Nu kör vi hoj-tråden!

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
erik skrev:
Kraftigt läckage nere vid slavcylindern...

jag rev skiten och kollade och troligen är kolven i cylindern eller cylinderloppet sliten så nya o-ringen inte tätar någon annan förklaring hittar jag inte, det kommer kosta runt 2000 spänn om jag har otur att byta om jag beställer från usa men jag får pris från speed på måndag. så nu blir det inte mycket åka på ett tag.
som ni ser på bilden är även packboxen skadad men den har troligen inget med läckaget att göra utan bara styr kolven på en pinne, det är den undre o-ringen som inte tätar ordentligt.

Bifogat

• PICT0882.JPG
    PICT0882.JPG
    12 KB · Visningar: 97
  • PICT0884.JPG
    PICT0884.JPG
    15.8 KB · Visningar: 110
Last edited:

Mattias650

Örebroare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 Kawasaki Z900
Blev en kort sväng idag för att gnugga av nya baksulan.
Var ute i trädgården och grävde hela f.m. så jag var så j_vla trött i ryggen så jag orkade bara en kort sväng. Hårt å vara gammal gubbe... :tomten :crash :)

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Mattias650 skrev:
Blev en kort sväng idag för att gnugga av nya baksulan.
Var ute i trädgården och grävde hela f.m. så jag var så j_vla trött i ryggen så jag orkade bara en kort sväng. Hårt å vara gammal gubbe... :tomten :crash :)

Jag och Anol körde nästan 30 mil idag. norrköping fram och tillbaka. :yoparty

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
TERMINATOR skrev:
jag rev skiten och kollade och troligen är kolven i cylindern eller cylinderloppet sliten så nya o-ringen inte tätar någon annan förklaring hittar jag inte, det kommer kosta runt 2000 spänn om jag har otur att byta om jag beställer från usa men jag får pris från speed på måndag. så nu blir det inte mycket åka på ett tag.
som ni ser på bilden är även packboxen skadad men den har troligen inget med läckaget att göra utan bara styr kolven på en pinne, det är den undre o-ringen som inte tätar ordentligt.

det började läcka så du bytte oring?

har du fått rätt oring?

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
TERMINATOR skrev:
Nu har jag ju inte sett alla delar i verkligheten och hur det sitter ihop eller var det läcker.
Men normalt sett så verkar ju en skadad packbox mer som boven i dramat än att kolv/cylinder plötsligt skulle bli så slitna att det börjar tokläcka.

Som sagt, inte sett grejjerna i verkligheten...

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
crashtestdummy skrev:
Jag och Anol körde nästan 30 mil idag. norrköping fram och tillbaka. :yoparty

Att ni inte svänge in i Finspång och kollade på endurotävlingen... Fick stå i skogen alldeles själv.

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
erik skrev:
Att ni inte svänge in i Finspång och kollade på endurotävlingen... Fick stå i skogen alldeles själv.
stackars liten. jag tänkte på dig när vi passerade finnspång, men jag trodde du bangat du också när jag såg Perkulator på speed med tårar i ögonen över hans trasiga slavcylinder. så har jag ju inte ditt nummer heller :D

raukroland

-3,1
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Såld
crashtestdummy skrev:
stackars liten. jag tänkte på dig när vi passerade finnspång, men jag trodde du bangat du också när jag såg Perkulator på speed med tårar i ögonen över hans trasiga slavcylinder. så har jag ju inte ditt nummer heller :D
Jasså, du var på speed idag också?!? Fan bor du där?!? :hihi :hihi :hihi
Var också där en sväng idag faktiskt, köpte nya belägg till frambromsen...
Fyfan, inte billigt... :huvet

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
raukroland skrev:
Jasså, du var på speed idag också?!? Fan bor du där?!? :hihi :hihi :hihi
Var också där en sväng idag faktiskt, köpte nya belägg till frambromsen...
Fyfan, inte billigt... :huvet
Ja, Anol var tvungen att inhandla ett nytt krashollon.

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Kyckling skrev:
Nu har jag ju inte sett alla delar i verkligheten och hur det sitter ihop eller var det läcker.
Men normalt sett så verkar ju en skadad packbox mer som boven i dramat än att kolv/cylinder plötsligt skulle bli så slitna att det börjar tokläcka.

Som sagt, inte sett grejjerna i verkligheten...

jag TROR att det kan vara så att oringen som vi satte dit inte är 4 kantig som spåret är i kolven och orginalet va en radialtätning dvs en läppring och det är det som spökar, packboxen ska igentligen inte ha kontakt med vätska alls men det har blivit så för att den gammla packningen läckte, jag ska kolla om jag får tag i en radialtätning i stället antingen via speed eller momentum så får vi se om jag får ihopp det, en nya slav kostar ju en del pengar som jag inte har lust att lägga ut

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
jävla skit terminator att din hoj ballat ur :(

nu iveckan så hade jag fan tänkt att lägga en del mil.. nu börjar saker och ting falla på plats :tummenupp

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Supersport(touring)
Vart är det egentligen du har flyttat? PM:a, så man vet var det finns fika! :pannkyss

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Kjelle skrev:
Vart är det egentligen du har flyttat? PM:a, så man vet var det finns fika! :pannkyss
har inte flyttat än.. den 1a juni blir det men jag håller på och kör sakerna dit redan nu..

kjelle ska du åka något i veckan?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...