Nu rasar börsen..ska man sälja sina fonder nu??

Rohlen

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Hojlös
xds skrev:
2184940 Pengarna är inte förlorade förns man har sålt sitt innehav.

Någon mer som avstod från att sälja?
Satt och funderade igår på att ta hem det som fanns kvar av vinsten, idag känns det rätt bra att jag inte gjorde det.
Nu vette 17 hur man ska göra, frigöra lite kapital för att hitta uppgångar eller sitta stilll och rida ut stormen.
Känns fel att sälja ut översålda papper till reapriser.

Någon mer som avstod från att sälja?
Satt och funderade igår på att ta hem det som fanns kvar av vinsten, idag känns det rätt bra att jag inte gjorde det.
Nu vette 17 hur man ska göra, frigöra lite kapital för att hitta uppgångar eller sitta stilll och rida ut stormen.

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Vilken är bästa nätmäklaren?

Har haft avanza för längesedan och det var dyrt, aktiedireCkt verkar billigare.

My broke ass kan tänka sig att handla med 10000 totalt och ha papprena mellan 2 dagar och 2 veckor. Gärna stoppar men inga derivat än på ett tag.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Rohlen skrev:

100 000-kronors frågan..., en del menar att gick börsen upp efter denna nedgång så är det risky business

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Mina fonder verkar inte ha gått upp någonting trots dagen uppgång i världen... Jaja, det kommer väl det också. Indienfonden steg IAF igen, studsade upp 7% ungefär ;). Annars stod det rätt stilla, hellre får det stå stilla en -6% som igår ;)

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Vissa fonder på Robur hade gått upp runt 7 % sedan igår...synd att mina köp igår inte registrerades förrän idag...det tåget gick man miste om! :mad:

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
HönaPower skrev:
2186431 Vissa fonder på Robur hade gått upp runt 7 % sedan igår...synd att mina köp igår inte registrerades förrän idag...det tåget gick man miste om! :mad:

Ja, man blir lite sur när det blir sådär, men du ska vara glad att det inte blev som åt mig, köpte på topp och tappade ca 15% på två veckor ;). Sedan hämtade det igen sig och nu gick det ner ännu mer... Jaja, det kommer åter.
Jag handlade på mig lite guldaktier idag IAF, hade tyvärr bara lite småpengar att avvara men det är ju bättre än ingenting. Måste ju ha massa pengar att lägga på det där jäkla huset också nu då :huvet . Jaja, det gick ju ner rätt mycket innan stängning idag också, var ju bara halvdag på börsen idag. Hur är det i klämdagen? Vanliga öppet tider då?

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Som det ser ut just nu så går IAF europa rätt så bra... Får väl se hur det blir "över där" när dom slår upp portarna... Hade ju varit trevligt om det kunde återhämta sig lite nu...

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Hoj
trampcykel
General E skrev:
2185222 Vilken är bästa nätmäklaren?

Har haft avanza för längesedan och det var dyrt, aktiedireCkt verkar billigare.

My broke ass kan tänka sig att handla med 10000 totalt och ha papprena mellan 2 dagar och 2 veckor. Gärna stoppar men inga derivat än på ett tag.

Ärligt talat, månadspara i fonder eller köp bingolotter.

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
ah17 skrev:
2189563 Ärligt talat, månadspara i fonder eller köp bingolotter.

Bingolotter har jag prövat, det funkade inte :gnissla
Det är tjärvt att månadsspara när man går back 7000 i månaden (csn) :gnissla

Iaf, antar att 10000 är för lite pengar att leka med?
Min plan är/var att börja handla lite för skoj skull och för att lära mig hur det fungerar, för att sedan handla med mer pengar när jag börjar jobba.

Har prövat att stockholmsbörsens gratis låtsas-köpa-aktier grej, men det funkar inte för mig när man inte har några pengar med i matchen, blir ju som att spela poker utan pengar.

Pluggar ek nu och har gått in lite på aktier, men det är mer "how to make a minimum variance portfolio" räkna beta etc, mkt teori ingen praktik.
Alltså lååååångt ifrån det som Dan the man snackade om, köpa boliden när zinkpriset går upp, vilket verkar mkt mer intressant.

Så vad ska jag göra då?

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Hoj
trampcykel
General E skrev:
2190900 Bingolotter har jag prövat, det funkade inte :gnissla
Det är tjärvt att månadsspara när man går back 7000 i månaden (csn) :gnissla

Iaf, antar att 10000 är för lite pengar att leka med?
Min plan är/var att börja handla lite för skoj skull och för att lära mig hur det fungerar, för att sedan handla med mer pengar när jag börjar jobba.

Har prövat att stockholmsbörsens gratis låtsas-köpa-aktier grej, men det funkar inte för mig när man inte har några pengar med i matchen, blir ju som att spela poker utan pengar.

Pluggar ek nu och har gått in lite på aktier, men det är mer "how to make a minimum variance portfolio" räkna beta etc, mkt teori ingen praktik.
Alltså lååååångt ifrån det som Dan the man snackade om, köpa boliden när zinkpriset går upp, vilket verkar mkt mer intressant.

Så vad ska jag göra då?

Köp något av följande och lägg i byrålådan: Investor, Industrivärden, Öresund, Kungsleden.

Rasar börsen. Var glad och köp mer.

Undersökningar visar att daytrading bland småsparare är nästan dömt att misslyckas. Du bör nog ha åtminstonde 500 000kr för att börja. Men när du väl har de pengarna kanske du inte är så sugen på att riskera dem i trading.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår