vad har hänt??TERMINATOR skrev:min koppling har lagt av så inget åka för mej på ett tag
erik skrev:Kraftigt läckage nere vid slavcylindern...
Mattias650 skrev:Blev en kort sväng idag för att gnugga av nya baksulan.
Var ute i trädgården och grävde hela f.m. så jag var så j_vla trött i ryggen så jag orkade bara en kort sväng. Hårt å vara gammal gubbe...
TERMINATOR skrev:jag rev skiten och kollade och troligen är kolven i cylindern eller cylinderloppet sliten så nya o-ringen inte tätar någon annan förklaring hittar jag inte, det kommer kosta runt 2000 spänn om jag har otur att byta om jag beställer från usa men jag får pris från speed på måndag. så nu blir det inte mycket åka på ett tag.
som ni ser på bilden är även packboxen skadad men den har troligen inget med läckaget att göra utan bara styr kolven på en pinne, det är den undre o-ringen som inte tätar ordentligt.
Nu har jag ju inte sett alla delar i verkligheten och hur det sitter ihop eller var det läcker.TERMINATOR skrev:jag rev skiten och kollade och troligen är kolven i cylindern eller cylinderloppet sliten så nya o-ringen inte tätar någon annan förklaring hittar jag inte, det kommer kosta runt 2000 spänn om jag har otur att byta om jag beställer från usa men jag får pris från speed på måndag. så nu blir det inte mycket åka på ett tag.
som ni ser på bilden är även packboxen skadad men den har troligen inget med läckaget att göra utan bara styr kolven på en pinne, det är den undre o-ringen som inte tätar ordentligt.
crashtestdummy skrev:Jag och Anol körde nästan 30 mil idag. norrköping fram och tillbaka.
stackars liten. jag tänkte på dig när vi passerade finnspång, men jag trodde du bangat du också när jag såg Perkulator på speed med tårar i ögonen över hans trasiga slavcylinder. så har jag ju inte ditt nummer hellererik skrev:Att ni inte svänge in i Finspång och kollade på endurotävlingen... Fick stå i skogen alldeles själv.
Jasså, du var på speed idag också?!? Fan bor du där?!?crashtestdummy skrev:stackars liten. jag tänkte på dig när vi passerade finnspång, men jag trodde du bangat du också när jag såg Perkulator på speed med tårar i ögonen över hans trasiga slavcylinder. så har jag ju inte ditt nummer heller
Ja, Anol var tvungen att inhandla ett nytt krashollon.raukroland skrev:Jasså, du var på speed idag också?!? Fan bor du där?!?
Var också där en sväng idag faktiskt, köpte nya belägg till frambromsen...
Fyfan, inte billigt...
Fluxir skrev:det började läcka så du bytte oring?
har du fått rätt oring?
Kyckling skrev:Nu har jag ju inte sett alla delar i verkligheten och hur det sitter ihop eller var det läcker.
Men normalt sett så verkar ju en skadad packbox mer som boven i dramat än att kolv/cylinder plötsligt skulle bli så slitna att det börjar tokläcka.
Som sagt, inte sett grejjerna i verkligheten...
har inte flyttat än.. den 1a juni blir det men jag håller på och kör sakerna dit redan nu..Kjelle skrev:Vart är det egentligen du har flyttat? PM:a, så man vet var det finns fika!
trevligt trevligt några som planerat att köra på onsdag?Mattias650 skrev:Rundade Odensbacken igår. Passade på att dra ett varv när lillen somnat igår kväll.
blom skrev:trevligt trevligt några som planerat att köra på onsdag?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|