastade...den där extra ryggkotan kanske inte är en gendefekt, utan en påskyndad evolution!
:tummenupp

Last edited:

Tingen

Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
Det har avhandlats på radion... p3 för några år sen vill ja minnas.
Sök lite så hittar du nog.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3052&artikel=2426148
Men det finns en sanning med den extra kotan att den bara finns hos oss gutar,,långt ifrån alla men om man har en så är det till 99% en gute även jag har en och den förklaring jag fått är(från mycket kunnig källa)

Alla områden har en egen genetisk identitet i alla arter och områden,även i sverige kan man se skillnader,,ställ en skåning ,en värmlänning och en norrlänning så kan man se skillnad i kroppsdragen,Vi på gotland har nästan ingen likhet med övriga sverige utan vi har en salig blandning med mycke öst o mellanöstern i för att det va poppis att resa o byta varor nångång för länge sedan och först nu på senare tid har turistandet blivit poppis så med tiden kommer nog ni också att har långa ryggar.
Om man söker på gotland/inavel så får man kul träffar kan jag säga.
Back to topic..hellre 3 veckor Lelle än v29 och medeltidsvecka så stå på o gasa men skyll er själva om ni åker dit.

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Många på Gotland leverm till stor del på turismen... Vad händer om dylika träffar läggs ner för många? Självklart skall man inte acceptera vad som helst men jag undrar hur många som gnäller tänker på att det är i många fall sitt leverbröd dem gnäller på.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3052&artikel=2426148
Men det finns en sanning med den extra kotan att den bara finns hos oss gutar,,långt ifrån alla men om man har en så är det till 99% en gute även jag har en och den förklaring jag fått är(från mycket kunnig källa)

Alla områden har en egen genetisk identitet i alla arter och områden,även i sverige kan man se skillnader,,ställ en skåning ,en värmlänning och en norrlänning så kan man se skillnad i kroppsdragen,Vi på gotland har nästan ingen likhet med övriga sverige utan vi har en salig blandning med mycke öst o mellanöstern i för att det va poppis att resa o byta varor nångång för länge sedan och först nu på senare tid har turistandet blivit poppis så med tiden kommer nog ni också att har långa ryggar.
Om man söker på gotland/inavel så får man kul träffar kan jag säga.
Back to topic..hellre 3 veckor Lelle än v29 och medeltidsvecka så stå på o gasa men skyll er själva om ni åker dit.

serenada

käbbel
Gick med
6 May 2010
Hoj
babsan <3
Många på Gotland leverm till stor del på turismen... Vad händer om dylika träffar läggs ner för många? Självklart skall man inte acceptera vad som helst men jag undrar hur många som gnäller tänker på att det är i många fall sitt leverbröd dem gnäller på.

Precis som du skriver ska man inte ta hur mycket som helst. Så det behövs inte ens diskuteras.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Enbart en artikel, och så kort? Inte direkt någon större nyhet som kommer att väcka en bred folklig opinion på hela ön.

Stockholmarna om några uppvisar väl typiska tecken på inavel, dom knullar väl bara inom 1 km radie från Stureplan....
Nej. De är bra på att göka i Visby också. Och i Åre. Har för mig att Jämtland och Gotland är de län som har mest könssjukdomar i förhållande till befolkningsmängd. Vilket beror på tillresta promiskuösa element.

Hockenheim

entreprenör
Gick med
7 Jan 2008
Hoj
K5 Bana

Kristian.gbg

&#12458;&#12540;&#12488;&#12496;&#12452;
Gick med
6 Sep 2008
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS

J*vla Göteborgare!;)

Back on topic* så tror jag inte Lelleveckan ligger illa till. känns som det är svårt att förbjuda folk att träffas. finns alltid folk som gnäller om det så är en MC-Träff, en festival eller eller något annat som det går att reta sig på för att man inte tillhör gruppen.

Last edited:

Tingen

Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
Du fatta ju direCkt va det handlar om hehe. Gulla med djuren grabben :krama om det inte va svenska såååååååååå ´du kan ju bli ORD polis Här på SH Lycka till,,,,,,,,,,,,,.,

//Robin
Hehe ..grabben o grabben,,sparka av dig långkalsongerna nu Robin Hood o va som en vanlig människa istället,,komma här snacka om tidelag är väl kanske inte det hyggligaste,,ta det som en pik

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS