Nu rasar börsen..ska man sälja sina fonder nu??

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Fan i helvetes jävla SKIT....(ventilering klar)

Jahapp, nu sitter man här & följer sina surt ihopskrapade slantar spolas bort..

Vad fan ska man göra??
Ska man få panik nu? SELL SELL SELL!! ? :tomten

Sen kan man ju undra VARFÖR allt plötsligt rasar i världen...fan man skulle köpt en guldtacka istället....

HILFE! :död

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Sälj innan det är för sent! Sen köper du koppar för alla pengar och säljer dyrt. Men å andra sidan, vad kännetecknar ett "ras" nu för tiden? Lika stora skutt som Ericsson-aktien, eller bara nån %?

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Jag har förlorat ca 5k sen i fredags.
Fick hjärninfarkt och cancer med en liten skjuts av anthrax när jag kollade börsen idag.

:luspank redan innan

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Vad jag har läst så tror dom att det kommer fortsätta sjunka denna veckan men att det sedan ska vända igen. Jag tror jag håller på mina ett tag till IAF.

NoicE skrev:
2164459 Jag har förlorat ca 5k sen i fredags.
Fick hjärninfarkt och cancer med en liten skjuts av anthrax när jag kollade börsen idag.

:luspank redan innan

Min har gått ner 11k på ungefär samma tid... Eeeak!

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
HönaPower skrev:
Vad fan ska man göra??

Vad är syftet med ditt sparande? Är det långsiktigt (5-10 år) eller planerar du att ta ut pengarna innan sommaren?

Har du planerat att ändå ta ut dem inom tre månader - sälj!
Är det tänkt att du skall spara i fem år till - behåll. (eventuellt omfördela om du har månatligt sparande - avbryt högrsiksparandet och lägg de pengarna på räntefonder ist)

~Settan~

Bjärven -det är jag!
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
flyttat hemifrån
Jag kan inte räkna men ser att mina också sjunker... Jag har visserligen inte så jäkla många aktier men detta var inte kul för det.

Jag avvaktar. Fan, nu blev jag nervös... Har aldrig hänt innan när det gäller sånthär :3freak

Biltmore

Gick med
9 Aug 2004
Hoj
~Settan~ skrev:
2164551 Jag kan inte räkna men ser att mina också sjunker... Jag har visserligen inte så jäkla många aktier men detta var inte kul för det.

Jag avvaktar. Fan, nu blev jag nervös... Har aldrig hänt innan när det gäller sånthär :3freak

Börsen verkar stabilisera sig lite idag...tror detta var en tillfällig svacka. :tuttar

~Settan~

Bjärven -det är jag!
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
flyttat hemifrån
HönaPower skrev:
2164579 Börsen verkar stabilisera sig lite idag...tror detta var en tillfällig svacka. :tuttar

Jag kan ingenting om detta, egentligen. Kollar en gång i månaden bara hur det ser ut, det är allt. Men när jag kollade nu såg det inte så roligt ut. Hoppas att det återhämtar sig och skjuter i höjden :hihi

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
HönaPower skrev:
2164533 Jag ligger minus 50.000:- sen förra veckan... :rolleyes:

Summan är fullständigt ointressant, vid en stor förmögenhet och kunnigt placerande så kan det betyda att du tappat nästan ingenting.

För övrrigt är det mycket skriverier här om förlorade pengar, vilket är en paradox i sig eftersom de som verkligen kan förlora pengar är de som avyttrat och då förlorar man inte på en nedgång.

Snorfen

Guest
Ligger än så länge på plus,trots vinsten kapats rätt rejält.
Har bara Ericsson och Xano just nu.
Men tror det kommer att vara lite skakigt en tid framöver,men får jag en slant över nu snart så in med ett gäng igen.Minst ett år till innan försäljning så jag investerar tamefan! :yoparty

Kanske en smaskig Ducce till mig själv som examenspresent?Who knows....

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Markus skrev:
2164595 Summan är fullständigt ointressant, vid en stor förmögenhet och kunnigt placerande så kan det betyda att du tappat nästan ingenting.

För övrrigt är det mycket skriverier här om förlorade pengar, vilket är en paradox i sig eftersom de som verkligen kan förlora pengar är de som avyttrat och då förlorar man inte på en nedgång.

Precis, så länge man inte köper dyrt och säljer billigt så har man inte förlorat några pengar.
Man kan ju ligga -80% utan att ha förlorat några pengar, eftersom man inte realiserat sin förlust.

Jag tänker då ligga kvar, jag har inget behov av att ta ut mina pengar nu. Skulle vara när jag ska köpa ett skinnställ då, men har det gått upp 5% tills dess så har jag så jag kan plocka ut till ett sådant.
Tror nog inte man ska få panik. Efter förra nedgången för ca två månader sedan har ju t.ex. ryssland/östeuropa gått upp 15% eller nått, så det är kanske folk som realiserar lite vinst, inte vet jag... Men nog kommer det vända igen :tummenupp

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Hoj
trampcykel
HönaPower skrev:
2164376 Vad fan ska man göra??

Lite sent att fundera på detta nu efter tre dagar ras. Varför inte ha en uttänkt strategi för nedgångar innan de dyker upp. För det gör de för eller senare.

Hinkas skrev:
2164604 Precis, så länge man inte köper dyrt och säljer billigt så har man inte förlorat några pengar.
Man kan ju ligga -80% utan att ha förlorat några pengar, eftersom man inte realiserat sin förlust.

Ja det är tyvärr ett vanligt småsparar-resonemang. Du kan ju realisera din vinst/förlust i vilken sekund som helst så din värdeminskning är precis så brutal som den låter.

HönaPower skrev:
2164533 Jag ligger minus 50.000:- sen förra veckan... :rolleyes:

Det är långsiktigt sparande, så jag säljer nog inte i panik...

Om det är någon tröst för dig så har jag tappat drygt 4ggr så mycket sedan torsdag eftermiddag.

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
KTM 540 SMR -06
Behöver inte paniksälja eller vara orolig, en vanlig rekyl då börsen har gått riktigt bra de senaste månaderna. Börsen vänder om två veckor och fortsätter i samma riktning är vad jag kan spekulera kring...

NoicE skrev:
2164459 Jag har förlorat ca 5k sen i fredags.

Är du säker att börsen är något för dig? Själv så pendlar mina börsportföljer ca +/- 10-20 000 sek per dag

Bara nu på några veckor har min latenta vinst raserats med över 200 000 sek Då kanske skulle man börja grubbla :näsblod

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Det är rea på börsen, köp köp köp! :banana Men var försiktigt, imorgon kan det vara ännu billigare!

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Halogen skrev:
2164837 Det är rea på börsen, köp köp köp! :banana Men var försiktigt, imorgon kan det vara ännu billigare!

Hade jag haft mer fickpengar så hade jag handlat upp mig rätt bra på en aktie som jag kikar lite på. Handlade på mig en del tidigare men den har gått ner ganska mycket efter det, så nu är läge att köpa på mer. Efter sammangåendet med annat företag så har det spätts ut ganska mycket, men jag hoppas på att den ska skutta iväg igen.
Man skulle haft 30k fickpengar idag :huvet

Biltmore

Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Säljer min viffer inom kort, får loss ca 60.000:- men frågan är om man vågar handla nu, kanske vore iskallt att smälla hela skiten på Rysslandsfond... :confused:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
ah17 skrev:
2164709
Ja det är tyvärr ett vanligt småsparar-resonemang. Du kan ju realisera din vinst/förlust i vilken sekund som helst så din värdeminskning är precis så brutal som den låter.
Värdeminskning och förlust, ska en ekonom verkligen sätta likhetstecken där? ;)

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
KTM 540 SMR -06
HönaPower skrev:
2164884 Säljer min viffer inom kort, får loss ca 60.000:- men frågan är om man vågar handla nu, kanske vore iskallt att smälla hela skiten på Rysslandsfond... :confused:

Rysslandsfonder bör man avvika ifrån, gått upp emot 200% Vilket jag har läst från diverse analytiker från olika tidningar. Dock skall man aldrig lyssna på dessa, utan du får skaffa dig fakta och analysera själv. Har personligen ingen koll på fonder då aktier är mitt bord...

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår